زبان انگلیسی

معرفی بهترین منابع تقویت Writing زبان انگلیسی

در دنیای امروز، تنوع منابع تقویت مهارت writing زبان انگلیسی در بازار و حتی دنیای مجازی آنقدر زیاد است که به راحتی، نمی‌توان از بین‌شان انتخاب کرد. بنابراین باید بهترین منابع تقویت رایتینگ زبان انگلیسی را بشناسید تا بتوانید انتخاب درستی را انجام دهید. در واقع، باید ویژگی‌های هر کدام از منابع کاغذی و اینترنتی را بشناسید تا بتوانید منبع متناسب با نیاز و روحیه‌تان را پیدا کنید. اما بهترین منابع تقویت writing کدام است؟ چه ویژگی‌هایی دارد؟ در این مطلب، هر آنچه به معرفی بهترین منابع تقویت مهارت رایتینگ زبان انگلیسی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید!

کتاب Bird by Bird

کتاب Bird by Bird، اثر ان لاموت، یکی از پرکاربردترین کتاب‌هایی است که اساتید دوره‌های نوشتن خلاقانه یا creative writing از آن استفاده می‌کنند. جالب است بدانید که این کتاب فقط مختص به تقویت مهارت رایتینگ نیست، بلکه ژانرهای مختلف نوشتن را نیز به شما می‌آموزد. حتی می‌توانید مقاله‌نویسی را نیز از همین کتاب یاد بگیرید. با استفاده از این کتاب، یاد می‌گیرید چگونه نوشتن را مرحله به مرحله پیش ببرید تا بتوانید تصویر کاملی را نشان دهید. در این کتاب، نکات مختصر و کاربردی برای نوشتن وجود دارد. برای خواندن کتاب Bird by Bird وقت‌تان را زیاد نمی‌گیرد، بلکه می‌توانید خیلی سریع پیش بروید.

وب سایت Vocabulary.com

اگر می‌خواهید برای تقویت مهارت writing  به سراغ منابع آنلاین و وبسایت‌ها بروید، وب سایت vocabulary.com را از دست ندهید. این وب‌سایت گسترۀ واژگان‌تان را می‌سنجد و به شما می‌گوید آیا دایره واژگان‌تان آنقدر گسترده است که بتوانید در مورد موضوعات مختلف بسنجید یا نه، آیا واژگان پرکاربرد زبان انگلیسی را می‌شناسید یا خیر. این وبسایت برای سطوح مبتدی و متوسط بسیار مناسب است.

کتاب Real Writing

مجموعه چهار جلدی Real Writing از بهترین کتاب ها برای تقویت writing زبان انگلیسی است. این مجموعه را دانشگاه کمبریج منتشر کرده است. فرقی نمی‌کند در سطح مبتدی هستید یا پیشرفته، در هر صورت، می‌توانید از این مجموعه چهارجلدی برای تقویت این مهارت استفاده کنید. این مجموعه فقط محدود به کتاب نیست، بلکه چندین فایل صوتی را نیز به همراه دارد.

وب سایت WriteTrack

اگر نمی‌توانید نوشتن را آغاز کنید و هیچ ایده‌ای برای نوشتن به ذهن‌تان نمی‌رسد، وب سایت WriteTrack می‌تواند کمک‌تان کند. یکی از ویژگی‌های جذاب این وبسایت این است که پیشرفت‌تان را در نوشتن‌ به شما می‌گوید و حتی تعداد کلمه‌هایی را که نوشته‌اید نیز به شما می‌گوید. برای خودتان هدف‌گذاری کنید و با این وبسایت پیش بروید تا انگیزه‌تان برای تقویت wiring حفظ شود.

وب سایت The Purdue Online Writing Lab

وب سایت The Purdue Online Writing Lab منابع مختلف تقویت رایتینگ را برای همه سنین و سطوح در خود دارد. در این وب‌سایت، انواع اطلاعات، ابزارها و آزمون‌ها وجود دارد که می‌توانید از همه آن‌ها برای بهبود این مهارت‌تان استفاده کنید. فرقی نمی‌کند تمرکزتان روی واژگان و دستور زبان است یا می‌خواهید موضوع پیدا کنید، در هر صورت این پایگاه داده می‌تواند تا حد زیادی کمک‌تان کند.

کتاب  Barron’s Writing for the IELTS

اگر قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارید و می‌خواهید مهارت رایتینگ را در خودتان تقویت کنید، کتاب  Barron’s Writing for the IELTS برای‌تان بسیار مناسب است. با استفاده از این کتاب، خواهید آموخت که برای کسب نمره بالا در بخش writing آزمون آیلتس باید به چه نکاتی توجه ویژه داشته باشید. در این کتاب، واژگان جدید، دستور زبان انگلیسی، نمونه رایتینگ و روش‌های پرورش ایده را خواهید آموخت.

چگونه مهارت writing زبان انگلیسی را تقویت کنیم؟

تقویت مهارت writing زبان انگلیسی را فقط محدود به استفاده از منابع مختلف نکنید، بلکه به سراغ روش‌های مختلف نیز باشید. در ادامه، برخی از روش‌های تقویت مهارت رایتینگ زبان انگلیسی را برای‌تان گفته‌ایم.

گرامر زبان انگلیسی را با دقت یاد بگیرید و بعد از اتمام نوشتن، دستور زبان را در نوشته‌تان با دقت بررسی کنید.

املای کلمات را با دقت یاد بگیرید و بعد از اتمام کار، املا را چک کنید. نوشتن صحیح کلمه‌ها حاکی از دقت و توجه شما به جزئیات است و امتیاز بسیاری خوبی برای‌تان است.

نوشتن را تبدیل به بخشی از زندگی روزمره‌تان کنید. هر روز بنویسید تا این مهارت در شما تقویت شود.

هر روز، متون انگلیسی را بخوانید. خواندن مستمر تأثیر شگفت انگیزی بر تقویت این مهارت در شما خواهد داشت.

نوشته‌تان را با صدای بلند برای خودتان بخوانید تا متوجه اشتباهات‌تان بشوید و نقاط قوت‌تان را نیز بشناسید.

از دیگران بخواهید نوشته‌های‌تان را بخوانند و نظرشان را در مورد آن‌ بیان کنند. دریافت فیدبک می‌تواند به شما کمک کند.

در کلاس‌ها و ورکشاپ‌های آموزش نوشتن شرکت کنید تا بتوانید نکات و تکنیک‌های مهم پیرامون نوشتن را از متخصصان یاد بگیرید.

سخن آخر

تا به این‌جا، با منابع مختلف تقویت مهارت رایتینگ آشنا شدید. از میان این منابع، بهترین منابع تقویت writing زبان انگلیسی را انتخاب کنید تا بتوانید هر چه زودتر، این مهارت مهم را در خودتان تقویت کنید. برای بهبود این مهارت، تا جایی که می‌توانید متون مختلف زبان انگلیسی را بخوانید تا رفته رفته، با ساختار نوشته‌های انگلیسی آشنا شوید، واژگان جدید یاد بگیرید، دستور زبان را بهتر یاد بگیرید و در نهایت، ایده بگیرید و بهتر بنویسید. همچنین از دیگران بخواهید نوشته‌های‌تان را بخوانند و نظرشان در مورد آن بگویند. بدین ترتیب، می‌توانید نقاط ضعف و نقاط قوت‌تان را بشناسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا