زبان آلمانی

مدت زمان یادگیری زبان آلمانی چقدر طول می کشد؟

هر کسی انگیزه متفاوتی برای یادگیری زبان آلمانی دارد، زبانی جذاب که بیش از دویست میلیون گویش ور در سراسر جهان دارد. اگر به تازگی شروع به یادگیری زبان آلمانی کرده‌اید یا قصد دارید شروع به یادگیری این زبان کنید، حتماً این سوال برای‌تان پیش می‌آید: «یادگیری زبان آلمانی چقدر طول می‌کشد؟» به طور تقریبی، می‌توان گفت مدت زمان یادگیری زبان آلمانی چقدر طول می‌ کشد، اما یک سری عوامل کاهش یا افزایش این زمان تقریبی تأثیر می‌گذارد. با دانستن عوامل موثر بر سرعت یادگیری زبان آلمانی، می‌توانید سرعت یادگیری را افزایش دهید و هرچه سریع‌تر به این زبان مسلط شوید. در این مطلب، از مدت زمان لازم برای یادگیری زبان آلمانی برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

تعیین هدف از یادگیری زبان آلمانی و سطح مورد نظر

پیش از هر چیزی، باید هدف‌تان را از یادگیری زبان آلمانی مشخص کنید. برای مثال، باید بدانید که قرار است مدرس زبان آلمانی شوید یا به کشور آلمان مهاجرت کنید. همچنین، مشخص کنید می‌خواهید به چه سطحی از این زبان برسید. در واقع، باید بدانید که قرار است به سطح متوسط بسنده کنید یا می‌خواهید تا آخرین سطح پیشرفته زبان آلمانی پیش بروید.

بر اساس برآوردهای نهاد  Goethe Institut در آلمان، برای رسیدن به سطح B2، باید در 350 جلسه 45 دقیقه‌ای آموزش زباهن آلمانی شرکت کنید. بر اساس این اعداد، بعد از یک سال و نیم مطالعه، به سطح B1 خواهید رسید.

اگر می‌خواهید به سطح C2 زبان آلمانی برسید، باید با این زبان عجین شوید و با فرهنگ کشور آلمان نیز آشنایی کامل پیدا کنید. رسیدن به سطح پیشرفته زبان آلمانی حداقل سه سال طول می‌کشد. براساس برآوردهای همین نهاد، برای رسیدن به سطح پیشرفته زبان آلمانی، باید حداقل 750 ساعت زبان آلمانی بخوانید.

در جدول زیر، مدت زمان لازم برای یادگیری زبان آلمانی را با جزئیات بیشتری برای‌تان گفته‌ایم:

سطحمدت زمان لازم برای رسیدن به سطح مورد نظر
سطح A1هشت هفته (60 تا 150 ساعت)
سطح A2هشت هفته (150 تا 260 ساعت)
سطح B1هشت هفته (260 تا 490 ساعت)
سطح B2ده هفته (450 تا 600 ساعت)
سطح C1(600 تا 750 هفته)
سطح C2(بیشتر از 750 ساعت)

بهتر است از همان ابتدا، مشخص کنید که قرار است چقدر از زمان‌تان را به زبان آلمانی اختصاص دهید. با این کار، می‌توانید برنامه‌ریزی دقیق‎‌تری داشته باشید. هر چه زمان بیشتری را صرف یادگیری زبان کنید، بالطبع، در آینده نزدیک‌تری به این زبان مسلط خواهید شد.

شرکت در کلاس‌ آموزش زبان آلمانی

در انتخاب دوره ها و کلاس های آموزش زبان آلمانی بسیار دقت کنید و بهترین اساتید را انتخاب کنید. انتخاب مدرس مجرب تأثیر مهمی در روند یادگیری‌تان خواهد داشت. مدرس مسیر صحیح یادگیری زبان آلمانی را به شما نشان خواهد داد. یادتان باشد یکی از عواملی که می‌تواند انگیزه یادگیری را در شما حفظ کند و حتی افزایش دهد مدرس خوب زبان آلمانی و استفاده از روش مناسب تدریس است. از این رو، از همان سطح مبتدی، در انتخاب مدرس دقت کنید.

میزان ورود زبان آلمانی با زندگی‌ روزمره‌تان

اگر می‌خواهید زبان آلمانی را سریع‌تر یاد بگیرید، باید خودتان را در این زبان غرق کنید. در واقع، باید این زبان را وارد همه ابعاد زندگی‌تان کنید. با این کار، زبان آلمانی را با تکرار یاد می‌گیرید. اما منظور از غرق شدن در زبان آلمانی چیست؟ اگر وارد کشور آلمان شوید و در محیط قرار بگیرید و مجبور شوید به زبان آلمانی بشنوید و صحبت کنید، بالطبع، سرعت یادگیری‌تان افزایش قابل توجهی خواهد داشت. اما اگر نمی‌توانید در این کشور زندگی کنید، می‌توانید به روش‌های دیگر، فضا را برای خودتان آلمانی کنید. برای مثال، زبان تلفن همراه‌تان را به زبان آلمانی تغییر دهید، کتاب آلمانی بخوانید، اخبار روز جهان را در روزنامه‌های آلمانی بخوانید، ویدئو، فیلم و سریال آلمانی ببینید و پادکست آلمانی گوش دهید. همچنین اپلیکیشن های آموزش زبان آلمانی را در تلفن همراه‌تان داشته باشید و از هر فرصتی، برای یادگیری این زبان و پرورش مهارت‌های مختلف‌تان استفاده کنید. به طور کلی، زبان آلمانی را در بخش‌های مختلف زندگی‌تان، حتی تفریحات‌تان بگنجانید.

میزان تمرکز روی دستور زبان آلمانی

دستور زبان آلمانی اهمیت بسیار زیادی دارد و یادگیری آن نیز از دشوارترین بخش‌های یادگیری زبان آلمانی است. جالب است بدانید که یکی از عوامل دلسردی زبان آموزان در میان مسیر همین دشواری دستور زبان آلمانی است. بنابراین، باید خودتان را برای فراگیری این بخش دشوار آماده کنید. اگر دستور زبان آلمانی را به طور کامل یاد بگیرید، هنگام صحبت کردن و نوشتن به زبان آلمانی، می‌توانید کلمات و اجزای مختلف جمله را به طور اصولی کنار یکدیگر قرار دهید و ترجمه واژه به واژه انجام ندهید.

جمله‌های سوالی و خبری در زبان آلمانی ساختار ثابت و مشخصی دارند، از این رو، برای ساختن یک جمله ساده، باید ترتیب قرار گرفتن اجزای مختلف جمله را بدانید.

اجازه دهید یک نکته کلیدی را در مورد یادگیری زبان آلمانی برای‌تان بگوییم: اگر می‌خواهید سریع‌تر به زبان آلمانی مسلط شوید و بتوانید به این زبان بنویسید و مکالمه کنید، باید از همان اولین قدم‌های یادگیری زبان آلمانی، گرامر این زبان را یاد بگیرید. یک دفترچه یادداشت همراه خودتان داشته باشید و همر جمله‌ای را که می‌شنوید یادداشت کنید و آن جمله را با  خوادتان تکرار کنید تا رفته رفته، ذهن‌تان به ساختار جمله‌های آلمانی عادت کند.

دانش زبان آموزان در هر کدام از سطوح یادگیری زبان آلمانی چقدر است؟

در هر کدام از سطح‌های زبان آلمانی، به یک سری توانایی‌ها دست پیدا می‌کنید و مهارت‌های‌تان تا میزان مشخصی پیشرفت خواهد کرد.

در سطح مبتدی، می‌توانید خودتان را به زبان آلمانی معرفی کنید، متوجه مکالمه‌ها شوید و سوالاتی را نیز به زبان آلمانی بپرسید. بعد از رسیدن به سطح A2، این توانایی‌ها را خواهید داشت. اگر در این سطح، به آلمان سفر می‌کنید، می‌توانید از سفرتان لذت ببرید و خودتان از پس همه کارهای‌تان بر بیایید.

در سطح متوسط، متوجه مکالمه‌های روزمره می‌شوید و می‌توانید روزنامه‌های آلمانی زبان بخوانید و ویدئوهای آلمانی ببینید. همچنین، می‌توانید در مورد یک سری موضوعات، با گویش وران زبان آلمانی مکالمه کنید.

در سطح پیشرفته، می‌توانید مانند گویش وران زبان آلمانی صحبت کنید و متوجه همه مکالمه‌های‌شان نیز شوید. در این سطح، می‌توانید فیلم‌های آلمانی را بدون زیرنویس ببینید و کتاب‌های آلمانی بخوانید.

سخن آخر

تا به این‌جا، با عوامل اثرگذار بر سرعت یادگیری زبان آلمانی آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، یادگیری زبان جدید یک هنر است و هر زبان آموز یک هنرمند است و باید روش یادگیری مختص به خودش را پیدا کند. عوامل متعددی بر سرعت یادگیری زبان آلمانی تأثیر می‌گذارد. علاوه بر این، انگیزه و هدف‌تان از یادگیری زبان آلمانی نیز بسیار مهم است. اگر می‌خواهید آلمانی را در سریع‌ترین زمان ممکن یاد بگیرید، بهتر است در کلاس‌های آموزش زبان آلمانی شرکت کنید و این زبان را زیر نظر بهترین مدرسان یاد بگیرید. بدین ترتیب، در مسیر درست یادگیری زبان قرار خواهید گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا