زبان انگلیسی

تکنیک های تقویت اسپیکینگ تافل (TOEFL speaking)

در بخش اسپیکینگ آزمون تافل، قرار است نشان دهید که می‌توانید در فضای آکادمیک یا دانشگاهی، به زبان انگلیسی با دیگران ارتباط برقرار کنید و منظورتان را نیز منتقل کنید. توانایی انتخاب درست واژگان و به کارگیری قواعد دستوری حاکی از مهارت شما برای صحبت کردن و برقراری ارتباط به زبان انگلیسی است. در کنار این‌ها، اعتماد به نفس شما نیز مسئله بسیار مهمی است که در گفتار شما منعکس خواهد شد. بنابراین برای موفقیت در بخش اسپیکینگ تافل، باید عملکرد مناسبی داشته باشید و به شیوه‌ای کاملاً اصولی پیش بروید. اما چگونه برای اسپیکینگ تافل آماده شویم؟ در این مطلب، هر آنچه باید در مورد تکنیک های تقویت اسپیکینگ تافل و روش های کسب نمره بالا در این بخش بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

ساختار بخش اسپیکینگ آزمون تافل را شناسید

پیش از هر چیزی، ساختار آزمون تافل را بشناسید و با سوالات بخش اسپیکینگ این آزمون کاملاً آشنا شوید. این آشنایی را به تعویق نیندازید. در واقع، چنین شناختی باعث می‌می‌شود در مسیر درست تقویت اسپیکینگ تافل قرار بگیرید.

نحوه نمره دهی بخش اسپیکینگ تافل را بشناسید

نمره اسپیکینگ آزمون تافل بستگی به توانایی شما در صحبت کردن، استفاده از واژگان مناسب، تعداد اشتباهات گرامری و اعتماد به نفس‌تان دارد. با در نظر گرفتن معیارهای نمره دهی آزمون تافل، می‌توانید خودتن را برای پاسخ دادن به سوالات این بخش آماده کنید.

با توجه به این معیارها، برای کسب نمره بالا در بخش اسپیکینگ تافل، باید:

  • دایره واژگان‌تان را گسترش دهید. هنگام یادگیری واژگان، کاربرد صحیح‌شان را نیز یاد بگیرید تا بتوانید به موقع و به‌جا، از آن‌ها استفاده کنید.
  • هنگام صحبت کردن به زبان انگلیسی، اعتماد به نفس‌تان را حفظ کنید.
  • روان و دقیق صحبت کنید.
  • پاسخ‌های کاملاً مرتبط بدهید.
  • بدون مکث به زبان انگلیسی صحبت کنید.
  • دستور زبان انگلیسی و ساختار جمله‌ها را به خوبی بشناسید تا بتوانید جمله‌هایی صحیح را بسازید.

صدای خودتان را ضبط کنید

به زبان انگلیسی صحبت کنید و حین صحبت کردن، صدای خودتان را ضبط کنید. این روش باعث می‌شود نقاط ضعف و نقاط قوت‌تان را بشناسید و برای برطرف کردن آن‌ها تلاش کنید. این صداها را نگه دارید و بعد از مدتی، مجدداً به آن‌ها مراجعه کنید تا متوجه میزان پیشرفت‌تان بشوید.

زمان مناسب را برای تمرین اسپیکینگ انتخاب کنید

هر شخص، بسته به روحیاتش، در ساعت‌های مشخصی از شبانه روز می‌تواند مطالعه و تمرین کنید. برخی از اشخاص صبح‌ها مطالعه می‌کنند و برخی دیگر شب‌ها. بنابراین باید ابتدای ساعت مناسب با خودتان را بشناسید و در آن‌ ساعت‌ها مطالعه کنید. در این زمان‌ها، همه موجبات حواس‌پرتی را از خودتان دور کنید و فقط و فقط روی تمرین اسپیکینگ تمرکز کنید.

مدیریت زمان را یاد بگیرید

مدیریت زمان اهمیت بسیاز زیادی در بخش اسپیکینگ آزمون تافل دارد. پس از آنکه به سطح مطلوبی رسیدید، مدیریت زمان را یاد بگیرید. باید بتوانید هر آنچه را لازم است در بازه زمانی مشخصی بیان کنید.

در دوره های آمادگی آزمون تافل شرکت کنید

برای قرار گرفتن در مسیر درست تقویت مهارت اسپیکینگ تافل، بهتر است در دوره های آمادگی آزمون تافل شرکت کنید. این دوره‌ها به صورت خصوصی، گروهی، حضوری و آنلاین برگزار می‌شوند. بنابراین بسته به شرایط‌تان، می‌توانید در دوره‌های آمادگی آزمون شرکت کنید. مدرس تافل نقاط ضعف و قوت‌تان را شناسایی می‌کند و همچنین، به شما فیدبک می‌دهد. بدین ترتیب، می‌توانید مسیر تقویت اسپیکینگ تافل را خیلی سریع طی کنید.

یک سری عبارت‌ها را حفظ کنید

برای اینکه برای خودتان وقت بخرید و بتوانید جمله مناسبی را به زبان بیاورید، می‎‌توانید یک سری اصطلاحات و جمله‌های را حفظ کنید و صحبت‌های‌تان را با آن‌ها شروع کنید. این راهکار باعث کاهش استرس‌تان نیز خواهد شد.

جمله‌های زیر گزینه‌های مناسبی برای شروع و ادامه  صحبت هستند:

  • As far as I’m concerned…
  • Personally, I think that…
  • It seems to me that…
  • The real issue seems to be that…
  • Instead, I’d say that…
  • Some may argue that…

مهارت خلاصه کردن را یاد بگیرید

در بخش اسپیکینگ آزمون تافل، باید بتوانید آنچه را می‌خوانید یا می‌شنوید سریعاً خلاصه کنید. این مواد و مطالب معمولاً طولانی هستند و اگر مهارت خلاصه کردن را نشناسید، این کار برای‌تان دشوار خواهد شد. بنابراین باید بتوانید ماطلب را به سرعت درک کنید، مفهوم اصلی‌شان را بیرون بکشید و پاسخی کوتاه، شفاف و مرتبط را آماده کنید و ارائه دهید.

اگر می‌خواهید مهارت خلاصه کردن را یاد بگیرید، بهتر است به اخبار، کتاب‌های صوتی و پادکست های انگلیسی گوش دهید و همه مطالبی را که می‌شنوید برای خودتان خلاصه کنید و این خلاصه را به زبان انگلیسی بیان کنید. هنگام گوش دادن، می‌توانید یادداشت‌برداری نیز انجام دهید. این کار باعث افزایش تسلط و تمرکزتان خواهد شد.  این تمرین را با خواندن مقاله یا هر متن دیگری نیز می‌توانید انجام دهید.

از قیدها و صفت‌های انگلیسی استفاده کنید

اگر می‌خواهید نشان دهید که دایره واژگان‌تان گسترده است و می‌توانید در کلام نیز از آن‌ها استفاده کنید، در جمله‎‌های‌تان قید و صفت انگلیسی را بگنجانید. بدین ترتیب، می‌توانید جمله‌هایی پیچیده‌تر بسازید و مهارت‌تان را به اگزمینر نشان دهید.

از افعال عبارتی استفاده کنید

گویش‌وران زبان انگلیسی از افعال عبارتی در صحبت‌های‌شان استفاده می‌کنند. بهتر است شما نیز در آزمون تافل، از این عبارت‌ها در گفتارتان استفاده کنید. بنابراین در مسیر آمادگی برای آزمون تافل، باید افعال عبارتی و کاربرد صحیح‌شان را یاد بگیرید تا در جلسه آزمون، بتوانید از آن‌ها استفاده کنید. از پرکاربردترین افعال عبارتی انگلیسی می‌توان به  Get on, get back, get over, Look after, look up, look forward to اشاره کرد:

سخن آخر

تا به اینجا، با تکنیک های تقویت اسپیگینگ تافل آشنا شدید. برای کسب آمادگی برای شرکت در آزمون تافل، باید ساختار این آزمون را بشناسید و معیارهای نمره‌دهی بخش اسپیکینگ را نیز بدانید. بعد از آن، می‌توانید در مسیر تقویت اسپیکینگ تافل قرار بگیرید. دایره واژگان‌تان را افزایش دهید، تلفظ صحیح واژگان را یاد بگیرید و به دستور زبان انگلیسی نیز تسلط داشته باشید. با فراهم کردن این شرایط، می‌توانید در مورد مباحث مختلف، به زبان انگلیسی صحبت کنید. یادتان باشد که در بخش اسپیکینگ آزمون تافل، باید اثبات کنید که می‌توانید در فضای آکادمیک، به زبان انگلیسی صحبت کنید، بنابراین انتخاب واژه و ساختار جمله را نیز باید به همین ترتیب انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا