زبان فرانسه

آموزش زبان فرانسه با متد تاکسی چگونه است؟

اگر می‌خواهید زبان فرانسوی را یاد بگیرید، حتماً یکی از متدهایی که به گوش‌تان خواهد خورد متد تاکسی است. متد تاکسی به همان کتاب تاکسی برای آموزش زبان فرانسه اشاره دارد که مخصوص زبان آموزان سطح مبتدی تا متوسط است. اما تاکسی فقط یکی از متدهای یادگیری زبان فرانسه است، متدهای جدیدتر و کارآمدتری نیز برای آموزش زبان فرانسه وجود دارد. در این مطلب، برای‌تان خواهیم گفت آموزش فرانسه تا متد تاکسی چگونه است. با ما همراه باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره زبان فرانسه و یادگیری بهتر، اینجا را کلیک کنید.

متد تاکسی برای آموزش زبان فرانسه چیست؟

متد تاکسی از روش‌های قدیمی آموزش زبان فرانسه است که در حال حاضر نیز، کاربرد دارد. در واقع، نام متد تاکسی برگرفته از نام کتاب تاکسی برای آموزش زبان فرانسه است. سال‌ها پیش، انتشارات Hachette مجموعه کتاب‌های TAXI را منتشر کرد. عنوان کامل این کتاب‌ها Le Nouveau TAXI است. چند سال است که آموزشگاه ها و مدرسان زبان فرانسه از این کتاب برای آموزش زبان فرانسه استفاده می‌کنند.

در حال حاضر، متدهای جدیدی نیز برای آموزش زبان فرانسه وجود دارد که ادیتو یا Edito یکی از جدیدترین و بهترین آن‌ها است. در آموزشگاه زبان نزدیکتر، از این متد جدید برای آموزش زبان فرانسه استفاده می‌کنیم. در واقع، در نزدیکتر، فرانسه را با جدیدترین متد روز و همراه کشورهای پیشرفته یاد می‌گیرید.

متد تاکسی برای کدام سطح‌های زبان فرانسه مناسب است؟

 متد تاکسی برای زبان آموزان سطوح مبتدی تا پیشرفته مناسب است. برای مثال، اگر هر کدام از سطح‌های A1، A2، B1 و B2 قرار دارید، می‌توانید از این متد برای یادگیری زبان فرانسه استفاده کنید.

متد تاکسی برای سطح پیشرفته زبان فرانسه

اگر در سطح پیشرفته زبان فرانسه هستید، بهتر است از این روش برای یادگیری زبان فرانسه استفاده نکنید. این کتاب فقط برای سطوح مبتدی و متوسط مناسب است.

متد تاکسی شامل چه مواردی است؟

اگر می‌خواهید از متد تاکسی برای یادگیری زبان فرانسوی استفاده کنید، در هر سطح، کتاب اصلی، کتاب کار و فایل صوتی در اختیارتان قرار می‌گیرد. درس‌ها را با استفاده از کتاب درسی یاد می‌گیرید، مطالب را می‌آموزید، از کتاب تمرین برای تثبت درس‌ها در مغزتان استفاده می‌کنید و از فایل‌های صوتی برای تقویت مهارت لیسنیننگ، یادگیری تلفظ صحیح واژگان و یادگیری مکالمه به زبان فرانسوی استفاده کنید.

محتوای هر کتاب تاکسی

کتاب تاکسی اول شامل 9 درس است و هر درس نیز حاوی سه بخش کوتاه است.  کتاب تاکسی سوم متشکل از چهار درس کوتاه است. کتاب تاکسی طراحی شده است تا هر چهار مهارت زبانی‌تان را تقویت کند. اما این کتاب قدیمی است و از آنجا که شیوه‌های تدریس زبان فرانسوی و البته دیگر زبان‌ها همواره در حال تکامل و پیشرفت هستند، بهتر است برای یادگیری زبان فرانسوی، به سراغ متدها و کتاب‌های جدیدتری مانند ادیتو EDITO بروید. کتاب EDITO متعلق به سال 2022 است، از این رو، زبان فرانسه را با جدیترین متد به شما یاد می‌دهد.

با استفاده از متد تاکسی چه مواردی را یاد می‌گیریم؟

در کتاب‌های تاکسی، مباحث مختلفی مطرح می‌شود. از مباحث کتاب‌های تاکسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • احوالپرسی کردن
  • معرفی کردن
  • اوقات فراغت
  • تفریحات
  • آدرس دادن و آدرس پیدا کردن
  • اطلاعات شخصی
  • روایت‌گری اتفاقات گذشته
  • توصیف فضا
  • صحبت در مورد زندگی شغلی
  • توصیف رفتارها

علاوه بر این‌ها، دستور زبان فرانسه را نیز یاد می‌گیرید. همچنین تلفظ صحیح واژگان فرانسوی و مکالمه به زبان فرانسه را نیز یاد می‌گیرید.

بهترین متد آموزش زبان فرانسه چیست؟

همانطور که گفتیم، تاکسی متد رایج آموزش زبان فرانسه است، اما در این بین، متدهای دیگری نیز وجود دارد. در واقع، تاکسی متدی قدیمی است. در دنیای آموزش که همواره در حال تغییر و پیشرفت است، نباید در مورد یک متد متعصب باشیم، بلکه باید همواره، به سراغ متدهای جدید و به روز برویم. یکی از به‌روزترین و جدیدترین متدهای روز EDITO  است که به سال 2022 تعلق دارد. بهتر است برای یادگیری زبان فرانسه به سراغ مجموعه کتاب های ادیتو بروید.

اما چرا باید به سراغ ادیتو برویم؟ چرا باید به دنبال متدهای جدید باشیم. در طراحی هر متد جدید آموزشی، طراحان سعی می‌کنند ایرادهای متدهای آموزشی قبلی را رفع کنند و روشی بی عیب‌تر را ارائه بدهند. بنابراین EDITO 2020 روشی کامل‌تر است، از این رو، بهتر است برای یادگیری زبان فرانسه، به سراغ متدی بی‌عیب‌تر و کامل‌‍تر از متدهای قدیمی، مانند تاکسی، بروید.

آماده‌اید تا یادگیری زبان فرانسه را شروع کنید؟ همین حالا در دوره‌های ما ثبت‌نام کنید!”

مشاهده دوره‌های آموزش زبان فرانسه

سخن آخر

تا به اینجا، با متد تاکسی برای یادگیری زبان فرانسه آشنا شدید. همانطور که گفتیم، مجموعه کتاب های تاکسی از کتاب‌های آموزشی زبان فرانسه است که سال‌ها است از آن برای آموزش زبان فرانسه استفاده می‌کنند. تاکسی از متدهای قدیمی آموزش زبان فرانسه است، در حال حاضر متدهای جدیدتر و بهتری برای آموزش این زبان وجود دارد. برای مثال، روش Edito یا ادیتو از بهترین متدها برای یادگیری زبان فرانسه است. در موسسه نزدیکتر از مجموعه کتاب‌های Edito 2022 برای آموزش زبان فرانسه استفاده می‌کنیم. ایدیتو از جدیدترین و به‌روزترین متدهای آموزش زبان فرانسه است که می‌توانید از آن برای یادگیری صحیح  و اصولی زبان فرانسه استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا