زبان انگلیسی

یادگیری زبان با سریال فرندز | آموزش زبان انگلیسی با سریال Friends

ریچل، فیبی، چندلر، جویی، راس و مانیکا! این شش نفر شخصیت‌های اصلی سریال فرندز هستند. کافی است یک بار این سریال را ببینید تا این شش شخصیت برای همیشه در ذهن‌تان باقی بمانند. سریال Friends از آن سریال‌های محبوب و جذابی است که در یادگیری زبان انگلیسی بسیار کمک‌تان می‌کند. اما آموزش زبان انگلیسی با سریال Friends چگونه است؟  در این مطلب، هر آنچه باید در مورد یادگیری زبان با سریال فرندز بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

معرفی سریال Friends

فرندز از سیت‌کام‌های تلویزیونی آمریکایی است که انتشار آن از سال 1994 شروع شد و در سال 2004 به اتمام رسید. این سریال در مورد داستان زندگی 6 دوست است که در مراحل مختلف زندگی همراه یکدیگر هستند.

در این سریال، می‌توانید مضامین مختلفی را مانند دوستی، عشق و خانواده را مشاهده کنید. ژانر این سریال کمدی است، از این رو، هنگام تماشای این سریال لحظات بسیار شادی را تجربه خواهید کرد.

پیرنگ این سریال بر اساس شرایط زندگی جوانان از اواسط دهه بیست تا اوایل دهه سی زندگی‌شان است.

چگونه سریال Friends به یادگیری زبان انگلیسی کمک می‌کند؟

وقتی در مورد یادگیری زبان انگلیسی صحبت می‌کنیم، مواردی مانند شرکت در کلاس‌های خصوصی و گروهی زبان انگلیسی، خریدن کتاب‌های درسی و مواردی از این دست به ذهن‌مان می‌آید. اما یکی از راه‌های تقویت زبان انگلیسی تماشای سریال‌های انگلیسی است. هنگام تماشای این سریال‌ها، واژگان جدید و کاربردشان را یاد می‌گیرید، با فرهنگ انگلیسی زبانان آشنا می‌شوید، جمله‌های مختلف را یاد می‌گیرید، اصطلاحات و ضرب‌المثل‌های پرکاربرد انگلیسی را یاد می‌گیرید، مهارت شنیداری‌تان را تقویت می‌کنید و حتی روی مهارت درک مطلب‌تان نیز کار می‌کنید. بدین ترتیب، هنگام تماشای یک سریال، می‌توانید زبان انگلیسی را یاد بگیرید.

اگر سریال جذابی را انتخاب کنید، روند یادگیری زبان انگلیسی برای‌تان جذاب‌تر خواهد شد. فرندز یکی از همین سریال‌های جذاب است که می‌تواند این روند را برای‌تان بسیار جذاب و مفرح کند.

گسترش دایره واژگان انگلیسی با تماشای سریال Friends

در سریال فرندز، می‌بینیم که این شش دوست در کافه می‌نشینند و در مورد موضوعات مختلف صحبت می‌کنند. بنابراین هنگام مشاهده سریال، با زبان روزمره مردم آمریکا و واژگان کاربردی این زبان آشنا می‌شوید.

بسیاری از واژگان و مکالماتی که در سریال فرندز می‌شنوید، در مورد زندگی و فعالیت‌های روزمره است. برای مثال، یاد می‌گیرید هنگام صحبت با دوست انگلیسی‌زبان‌تان، باید از چه کلمه‌هایی استفاده کنید، وقتی وارد محل کارتان می‌شوید، بهتر است از چه جمله‌ها و واژگانی استفاده کنید، وقتی سوار هواپیما می‌شوید، دانستن چه واژگان و جمله‌هایی ضروری است و وقتی وارد رستوران می‌شوید، باید از چه افعالی برای سفارش دادن غذا استفاده کنید.

بدین ترتیب، با تماشای هر قسمت از سریال فرندز، واژگان کاربردی متعددی را خواهید آموخت و بدین ترتیب، رفته رفته، دایره واژگان‌تان گسترده‌تر خواهد شد، آن هم دایره واژگان کاربردی! در نهایت، متوجه خواهید شد که می‌توانید در شرایط مختلف، در مورد مسائل مختلف صحبت کنید.

یادگیری تلفظ واژگان انگلیسی با سریال Friends

با تماشای سریال فرندز، می‌توانید تلفظ صحیح واژگان و اصطلاحات انگلیسی را یاد بگیرید. هنگام تماشای این سریال، تلفظ واژگان را در جمله‌ها یاد می‌گیرید و بدین ترتیب، حتی نحوه ادای جمله‌های مختلف را، مانند جمله‌های خبری، پرسشی و تعجبی، یاد می‌گیرید. در نهایت، وقتی شروع به صحبت کردن به زبان انگلیسی می‌کنید، می‌توانید کاملاً طبیعی و مانند یک گویش‌ور زبان انگلیسی صحبت کنید.

آشنایی با فرهنگ آمریکایی با تماشای سریال Friends

وقتی سریال فرندز را تماشا می‌کنید، با فرهنگ آمریکایی نیز آشنا می‌شوید. برای مثال، نحوه تعامل جوانان آمریکایی با یکدیگر را یاد می‌گیرید، جوانان آمریکایی را در برخورد با خانواده‌های‌شان می‌بینید و با ساختار دوستی‌های‌شان نیز آشنا می‌شوید. علاوه بر این‌ها، با مراسم‌های مختلف در این کشور نیز آشنا می‌شوید.

چگونه زبان انگلیسی را با تماشای سریال Friends یاد بگیریم؟

صرف تماشای سریال نمی‌تواند به یادگیری زبان انگلیسی کمک کند، بلکه باید یک سری نکات را بدانید تا بتوانید نهایت استفاده را از این سریال ببرید. در ادامه، برخی از این نکات را برای‌تان گفته‌ایم:

اگر قصدتان از تماشای سریال فرندز یادگیری زبان انگلیسی است، باید هنگام تماشای سریال فعال باشید. در واقع، باید واژگان و اصلاحات جدید را یادداشت کنید، واژگان را تلفظ کنید، هر بخشی را که متوجه نمی‌شوید چندین و چندبار ببینید تا در نهایت، متوجه شوید و در ذهن‌تان بماند.

هر اپیزود سریال فرندز را حداقل دو بار ببینید. قسمت‌های سریال فرندز کوتاه هستند، از این رو، تماشای چندباره اپیزودهای فرندز چندان زمان‌بر نیست. هر اپیزود 20 دقیقه است. دفعه اول، هر قسمت را با زیرنویس انگلیسی ببنید. بار دوم، دوباره اپیزود را کامل ببینید، منتها این بار بدون زیرنویس. بدین ترتیب، واژگان و تلفظ‌شان در ذهن‌تان باقی می‌مانند. با صرف چهل دقیقه زمان، می‌توانید واژگان کاربردی و کاربرد و تلفظ‌شان را یاد بگیرید. به همین سادگی!

دفتر لغت داشته باشید. واژگانی را که هنگام تماشای سریال فرندز یاد می‌گیرید در دفتر لغت‌تان یادداشت کنید. همواره این واژگان را با مرور کنید تا کاملاً در ذهن‌تان جای بگیرند. اگر این واژگان در ذهن‌تان تثبیت شوند، می‌توانید به راحتی، از آن‌ها در مکالمه‌های روزمره‌تان نیز استفاده کنید.

سخن آخر

همانطور که مشاهده کردید، تماشای سریال فرندز می‌تواند تأثیر شگفت انگیزی بر یادگیری زبان انگلیسی داشته باشد. اگر این سریال را به شیوه اصولی و با هدف یادگیری زبان انگلیسی ببینید، می‌توانید نهایت استفاده را از این سریال ببرید. کافی است شروع به تماشای سریال کنید و در کنار آن، نکات لازم را نیز به کار بگیرید تا متوجه تأثیر سریال فرندز بر یادگیری زبان انگلیسی شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا