زبان انگلیسی

برترین مینی سریال های انگلیسی

اگر برای یادگیری زبان انگلیسی و تقویت مهارت لیسنینگ می‌خواهید از منابعی به غیر از کتاب‌ها و ویدئوهای آموزشی استفاده کنید، تماشای مینی سریال های انگلیسی گزینه بسیار خوبی برای‌تان است. با تماشای مینی سریال، دایره واژگان‌تان را گسترش می‌دهید، مهارت لیسنیتگ را در خودتان تقویت می‌کنید، تلفظ صحیح واژگان انگلیسی را یاد می‌گیرید و همزمان، از تماشای سریال نیز لذت می‌برید. اگر می‌خواهید زبان انگلیسی را با تماشای مینی سریال های انگلیسی یاد بگیرید، باید بهترین مینی سریال های انگلیسی را بشناسید و از میان‌شان سریال‌های متناسب با روحیه و سلیقه‌تان را انتخاب کنید تا بتوانید تداوم داشته باشید. اما برترین مینی سریال های انگلیسی کدام است؟ در این مطلب، بهترین مینی سریال های انگلیسی را معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

مینی سریال JONATHAN STRANGE & MR. NORRELL

اگر به داستان‌های فانتزی مثل هری پاتر علاقه دارید، مطمئن باشید که از تماشای سریال JONATHAN STRANGE & MR. NORRELL نیز بسیار لذت خواهید برد. در این سریال، اتفاقات تاریخی را در قالب داستانی جذاب مشاهده خواهید کرد. جالب است بدانید که این سریال اقتباسی از رمانی به همین نام است.

یکی از شخصیت‌های این سریال پرهزینه  Jonathan Strange است. این مرد جوان به دنبال یافتن هدف در زندگی‌اش است. شخصیت دیگر این مینی سریال Mr Norrel است که معتقد است جادو فقط باید در کتاب‎‌ها وجود داشته باشد و نباید وارد دنیای واقعی شود.

مینی سریال PRIDE AND PREJUDICE

مینی سریال PRIDE AND PREJUDICE اقتباسی از رمان مشهور و محبوب جین آستن است. این مینی سریال در سال 1995 منتشر شد. اگر می‌خواهید داستان کامل را بدانید، بهتر است به جای تماشای فیلم غرور و تعصب، این مینی سریال را مشاهده کنید.

در این سریال مشاهده می‌کنید که چگونه سیستم طبقاتی در جامعه انگلستان باعث ایجاد تعصب و جلوگیری از شکوفایی عشق می‌شود. این سریال داستان عشق میان الیزابت بنت و آقای دارسی را روایت می‌کند.

مینی سریال SENSE AND SENSIBILITY

در سال 2008، مینی سریال SENSE AND SENSIBILITY با اقتباس از رمان دیگری از جین آستن تولید و منتشر شد. در سال 1995، فیلمی نیز بر اساس همین رمان منتشر شد. این داستان نیز، مانند بسیاری از داستان‌های آستن، پر از کاراکترهای جذاب با گذشته‌ای پیچیده است.

مینی سریال Emma

مینی سریال Emma در سال 2009 تولید شد و اقتباسی از یکی از رمان‌های جین آستن است. داستان این مینی سریال در مورد زندگی دختری به نام اما و زندگی پر پیچ و خم او است. همچنین، در این سریال، می‌توانید طبقات اجتماعی جامعه انگلستان و سبک زندگی‌شان را نیز مشاهده کنید.

مینی سریال Tinker, Tailor, Soldier, Spy

مینی سریال Tinker, Tailor, Soldier, Spy (1979) شاهکاری هفت قسمتی است که در سال 1979 منتشر شد. این سریال بسیار جذاب است و با استفاده از آن، می‌توانید واژه‌های بسیاری را یاد بگیرید.

مینی سریال Requiem

اگر به ژانر وحشت علاقه دارید و دوست دارید زبان انگلیسی را همراه با هیجان یاد بگیرید، سریال Requiem را از دست ندهید. از همان قسمت اول، می‌توانید وحشت را حس کنید. این سریال داستان گم شدن دختری جوان را روایت می‌کند.

مینی سریال WAR & PEACE

مینی سریال War & Peace در امپراطوری روسیه رخ می‌دهد و داستان پنج خانوده اشرافی را به تصویر می‌کشد. در این سریال مشاهده می‌کنید چگونه جنگ روسیه و ناپلئون بر زندگی مردم تأثیر می‌گذارد. این مینی سریال اقتباسی از شاهکار مشهور لئو تولستوی، نویسنده روس، است.

مینی سریال JANE EYRE

مینی سریال JANE EYRE نیز اقتباسی از رمانی به همین نام، اثر شارلوت برونته، است. در این داستان، جین عاشق آقای روچستر می‌شود و تصمیم به ازدواج با یکدیگر می‌گیرند. این سریال رتبه بسیار بالایی در IMDB دارد، بنابراین، اگر تصمیم دارید این اثر برونته را در قالب اثری تصویری ببینید، بهتر است این مینی سریال را انتخاب کنید.

مینی سریال Bodyguard

مینی سریال بایگارد داستانی پلیسی دارد. این سریال در قطار آغاز می‌شود و از همان ابتدا، بیننده را با خودش همراه می‌کند. اگر به داستان‌های پرهیجان پلیسی علاقه دارید، این مینی سریال می‌تواند تا آخر شما را با خودش همراه کند.

مینی سریال North and South

در سال 2004، مینی سریال North and South، با اقتباس از شاهکار ادبی شمال و جنوب، اثر الیزابت گسکل منتشر شد. این رمان در سال 1854 نوشته شد. با استفاده از این مینی سریال، می‌توانید به سال 1854 برگردید و جامعه آن زمان را ببینید.

در ابتدای سریال، مارگارت را می‌بینید که متعلق به طبقه متوسط است و راهی یکی از شهرهای صنعتی شمالی می‌شود.

در این داستان، طبقه‌بندی اجتماعی و همچنین عواقب قضاوت عجولانه را مشاهده می‌کنید.

مینی سریال Thirteen

مینی سریال Thirteen داستان دختری سیزده ساله است که ربوده می‌شود و سیزده سال در جایی حبس می‌شود. در بیست و شش سالگی آزاد می‌شود و به خانواده‌اش بر می‌گردد. در این مینی سریال، پستی و بلندی‌های زندگی و تلاطم آن را خواهید دید. شخصیت اصلی این سریال به کارآگاهان کمک می‌کند تا دختر جوان دیگری را از وضعیتی مشابه با وضعیت قبلی خودش نجات دهند.

مینی سریال The Secret of Crickley Hall

مینی سریال The Secret of Crickley Hall داستانی عاشقانه در مورد غم‌های یک خانواده است. داستان زندگی کاراکترهای مختلف این داستان به طور شگفت انگیزی در هم تنیده شده است. این مینی سریال اقتباسی از رمانی اثر جیمز هربرت است.

مینی سریال Bleak House

مینی سریال Bleak House اقتباسی از رمانی به همین نام از چارلز دیکنز است. در این داستان، کاراکترهای متعددی را خواهید دید که زندگی‌شان تحت تأثیر یک مورد قانونی قرار گرفته است. اگر جامعه انگلستان در عصر ویکتوریا برای‌تان جذاب است، از این مینی سریال غافل نشوید.

مینی سریال Crooked House

در سال 2008، مینی سریالی سه قسمتی با نام Crooked House منتشر شد. داستان اول در اواخر قرن هجدهم رخ می‎دهد، داستان دوم در دهۀ 1920 اتفاق می‌اقتد و داستان آخر در مورد کاراکترهایی در دنیای مدرن است. با این مینی سریال، می‌توانید به سه زمان سفر کنید و با زبان انگلیسی رایج در هر دوره نیز آشنا شوید.

مینی سریال Little Dorrit

مینی سریال Little Dorrit در مورد دختری به نام امی دوریت است. امی کوچکترین عضو خانواده است و در زندان مارشال سی شهر لندن بزرگ شده است. در این داستان، آرتور کلنام، که سال‌ها خارج از انگلستان زندگی می‌کرد، از سفر بر می‌گردد و با امی ملاقات می‌کند. امی برای مادر آرتور کار می‌کرد.

سخن آخر

تا به این جا، با برترین مینی سریال های انگلیسی آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، تنوع مینی سریال های انگلیسی بسیار زیاد است. برخی از مینی سریال‌ها جنایی و پلیسی هستند، برخی دیگر خانوادگی و برخی نیز اقتباسی از شاهکارهای ادبی هستند. بنابراین حتی اگر علاقه‌مند به ادبیات باشید، می‌توانید مینی سریال های ادبی را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید از مینی سریال ها برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنید، بهتر است مینی سریال را با توجه به روحیه و سلیقه‌تان انتخاب کنید تا هنگام یادگیری، لذت نیز ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا