زبان انگلیسی

fluency در زبان انگلیسی چیست؟ Fluency چیست و چطور آن را تقویت کنیم؟

روان صحبت کردن یا fluency رویای هر زبان آموز است. در واقع، هر کسی که در حال یادگیری زبان انگلیسی است یا حتی قصد یادگیری آن را دارد، دوست دارد بتواند مثل یک گویش‌ور زبان انگلیسی یا نیتیو به این زبان صحبت کند، روان و دقیق! اما معنای دقیق gluency در زبان انگلیسی چیست؟ چگونه می‌توانیم آن را تقویت کنیم؟ راه‌های متعددی برای تقویت fluency در زبان انگلیسی وجود دارد که آگاهی از آن‌ها و به کار گیری‌شان می‌تواند تأثیر شگرفی در پیشرفت‌تان داشته باشد. در این مطلب، هر آنچه باید در مورد fluency در زبان انگلیسی و روش‌های تقویت آن باید بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

چگونه fluency را تقویت کنیم؟

اگر می‌خواهید زبان انگلیسی را روان صحبت کنید و fluency را در صحبت کردن تجربه کنید و از آن لذت ببرید، باید ابتدا ببینید که گویش‌وران زبان انگلیسی در کشورهایی مانند آمریکا و انگلستان چگونه به این هدف رسیده‌اند. خب، اولین چیزی که به ذهن‌مان می‌رسد محیط است. در واقع، این گویش‌وران در محیطی زندگی می‌کنند که در معرض زبان انگلیسی قرار دارند و همه چیز را به این زبان می‌شنوند. زبان انگلیسی در زندگی روزمره‌شان جریان دارد: در کار کردن، برقراری ارتباط با دیگران، درس خواندن و هر گونه تبادل اطلاعات.

اما زبان آموزان که در کشور انگلیسی زبان زندگی نمی‌کنند باید چگونه fluency را تقویت کنند و مثل گویش‌وران این زبان را روان صحبت کنند؟ کار چندان دشواری نیست! به نکته‌های زیر توجه کنید:

زبان انگلیسی را در اولویت قرار دهید

هر لحظه‌ای را که صرف یادگیری زبان انگلیسی می‌کنید سرمایه‌گذاری در تقویت fluency بدانید. هر قدم هر چند کوتاه شما را به سوی مقصدی مهم می‌برد. بنابراین اگر یادگیری زبان انگلیسی را در اولویت قرار دهید و از هر لحظه‌ای برای یادگیری این زبان استفاده کنید، سرعت رسیدن به fluency به میزان چشم‌گیری افزایش پیدا خواهد کرد.

زبان انگلیسی را با زندگی روزمره‌تان ادغام کنید

زبان انگلیسی را به زندگی روزمره‌تان تزریق کنید. برای مثال، برای دنبال کردن اخبار جهان، به سراغ بی بی سی انگلیسی بروید. شاهکارهای ادبی جهان را به زبان انگلیسی بخوانید. وقتی در مسیر رفتن به محل کارتان هستید، پادکست و کتاب صوتی انگلیسی گوش دهید. ویدئوهای انگلیسی را در یوتیوب تماشا کنید. از هر فرصتی برای صحبت کردن به زبان انگلیسی استفاده کنید. مدتی این مسیر را در زندگی‌تان ادامه دهید تا تأثیرش را در صحبت کردن‌تان و تقویت fluency مشاهده کنید.

به زبان انگلیسی فکر کنید

اکنون یک قدم فراتر بروید و زبان انگلیسی را وارد فکرتان کنید. به جای فکر کردن به زبان فارسی، به زبان انگلیسی فکر کنید. در ابتدای مسیر، این کار دشوار است، اما رفته رفته، ذهن‌تان عادت می‌کند و بدون اینکه بخواهید، به صورت غیرارادی، انگلیسی فکر می‌کنید.

اهداف واقع‌گرایانه‌ای را برای خودتان مشخص کنید

اگر برای تقویت fluency، مسیر واقع‌گرایانه‌ای را در پیش نگیرید، به هدف‌تان نخواهید رسید. بنابراین، نباید عجله کنید و به این فکر کنید که به مرور زمان و تمرین و تکرار، می‌توانید روان صحبت کنید و برای هر پیشرفت کوچک، خودتان را تشویق کنید.

بین زبان انگلیسی و علاقه‌مندی‌های‌تان ارتباط برقرار کنید

اگر زبان انگلیسی را با تفریحات و علاقه‌مندی‌های‌تان ترکیب کنید، همواره، با انگیزه و پرانرژی پیش خواهید رفت. اما چگونه می‌توانیم این کار را انجام دهیم؟ یک ورق کاغذ بردارید و علاقه‌مندی‌های‌تان را روی آن بنویسید. اکنون فکر کنید چگونه می‌توانید بین زبان انگلیسی و آن‌ها ارتباط برقرار کنید. برای مثال، اگر ورزش تنیس را دوست دارید، اخبار مربوط به این ورزش را به این زبان دنبال کنید. بدین ترتیب، انگیزه‌ای برای خواندن اخبار ورزشی به زبان انگلیسی خواهید داشت و این کار را از سر اجبار انجام نمی‌دهید. اگر دوست دارید شعر بخوانید، اشعار انگلیسی را بخوانید. بدین ترتیب، می‌توانید سرگرمی و انگلیسی را ترکیب کنید و از یادگیری زبان انگلیسی لذت ببرید.

دایره واژگان انگلیسی را گسترش دهید

از اهمیت یادگیری واژگان زبان انگلیسی غافل نشوید. اگر واژگان متعدد را یاد بگیرید، می‌توانید به راحتی، در مورد هر موضوعی صحبت کنید. اگر واژگان مترادف را نیز بیاموزید، می‌توانید از سطح مبتدی گذر کنید و مثل یک انگلیسی زبان در مورد موضوعات مختلف صحبت کنید.

مهارت لیسنینگ را تقویت کنید

از مهارت لیسنینگ یا گوش دادن غافل نشوید! یادتان باشد که با تقویت لیسنینگ نیمی از مسیر تقویت fluency را پیموده‌اید! برای تقویت مهارت لیسنینگ، از فیلم و سریال‌های انگلیسی، آهنگ‌های انگلیسی و پادکست‌های انگلیسی کمک بگیرید. اگر بتوانید این مهارت را در خودتان تقویت کنید و صحبت‌های گویش‌وران این زبان را کاملاً درک کنید، رفته رفته، می‌توانید زبان انگلیسی را نیز روان صحبت کنید و واژگان را به شیوه صحیح تلفظ کنید. 

برای تقویت fluency عجله نکنید

همۀ ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که رسانه و تبلیغات به ما می‌گوید باید رسیدن به همه چیز عجله کنیم و با حداقل تلاش و در سریع‌ترین زمان ممکن، به هدف‌مان برسیم. اما واقعیت با تبلیغات فرق می‌کند. باید با تلاش و ثبات قدم در گذر زمان، به هدف‌مان برسیم. برای تقویت fluency نیز باید به همین ترتیب عمل کنید تا در نهایت، بتوانید به مرور زمان، مثل یک گویش ور زبان انگلیسی به این زبان صحبت کنید: روان و دقیق.

سخن آخر

تا به این‌جا، متوجه شدید معنای دقیق fluency در زبان انگلیسی چیست و چگونه می‌توانید آن را تقویت کنید. روش‌های متعددی برای تقویت fluency در زبان انگلیسی وجود دارد. با شناخت این روش‌ها و پیاده‌سازی صحیح‌شان، می‌توانید به این هدف برسید. کافی است برای روان صحبت کردن به زبان انگلیسی عجله نکنید و ثابت قدم باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا