زبان انگلیسی

انواع اسم یا nouns در انگلیسی

اسامی از اجزای مهم و اساسی جمله هستند و برای یادگیری کاربردشان، باید انواع آن‌ها را بشناسید. در واقع، شناخت انواع اسم یا noun در زبان انگلیسی در درک بهتر دستور زبان انگلیسی و یادگیری شیوه صحیح استفاده از اسامی به شما کمک می‌کند. برای مثال، با شناخت انواع مختلف اسم، می‌‌توانید هر اسم را به شیوه صحیح جمع ببندید و در مکالمه به کار بگیرید.  اما انواع اسم در زبان انگلیسی چیست؟ هر اسم چه نقشی در جمله دارد؟ در این مطلب، هر آنچه باید در مورد انواع اسم یا nouns در انگلیسی بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

اسم در زبان انگلیسی چیست؟

در قدم اول، باید با مفهوم اسم یا noun در زبان انگلیسی آشنا شویم. اسم در زبان انگلیسی واژه‌ای است که به شخص، مکان، جسم یا هر چیز دیگری اشاره دارد. برخی از عبارت‌ها در زبان انگلیسی نیز در دسته اسامی قرار می‌گیرند و می‌توانند در جمله، نقش اسم اسم را بر عهده بگیرند. برای مثال اسم مصدر jogging در جمله jogging is a fun exercise نوعی است و می‌تواند در جایگاه فاعل جمله قرار بگیرد.

معرفی انواع اسم در زبان انگلیسی

در زبان  انگلیسی، اسم یا noun انوع مختلفی دارد. در ادامه، از انواع اسم برای‌تان خواهیم گفت.

اسم های عام (common nouns)

اسم های عام یا common nouns واژگانی هستند که به اشخاص، مکان‌ها یا چیزهای مختلف اشاره دارند. در واقع، اسم عام به یک چیز مشخص یا یک شخص مشخص اشاره ندارد، بلکه به مفهومی کلی اشاره دارد. برای مثال، واژه country یک اسم عام است و به مکان اشاره دارد، اما واژه Canada یک اسم عام نیست، زیرا به مکان مشخصی اشاره دارد. اسامی عام را با حروف بزرگ نمی‌نویسند، مگر اینکه در ابتدای جمله یا در عنوان قرار بگیرند.

از دیگر اسامی عام می‌توان به house، cat، girl، foot و country اشاره کرد.

اسم های خاص (proper nouns)

اسم های خاص یا proper nouns در زبان انگلیسی به مکان، شخص یا چیز مشخصی اشاره دارد. این اسامی را با حرف بزرگ باید بنویسید. اسامی و عنوان چیزها همیشه اسم خاص است، برای مثال اسم برند Starbucks و نام Jenny در دسته اسامی خاص انگلیسی قرار می‌گیرند.

از دیگر اسامی خاص در زبان انگلیسی می‌توان به Spain، Fido و Sony اشاره کرد.

اسامی مفرد (Singular nouns)

اسامی مفرد یا Singular nouns در زبان انگلیسی اسم‌هایی هستند که فقط به یک شخص، مکان یا چیز اشاره دارند. برای مثال وقتی می‌گوییم a cat منظورمان یک گربه است و وقتی می‌گوییم a banana منظورمان فقط یک میوه است.

اسامی جمع (Plural nouns)

اسامی جمع یا Plural nouns در زبان انگلیسی به بیش از یک شخص، مکان یا چیز اشاره دارد. برای نوشتن اسامی جمع در زبان انگلیسی، کافی است حرف s را به انتهای کلمه اضافه کنید. برای مثال، با افزودن حرف s به واژه bee (bees) می‌توانید اسم جمع بنویسید. برخی از واژگان نیز با افزودن es جمع می‌شوند، برای مثال buses و classes در دسته این اسامی قرار می‌گیرند. برخی از اسم‌های مفرد نیز وقتی تبدیل به جمع می‌شوند، املای‌شان کاملاً تغییر می‌کند. برای مثال، countries و babies از این اسامی هستند.

البته برخی از اسامی در زبان انگلیسی بی‌قاعده هستند و برای تبدیل‌شان به جمع، نمی‌توانید از الگوی مشخصی پیروی کنید، بلکه باید شکل جمع‌شان را بشناسید و به خاطر بسپارید. برای مثال، شکل جمع اسم man را باید به صورت men بنویسید، wolf را به صورت wolves بنویسید، foot را feet بنویسید. از دیگر اسامی بی‌قاعده می‌توان به person و people، mouse و mice و tooth و teeth اشاره کرد.

اسامی عینی (concrete nouns)

اسامی عینی یا concrete nouns در زبان انگلیسی به چیزهایی اطلاق می‌شود که می‌توان آن را با حواس پنجگانه حس کرد. برای مثال، می‌توان آن‌ها را دید، شنید، لمس کرد، بویید و چشید. از اسامی عینی می‌توان به table، apple، rabbit و ear اشاره کرد.

اسامی ذهنی (abstract nouns)

اسامی ذهنی یا abstract nouns در زبان انگلیسی قابل لمس نیستند و نمی‌توانید آن‌ها را با حواس پنجگانه حس کنید. برای مثال، مفاهیم اجتماعی، تدوری‌های سیاسی و ویژگی‌های شخصیتی از اسامی ذهنی هستند. برای مثال، anger به نوعی هیجان اشاره دارد و اسم انتزاعی courage به نوعی ویژگی شخصی اشاره دارد. از دیگر اسامی ذهنی در زبان انگلیسی می‌توان به love، creativity و democracy اشاره کرد.

اسامی جمع (collective nouns)

اسامی جمع یا collective nouns در زبان انگلیسی به اسم‌هایی اشاره دارند که ظاهرشان مفرد است اما به گروهی از اشخاص یا چیزها اشاره دارند. در واقع، اسم جمع به گروهی اشاره دارد که عملی را به صورت متحد و در زمان مشخص انجام می‌دهند، برای مثال team، flocks، crowd، committee و a sum of money از اسامی جمع در زبان انگلیسی هستند.

اسامی ترکیبی (compound nouns)

اسامی ترکیبی یا compound nouns در زبان انگلیسی حاصل ترکیب دو یا چند واژه با یکدیگر هستند. اسامی ترکیبی حاصل ترکیب چند واژه مفرد هستند. ممکن است این اسامی با هایفن به یکدیگر وصل شوند و اسم ترکیبی را تشکیل دهند.

از اسامی ترکیبی در زبان انگلیسی می‌توان به dry-cleaning، toothpaste، haircut، ice cream و potato chip اشاره کرد.

اسامی قابل شمارش (countable nouns)

اسامی قابل شمارش یا countable nouns در زبان انگلیسی، همان طور که از اسم‌شان پیدا است، قابل شمردن هستند. برای مثال، book از اسامی قابل شمارش است، چرا که می‌توانید بگویید three books. این اسامی شکل جمع دارند. از اسامی قابل شمارش در زبان انگلیسی می‌توان به table، apple، rabbit اشاره کرد.

اسامی غیرقابل شمارش (uncountable nouns)

اسامی غیر قابل شمارش یا  uncountable noun در زبان انگلیسی به چیزهایی اطلاق می‌شود که قابل شمارش نیستند و نمی‌توانید تعداد آن‌ها را بیان کنید. برای مثال، happiness از اسامی غیر قابل شمارش است. شما نمی‌توانید بگویید a happiness یا three happinesses. اسامی غیر قابل شمارش را نمی‌توان جمع بست.

از دیگر اسامی غیر قابل شمارش در زبان انگلیسی می‌توان به salt، seafood، advice و luggage اشاره کرد.

سخن آخر

تا به اینجا، با انواع اسم در زبان انگلیسی آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، تنوع اسم در زبان انگلیسی بسیار زیاد است و هر کدام از اسامی نیز رفتار و کارکرد متفاوتی در جمله دارند. برای شناخت انواع اسامی در زبان انگلیسی، هنگام یادگیری هر واژه، سری به فرهنگ لغت انگلیسی بزنید و کاربرد و نوع آن را یاد بگیرید. به مرور زمان، یاد می‌گیرید از هر واژه چگونه باید استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا