زبان فرانسه

تقویت لهجه زبان فرانسه

یادگیری و تقویت لهجه زبان فرانسه یکی از مهم‌ترین نکات برای حرفه‌ای شدن در این زبان و برقراری ارتباط بهتر با فرانسوی‌زبان‌هاست. مردم خواه ناخواه جذب کسانی می‌شوند که شبیه به آنها صحبت می‌کنند. بنابراین، یک فرانسوی‌زبان در صورتی که مانند او صحبت کنید، به ارتباط برقرار کردن و صحبت کردن با شما علاقه بیشتری نشان خواهد داد. برای اینکه شما نیز بتوانید زبان فرانسه را با لهجه صحبت کنید، می‌توانید یکی از ۷ راهکاری که معرفی می‌کنیم را به کار ببرید.

۱. درست گوش دادن را یاد بگیرید

پیش از اینکه بخواهید مکالمه به زبان فرانسه را بیاموزید، باید چگونه گوش دادن را یاد بگیرید. برخی از آواها هنگام گوش دادن به‌سختی قابل تشخیص هستند. به عنوان مثال، اگر فیلم «آپارتمان اسپانیایی» (L’auberge espagnole) را دیده باشید، حتما سکانس بامزه‌ای که درباره «la fac» بود را به خاطر می‌آورید. این واژه در فرانسه به معنای دانشگاه به کار می‌رود اما در این سکانس با واژه «la fuck» اشتباه گرفته می‌شود.

بنابراین، ممکن است زمان شنیدن کلمات مختلف، معانی متفاوتی برداشت کنید. شنیدن پادکست به زبان فرانسه به شما کمک می‌کند تا مهارت شنیداری خود را تقویت کنید. گاهی اوقات، تلفظ برخی از حروف در لهجه‌های فرانسوی متفاوت است. تقویت مهارت‌های شنیداری به شما کمک می‌کند تا لهجه‌های مختلف فرانسوی را بهتر متوجه شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره زبان فرانسه و یادگیری بهتر، اینجا را کلیک کنید.

۲. کلمات را به صورت بخش بخش تلفظ کنید

تلاش برای تلفظ تمام کلمات یا جملات به صورت کامل از ابتدا تا انتها ممکن است کمی دشوار باشد. بهتر است هر عبارت را به هجاهای مختلف تقسیم کنید و تلفظ هر یک را به صورت جداگانه تمرین کنید.

صدای خود را ضبط کنید و به آن بارها و بارها گوش بدهید. آواهایی که به نظر خودتان درست ادا نشده‌اند را جایی یادداشت کنید. سپس، به آرامی تمام هجاهای یک کلمه را در کنار یکدیگر تلفظ کنید. در این صورت، می‌توانید آواهایی که تلفظ آنها بیش از همه برایتان دشوار است را به‌سادگی تشخیص بدهید و در آینده برای تلفظ آنها بیشتر دقت کنید.

۳. بر تلفظ حروف صدادار تسلط بیابید

پس از اینکه توانستید صداهای مختلف را به زبان فرانسه تلفظ کنید، سعی کنید که تلفظ صحیح حروف صدادار را نیز یاد بگیرید. ابتدا تلفظ هر یک از این حروف را به‌تنهایی تمرین کنید. سپس، سراغ تلفظ آواهای دوبخشی مانند ai، au و eu یا سه‌بخشی نظیر eau و oei بروید.

۴. حروف صدادار را با حروف صامت ترکیب کنید

در این مرحله، می‌توانید ترکیب حروف صامت به شکل‌های مختلف را یاد بگیرید و پس از آن کلمات را به صورت کامل تلفظ کنید. هرچند این تمرین ممکن است کمی برایتان عجیب باشد، در نهایت می‌تواند بر تلفظ شما از کلمات تأثیر قابل ملاحظه‌ای بگذارد.

۵. از منابع تقویت لهجه کمک بگیرید

ساده‌ترین روش برای تقویت لهجه فرانسه مثل هر زبان دیگری این است که در یک کشور فرانسوی‌زبان زندگی کنید. البته، همه نمی‌توانند این کار را انجام بدهند اما با حضور در گروه‌های فرانسوی‌زبان یا تعامل با فرانسوی‌زبان‌ها در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید چنین شرایطی را برای خود شبیه‌سازی کنید.

علاوه‌براین، می‌توانید وقت خود را به تماشای فیلم‌های فرانسوی‌زبان یا شنیدن پادکست، رادیو یا قطعات موسیقی به زبان فرانسه با لهجه‌های فرانسوی بیشتر آشنا شوید.

۶. سرگرمی را فراموش نکنید

باید یادگیری فرانسه را جدی گرفت اما درعین‌حال، برای تقویت لهجه زبان فرانسه از فعالیت‌های سرگرم‌کننده غافل نشوید. سعی کنید از خواننده‌ها یا بازیگران فرانسوی‌زبان تقلید کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا به روشی لذت‌بخش و سرگرم‌کننده با تغییرات آوایی در لهجه‌های فرانسوی آشنا شوید.

۷. میزان پیشرفت خود را بسنجید

سنجش میزان پیشرفت خود کار ساده‌ای نیست. ممکن است پس از چند ماه تمرین لهجه فرانسوی، قضاوت درباره میزان پیشرفت‌تان را کار دشواری بدانید. بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم تا صدای خود را موقع تمرین‌کردن ضبط کنید. با گذشت زمان و مقایسه صداهای ضبط‌شده خود راحت‌تر می‌توانید درباره میزان پیشرفت خود قضاوت کنید.

راه دیگری که می‌توانید امتحان کنید این است که نظر فرانسوی‌زبان‌ها را جویا شوید. اگر در گروه‌های فرانسوی‌زبان در شبکه‌های اجتماعی حضور دارید، از سایر اعضا بخواهید تا درباره میزان پیشرفت شما نظر بدهند.
آماده‌اید تا یادگیری زبان فرانسه را شروع کنید؟ همین حالا در دوره‌های ما ثبت‌نام کنید!”

مشاهده دوره‌های آموزش زبان فرانسه

در پایان

برای تقویت لهجه زبان فرانسه می‌توانید یکی از ۷‌ روشی که معرفی کردیم را امتحان کنید. ارتباط با دوستان فرانسوی‌زبان در شبکه‌های اجتماعی یکی از بهترین این راهکارهاست. البته، نباید در کنار تمرین تقویت لهجه، تأثیر یادگیری دستور زبان و مطالعه متون فرانسوی را در تقویت مهارت‌های خود دست‌کم بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا