زبان انگلیسی

آیلتس در ایران یا خارج

چندین سال است که آزمون آیلتس در ایران برگزار می‌‌شود، اما همواره، بسیاری از داوطلبان ترجیح می‌دهند برای شرکت در آزمون آیلتس، راهی خارج از ایران شوند. برخی نیز در این باره شک دارند و نمی‌دانند آیلتس در ایران یا خارج. اما این دو چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ بهتر است در کدام آزمون شرکت کنیم؟ در این مطلب، از آیلتس در ایران و خارج از ایران برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید!

آزمون آیلتس چیست؟

آزمون آیلتس از معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی است و بسیاری از کسانی که قصد مهاجرت به کشورهای خارجی زبان و تحصیل در این کشورها را دارند، باید در آزمون آیلتس شرکت کنند  و نمره قابل قبول را کسب کنند. از سال 1980 تا به امروز، آیلتس از معتبرترین آزمون‌های تعیین سطح زبان انگلیسی است و بسیاری از نهادها و سازمان‌های خارجی و ایرانی نتیجه آن را از شما می‌‌پذیرند.

فرقی نمی‌کند آزمون آیلتس در کدام کشور برگزار شود، در هر صورت، برگزارکننده این آزمون یکی از موارد زیر است:

  • دپارتمان ESOL در دانشگاه کمبریج
  • موسسه idp کشور استرالیا
  • موسسه British Council

موسسه‌هایی که در ایران آزمون آیلتس برگزار می‌کنند نماینده و مورد تأیید  IDP هستند. این موسسه‌ها مورد تأیید ESOL و British Council نیستند.

مدرک آیلتس و دانشگاه مقصد

پیش از شرکت در آزمون آیلتس، بهتر است در مورد نهاد مورد تأیید مطمئن شوید. برخی از موسسه‌ها و دانشگاه‌ها مدرک موسسه IDL را از شما قبول نمی‌کنند و همانطور که گفتیم، در ایران، نمایندگی‌های برگزارکننده دوره آیلتس متعلق به این نهاد هستند. برای مثال، اگر می‌خواهید راهی کشور انگلستان شوید، باید مدرک‌ آیلتس را از موسسه تحت نظارت British Council دریافت کنید. موسسه تحت نظارت این نهاد در ایران وجود ندارد، بنابراین، برای شرکت در آزمون آیلتس، باید راهی کشور دیگری شوید.

تأثیر کشور مرکز برگزاری آیلتس بر نمره نهایی

برخی از داوطلبان معتقدند که اگر یک گویش ور زبان انگلیسی آزمون‌شان را تصحیح کند، نمره بالاتری را کسب خواهند کرد، از این رو، برای امتحان آیلتس راهی کشور دیگری می‌شوند. اما واقعیت غیر از این است. هیچ فرقی نمی‌کند کدام کشور را برای شرکت در ازمون آیلتس انتخاب کنید، در هر صورت، آزمون‌تان طبق معیارهای آیلتس تصحیح می‌شود. بنابراین نمره نهایی‌تان کاملاً استاندارد خواهد بود.

زمون آیلتس در ایران و خارج چگونه تصحیح می‌شود؟

و اما می‌رسیم به نحوه تصحیح آزمون آیلتس در ایران و خارج! هیچ فرقی نمی‌کند در ایران در آزمون آیلتس شرکت کنید یا در خارج از کشور، در هر صورت، سوالات تستی بخش‌های لیسنینگ و ریدینگ را نرم افزار تصحیح می‌کند و هیچ انسانی در تصحیح این بخش‌ها دخالتی ندارد. در همه کشورها، روند تصحیح این دو قسمت از آزمون آیلتس به همین شکل انجام می‌شود.

می‌ماند تصحیح مهارت‌های رایتینگ و لیسنینگ! در مورد مهارت اسپیکینگ، آزمونگر به این مهارت درست براساس معیارهای بین‌المللی عمل می‌کند. مهارت رایتینگ آیلتس را آزمونگر رسمی در خارج از ایران تصحیح می‌کند. در مورد تصحیح این دو مورد، معیارهای تصحیح آزمون یکی است.

شرایط برگزاری آزمون آیلتس در ایران و خارج

آزمون آیلتس در موسسه‌های مختلفی در ایران برگزار می‌شود. بسیاری از داوطلبان ترجیح می‌دهند به کشورهای همسایه سفر کنند و در آنجا، در آزمون آیلتس شرکت کنند، چرا که معتقدند کیفیت برگزاری آیلتس در کشورهای خارجی بهتر است. اما باید بدانید که لزوماً اینطور نیست. حتی می‌توان گفت که برخی از مراکز برگزارکننده آیلتس در خارج از ایران به اندازه حوزه‌های داخل ایران مجهز نیستند. بنابراین بهتر است به امید حضور در حوزه‌ای بهتر، راهی کشورهای دیگر نشوید.

ممتحن‌های آزمون آیلتس در ایران و خارج از ایران

ممتحن‌های آزمون آیلتس مورد تأیید موسسه‌های اصلی برگزارکننده آزمون آیلنس هستند و معیارهای سنجش این آزمون را به خوبی می‌شناسند. آزمونگران مورد تأیید این موسسه‌ها می‌توانند در موسسه‌های مختلف در داخل ایران و خارج از ایران مشغول به کار شوند. بنابراین در هر کجای ایران یا جهان در آزمون آیلتس شرکت کنید ممتحن‌هایی آزمون‌تان را تصحیح می‌کنند که مورد تأیید موسسه‌ها اصلی برگزارکننده آیلتس هستند و معیارهای تصحیح را نیز می‌شناسند.

برگزاری آزمون آیلتس در کشورهای همسایه ایران

اگر می‌خواهید به یکی از کشورهای همسایه ایران بروید، گزینه‌‌های مختلفی پیش روی‌تان قرار دارد. بسیاری از داوطلبان ترکیه و ارمنستان را انتخاب می‌کنند. آیلتس به صورت ماهانه در شهرهای مختلف این کشورها برگزار می‌شود.

سخن آخر

حتما تا به اینجا، به پاسخ سوال‌تان در مورد آیلتس در ایران یا خارج رسیده‌اید. هیچ فرقی نمی‌کند کدام کشور را برای شرکت در آزمون آیلتس انتخاب کنید، چرا که سوالات استاندارد هستند و معیارهای استانداردی نیز برای نمره‌دهی به بخش‌های مختلف آزمون آیلتس وجود دارد. البته بخش‌های ریدینگ و لیسنینگ که پاسخ ثابت و مشخصی دارند و نرم افزار پاسخنامه این بخش‌ها را تصحیح می‌کند. دو بخش اسپیکینگ و ریدینگ نیز طبق معیارهای آیلتس و زیر نظر ممتحان مورد اعتماد تصحیح می‌شوند. بنابراین سفر به خارج از ایران، حتی کشورهای همسایه مانند ترکیه، برای شرکت در آزمون آیلتس فقط و فقط باعث می‌شود مجبور به صرف هزینه بیشتری شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا