زبان آلمانی

چگونه زبان آلمانی را سریع یاد بگیریم

وقتی شروع به یادگیری زبان آلمانی می‌کنید، همه چیز خوب پیش می‌رود، سریع پیشرفت می‌کنید. اما بعد از گذشت چند هفته یا چند ماه، متوجه کند شدن روند پیشرفت‌تان می‌شوید. این مسئله ممکن است سبب دلسردی‌تان شود. اما چارۀ کار چیست؟ چگونه زبان آلمانی را سریع‌تر یاد بگیریم؟ راه‌های مختلفی وجود دارد که باعث می‌شود در تمام مراحل، پیشرفت‌تان سرعت داشته باشد و دلسرد نشوید. در این مطلب، برای تان خواهیم گفت چگونه می‌توانید زبان آلمانی را سریع‌تر یاد بگیرید. با ما همراه باشید.

هدف‌تان را از یادگیری زبان آلمانی مشخص کنید

در قدم اول، باید مشخص کنید که هدف‌تان از یادگیری زبان آلمانی چیست. هر کسی هدف مشخصی برای یادگیری زبان دارد. برای مثال، ممکن است بخواهید به آلمان سفر یا مهاجرت کنید، مترجم زبان آلمانی باشید یا این‌که شغلی مربوط به این زبان را انتخاب کنید.

پس از مشخص کردن هدف، باید بدانید که آیا برای رسیدن به آن، چقدر زمان یا چقدر عجله دارید.

هر روز آلمانی بخوانید

وقتی شروع به یادگیری زبانی می‌کنید، بهتر است هر روز این زبان را بخوانید و از آن غافل نشوید. در ابتدا، این مطالعه روزانه برای‌تان جذاب خواهد بود، چرا که انگیزه و هیجان زیادی دارید. به مروز زمان، این هیجان کمتر می‌شود، اما باید این دوره را نیز کنترل کنید. اگر مطالعه زبان آلمانی تبدیل به عادت روزانه‌تان شود، نمی‌توانید آن را به راحتی کنار بگذارید و همواره دنبالش می‌کنید.

از همان ابتدای مسیر یادگیری، به زبان آلمانی صحبت کنید

مهارت صحبت کردن دشوارترین مهارت زبان آلمانی است. اما اگر از همان ابتدا شروع به صحبت کردن کنید، این مشکل تا حد زیادی از میان برداشته می‌شود. اگر از همان روزهای اول، شروع به حرف زدن به زبان المانی کنید، کار برای‌تان راحت‌تر خواهد بود تا اینکه بعد از گذشت چند ماه، تازه شروع به صحبت کردن کنید.

هر روز واژگان جدید آلمانی را یاد بگیرید

هر روز واژگان جدید یاد بگرید. اگر دایره واژگان‌تان را گسترش دهید، بالطبع، صحبت کردن نیز برای‌تان آسان‌تر خواهد شد. بدین ترتیب، رغبت‌تان برای یادگیری نیز بیشتر خواهد شد. همچنین اگر واژگان آلمانی بیشتری را یاد بگیرید، می‌توانید در مورد موضوعات مختلف صحبت کنید، در نتیجه، انگیزه‌تان برای ادامه دادن نیز بیشتر و بیشتر خواهد شد.

در ابتدای راه، به سراغ واژگان کاربردی زبان آلمانی بروید. این واژه‌ها به شما کمک می‌کنند بتوانید در مورد موضوعات روز صحبت کنید، با دیگران مکالمه کنید و بدین ترتیب، انگیزه‌تان بیشتر شود. یادتان باشد که اگر 1000 واژه پرکاربرد زبان آلمانی را یاد بگیرید، می‌توانید به این زبان صحبت کنید و بنویسید.

از ابزارها و اپلیکیشن‌های زبان آلمانی استفاده کنید

ابزارها و اپلیکیشن‌های آموزش زبان آلمانی یادگیری را برای‌تان آسان‌تر می‌کنند و روند را سریع‌تر می‌کنندو کافی است بهترین  اپلیکیشن های زبان آلمانی را بشناسید تا بتوانید این مسیر را بهتر در پیش بگیرید. برخی از اپلیکیشن‌ها مخصوص آموزش لغت هستند، برخی دیگر به تقویت دستور زبان کمک می‌کنند و برخی دیگر مانند یک زبان آموز دیگر در کنارتان هستند و می‌توانید با آن‌ها صحبت کنید و این مهارت را در خودتان تقویت کنید. بنابراین اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی را باید با توجه به نیازتان انتخاب کنید.

پیش از انتخاب اپلیکیشن، به خوبی جستجو کنید تا بتوانید اپلیکیشن متناسب با نیازتان را انتخاب کنید.

از اشتباهات‌تان در مسیر یادگیری زبان آلمانی درس بگیرید

اجازه ندهید اشتباهات‌تان سبب دلسردی‌تان شوند. از هر اشتباه‌تان درس بگیرید و از کنارش رد شوید. در واقع، باید بدانید که در مسیر یادگیری زبان آلمانی، هر چه تعداد اشتباهات‌تان بیشتر باشد و به خودتان اجازه اشتباه کردن بدهید، این زبان را سریع‌تر یاد بگیرید. اشتباهات درس‌هایی هستند که در ذهن‌تان می‌مانند.

یک روز کامل را به زبان آلمانی اختصاص دهید

یک روز در هفته را به زبان آلمانی اختصاص دهید. در اولین مراحل یادگیری، این کار به پیشرفت‌تان کمک می‌کند، اما وقتی به سطح متوسط یا پیشرفته می‌رسید، انجام این کار ضروری است. برای مثال، به رادیو آلمانی زبان گوش دهید، اخبار را به زبان آلمانی بخوانید، تکالیف کلاس زبان‌تان را انجام دهید و فیلم و سریال آلمانی بخوانید. اختصاص دادن یک روز از هفته به زبان آلمانی می‌توانید سرعت یادگیری‌ و پیشرفت‌تان را به میزان چشم‌گیری افزایش دهد.

دوستان آلمانی زبان پیدا کنید

صحبت کردن با آلمانی زبانان می‌تواند تأثیر چشم‌گیری بر میزان پیشرفت‌تان داشته باشد. این اشخاص باعث می‌شوند تلفظ درست واژگان را یاد بگیرید، با زبان محاوره آشنا شوید، بهتر مکالمه کنید و حتی دستور زبان را نیز یاد بگیرید. برای یافتن دوستان آلمانی می‌توانید وارد شبکه‌های اجتماعی شوید یا این‌که در وب‌سایت‌های آموزش زبان، مانند italki، با آن‌ها صحبت کنید.

سخن آخر

حتماً تا به اینجا به پاسخ سوال چگونه زبان آلمانی را سریع تر یاد بگیریم رسیده‌اید. فرقی نمی‌کند به تازگی شروع به یادگیری زبان آلمانی کرده‌اید یا این‌‎‌که در سطح متوسط یا پیشرفته هستید، در هر صورت، به کارگیری یک سری روش‌ها می‌تواند سبب افزایش سرعت یادگیری‌ و پیشرفت‌تان شود. یادتان باشد که باید این روش‌ها را به درستی و به شکل مستمر دنبال کنید تا بتوانید شاهد پیشرفت و نتیجه نهایی باشید. در مسیر دلسرد نشوید و به هدف‌تان فکر کنید و از مسیر لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا