زبان انگلیسی

روزنامه های انگلیسی برای تقویت زبان

وقتی در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید، روزنامه های انگلیسی منبع آموزشی بسیار خوبی برای‌تان خواهد بود. در این روزنامه‌ها، می‌توانید جدیدترین اخبار جهان را با زبانی مدرن و به‌روز یاد بگیرید. حین مطالعه روزنامه های انگلیسی، واژگان جدید و کاربردی را یاد می‌گیرید، با کاربرد صحیح‌شان آشنا می‌شوید و با ساختارهای مختلف زبان انگلیسی نیز آشنا می‌شوید. بدین ترتیب، زورنامه های انگلیسی به تقویت زبان‌تان کمک می‌کنند. با شناخت روزنامه های انگلیسی و آشنایی با محتوا و ساختارشان، می‌توانید انتخاب مناسبی را انجام دهید و به سراغ روزنامه‌هایی بروید که برای‌تان جذاب‌تر هستند. بدین ترتیب، از یادگیری زبان انگلیسی لذت بیشتری خواهید برد. در این مطلب، از بهترین روزنامه های انگلیسی برای تقویت زبان برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

روزنامه USA Today

 روزنامه USA Today از بهترین روزنامه ها برای یادگیری زبان انگلیسی است، به خصوص، برای کسانی که به فکر یادگیری انگلیسی آمریکایی هستند. سبک نوشتاری این روزنامه بسیار شفاف و ساده است.

در این روزنامه، مقاله‌های متعددی در مورد سیاست آمریکا، اخبار داخلی و مواردی از این دست وجود دارد. همچنین، اگر سری به وبسایت این روزنامه بزنید، ویدئوهای خبری متعددی را خواهید دید که در بهبود مهارت شنیداری زبان انگلیسی کمک‌تان خواهد کرد.

این روزنامه را با اخبار سیاسی‌اش می‌شناسند، اما مقاله‌هایی در مورد حوزه‌های اقتصاد، ورزش، کسب و کار و غیره نیز در این روزنامه وجود دارد.

روزنامه های انگلیسی The Guardian

روزنامه های The Guardian را فراموش نکنید. فرقی نمی‌کند به کدام حوزه‌های علاقه‌مند هستید، در هر صورت، می‌توانید اخبار روز مربوط به حوزه‌های مورد نظرتان را در این مقاله‌ها بیابید، از ادبیات و هنر گرفته تا سیاست و اقتصاد.

کافی است سری به وبسایت گاردین بزنید تا دنیایی از مقاله‌ها و اخبار مربوط به حوزه‌های سیاست، فرهنگ، کسب و کار، سبک زندگی، سفر و مواردی از این دست را ببینید. کیفیت نوشته‌های موجود در این وبسایت بسیار بالا است. این مقاله‌های برای زبان آموزان بالاتر از سطح متوسط و پیشرفته مناسب است.

اگر به سایت گاردین مراجعه کنید، ویدئوهایی را نیز خواهید دید. بنابراین با گاردین می‌توانید روی مهارت‌های درک مطلب و شنیداری‌تان کار کنید.

روزنامه انگلیسی The New York Times

سایت The New York Times نیز محل بسیار مناسبی برای تقویت مهارت‌های شنیداری و درک مطلب است. در این وبسایت، ویدئوهای کوتاه و جذابی وجود دارد که می‌تواند روند یادگیری را برای‌تان لذت‌بخش‌تر کند.

اما چگونه زبان انگلیسی را با تایمز یاد بگیریم؟

ابتدا، مقاله را با تمرکز کامل بخوانید.

خلاصه‌ای از مقاله مورد نظر را بنویسید. البته می‌توانید خلاصه مقاله را به صورت شفاهی بیان کنید و صدای‌تان را نیز صبط کنید.

سپس ویدئو مربوط به مقاله مورد نظر را ببینید. در این ویدوهای کوتاه خلاصه‌ای از مقاله ارائه شده است. در این مرحله، خلاصه خودتان را با ویدئو مقایسه کنید. بدین ترتیب، رفته رفته، یاد می‌گیرید چگونه ایده اصلی مفاله را در یابید.

روزنامه انگلیسی theSkimm

روزنامه theSkimm از خبرنامه‌های الکترونیکی است که می‌توانید هر صبح‌تان را با مطلعه مقاله‌های آن آغاز کنید.

یکی از ویژگی‌های theSkimm زبان طنزآمیز آن است. در این خبرنامه، می‌توانید بدترین اخبار را نیز با زبانی طنزآمیز بخوانید. البته اگر با فرهنگ آمریکایی آشنایی نداشته باشید، ممکن است متوجه زبان طنز این روزنامه نشوید. اما با مطالعه این روزنامه می‌توانید رفته رفته، با طنزهای زبان و فرهنگ این کشور نیز آشنا شوید و بعدها، کتاب‌های داستان آمریکایی را نیز بهتر متوجه شوید.

روزنامه انگلیسی BBC

و اما می‌رسیم به BBC News! بی بی سی از مشهورترین خبرگزاری‌های جهان است. در روزنامه و سایت BBC، می‌توانید اخبار مربوط به حوزه‌های متنوع را دنبال کنید، از سیاست و تکنولوژی گرفته تا ورزش و سرگرمی و فرهنگ.

با خواندن این روزنامه، علاوه بر یادگیری واژگان جدید و آشنایی با ساختارهای مختلف زبان انگلیسی، یاد می‌گیرید چگونه بدون غرض‌ورزی و با نگاهی بی‌طرفانه بنویسید.

روزنامه انگلیسی The Cut

روزنامه انگلیسی The Cut متفاوت با موارد قبلی است! اگر به حوزه‌های مد، زیبایی و سرگرمی علاقه دارید، می‌توانید به این سایت خبری مراجعه کنید. مقاله‌های این روزنامه به زبان انگلیسی آمریکایی نوشته شده‌اند.

زبان مقاله‌های موجود در این سایت بسیار ساده‌ است و شما می‌توانید آن‌ها را به راحتی بخوانید و درک کنید.

در این سایت خبری، می‌توانید اخبار مربوط به سلبریتی‌ها، برنامه‌های تلویزیونی، فیلم‌های جدید و حتی سیاست را نیز دنبال کنید.  

روزنامه انگلیسی Herald Sun

روزنامه انگلیسی Herald Sun شما را با زبان انگلیسی رایج در استرالیا آشنا می‌کند. تنوع مقاله‌های این روزنامه بسیار زیاد است. برای مثال، اخبار مربوط به حوزه‌های سفر، ورزش، سرگرمی و کسب و کار در این روزنامه وجود دارد.

روزنامه The Totonto Star

روزنامه The Totonto Star از پرخواننده‌ترین روزنامه‌ها در کانادا است. اگر می‌خواهید انگلیسی کانادایی را یاد بگیرید، این روزنامه گزینه خوبی برای‌تان خواهد بود.

سخن آخر

تا به این‌جا، با روزنامه های انگلیسی برای تقویت زبان اشنا شدید. هنگام مطالعه مقاله‌های موجود در این روزنامه‌ها، سعی کنید سرسری از آن‌ها عبور نکنید. برای مثال، قلم و کاغذی را کنار دست‌تان بگذارید و واژه‌های جدید و ناآشنا را در آن یادداشت کنید. حتی بهتر است جمله کامل را یادداشت کنید تا بتوانید کاربرد واژه را کاملاً یاد بگیرید. حتی می‌توانید مقاله‌ها را خلاصه‌نویسی کنید تا بتوانید مهارت نوشتن را در خودتان تقویت کنید و کاربرد واژگان را نیز برای خودتان مرور کنید. علاوه بر این‌ها، بهتر است از ویدوهای موجود در سایت‌های خبری را نیز مشاهده کنید تا رفته رفته، تلفظ صحیح واژگان را یاد بگیرید و مهارت شنیداری‌تان نیز تقویت شود. همانطور که مشاهده کردید، تنوع روزنامه های انگلیسی بسیار زیاد است و شما می‌توانید با انواع انگلیسی، یعنی انگلیسی کانادایی، آمریکایی، استرالیایی و بریتانیایی، صرفاً با مطالعه روزنامه اشنا شوید. بدین ترتیب، با شناخت روزنامه‌های انگلیسی، می‌توانید از روزنامه‌هایی استفاده کنید که به هدف و علاقه‌مندی‌های‌تان نزدیک‌تر هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا