زبان انگلیسی

مدت زمان لازم برای آیلتس ۷ برای افراد مختلف | چگونه آیلتس ۷ بگیریم؟

اگر در فکر شرکت در آزمون آیلتس هستید و می‌خواهید مدرک‌تان را به موسسه یا نهادی ارائه دهید، باید به فکر کسب نمره بالا در آزمون باشید. معمولاً هفت نمره مطلوبی برای آزمون آیلتس است. کسانی که نمره بالای 7 را در آزمون آیلتس کسب می‌کنند به خوبی به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند و می‌نویسند. از این رو، بسیاری از دانشگاه‌ها، موسسه‌ها و سفارت‌ها فقط نمره آیلتس بالای هفت را از شما می‌پذیرند.

در این مطلب، هر آتچه باید در مورد آیلتس 7 و زمان لازم برای کسب آن برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

نمره بندی آیلتس چگونه است؟

نمره آیلتس بین 1 تا 9 است. می‌توان گفت کسانی که نمره آیلتس 9 را کسب می‌کنند می‌توانند زبان انگلیسی را مانند گویش وران این زبان صحبت کند. نمره نهایی آیلتس برایند میانگین نمره هر چهار مهارت است.

کسب نمره 9 در آزمون آیلتس بسیار ایده‌آل‌گرایانه است، از این رو، معمولاً نهادها و سازمان‌های بین‌المللی این نمره را از شما نمی‌خواهند. معمولاً نمره هفت برای قبولی در آزمون کافی است.

کسب نمره هفت در بخش درک مطلب آزمون آیلتس

در آزمون آیلتس، 40 سوال درک مطلب وجود دارد. اگر می‌خواهید نمره هفت را از این بخش کسب کنید، باید به 30 تا 32 سوال پاسخ صحیح بدهید. در واقع، نباید به بیش از ده سوال پاسخ اشتباه بدهید.

اما چگونه در بخش ریدینگ یا درک مطلب آزمون آیلتس نمره 7 را کسب کنیم؟ مهارت خواندن را در خودتان تقویت کنید و سعی کنید سریع بخوانید. در بخش درک مطلب، زمان زیادی را در اختیار ندارید، از این رو، باید بتوانید متون را خیلی سریع بخوانید و به سوالات پاسخ دهید.

با انواع سوالات بخش ریدینگ آیلتس آشنا شوید تا بتوانید در جلسه ازمون، خیلی سریع به سوالات پاسخ دهید. علاوه بر این، باید دایره واژگان‌تان آنقدر گسترده باشید که بتوانید کل متن را درک کنید و علاوه بر آن، به سوالات مربوط به واژگان مترادف نیز پاسخ صحیح بدهید.

نمره‌بندی بخش درک مطلب آزمون آیلتس به شرح زیر است:

نمره بخش درک مطلب آیلتس98.587.576.565.55
تعداد سوالات صحیح39 تا 40 سوال37 تا 38 سوال35 تا 36 سوال33 تا 34 سوال30 تا 32 سوال27 تا 29 سوال23 تا 26 سوال19 تا 22 سوال15 تا 18 سوال

وقتی برای آزمون آیلتس آماده می‌شوید، بهتر است این نمره‌بندی را بدانید تا بتوانید برای آزمون کاملاً آماده شوید و به نمره دلخواه‌تان برسید.

کسب نمره هفت در بخش لیسنینگ آزمون آیلتس

نمره بخش لیسنینگ آیلتس تقربیاً مثل بخش درک مطلب است. در این قسمت نیز باید بتوانید به چهل سوال جواب بدهید. برای کسسب نمره بالای هفت، باید بتوانید به 30 تا 40 سوال پاسخ صحیح بدهید و بیشتر از ده اشتباه نداشته باشید.

به جدول زیر توجه کنید.

نمره بخش درک مطلب آیلتس98.587.576.565.55
تعداد سوالات صحیح39 تا 40 سوال37 تا 38 سوال35 تا 36 سوال32 تا 34 سوال30 تا 31 سوال26 تا 29 سوال23 تا 25 سوال18 تا 22 سوال16 تا 18 سوال

روی تقویت مهارت شنیداری‌تان کار کنید تا بتوانید نمره بالایی را در این بخش کسب کنید.

برای تقویت مهارت لیسنینگ، برنامه ریزی دقیقی را انجام دهید و از منابع مناسب استفاده کنید.

کسب نمره هفت در بخش رایتینگ آزمون آیلتس

رایتینگ یکی دیگر از بخش‌های آزمون آیلتس است که کسب نمره بالا در آن برای زبان آموزان دشوار است. هنگام نوشتن رایتینگ برای آزمون آیلتس، باید یک سری اصول و معیارها را رعایت کنید.

این بخش تقریباً دشوار  و پیچیده است، از این رو، باید همواره تمرین کنید و به سراغ منابع درست بروید.

در تصحیح کردن بخش رایتینگ آزمون آیلتس، مواردی مانند انجام تسک، انسجام و یکپارچگی متن، واژگان به کار رفته و نحوه کاربرد دستور زبان اهمیت پیدا می‌کنند.

بخش رایتینگ آزمون آیلتس شامل دو قسمت می‌شود که باید بتوانید در هر دو بخش، نمره بالایی را کسب کنید.

کسب نمره هفت در بخش اسپیکینگ آزمون آیلتس

بسیاری از داوطلبان آزمون آیلتس بیش از هر چیزی نگران بخش اسپیکینگ آزمون آیلتس هستند. برای کسب نمره بالا در این بخش، باید روی این مهارت‌تان کار کنید.

در تصحیح بخش اسپیکینگ آزمون آیلتس، مواردی مانند تلفظ واژگان، دقت در استفاده از دستور زبان، کاربرد واژگان و انسجام و یکپارچگی صحبت‌ها اهمیت پیدا می‌کند.

سخن آخر

تا به اینجا با آزمون آیلتس و نحوه کسب نمره بالا در این آزمون آشنا شدید. اگر می‌خواهید نمره بالای هفت را در این آزمون کسب کنید، باید روی هر چهار مهارت زبانی‌تان کار کنید. وقتی می‌خواهید برای آزمون آیلتس آشنا شوید، بهتر است نمونه سوالات سال‌های قبل را ببینید تا با آن‌ها آشنا شوید و در زمان مناسب، به سوالات پاسخ صحیح بدهید. با کسب نمره 7 در آزمون آیلتس، شانس‌تان برای پذیرفته شدن در دانشگاه‌های مختلف افزایش پیدا خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا