زبان ترکی

عباراتی برای قطع کردن حرف دیگران به زبان انگلیسی

وقتی به زبان فارسی صحبت می‌کنیم، می‌دانیم چگونه باید حرف طرف مقابل را به صورت مودبانه قطع کنیم، اما وقتی به زبان انگلیسی صحبت می‌کنیم، این کار برای‌مان دشوارتر می‌شود، چرا که آشنایی کافی با فرهنگ‌شان نداریم. اما جالب است بدانید که در زبان انگلیسی، اصطلاحات و عبارات متعددی برای قطع حرف دیگران وجود دارد که با استفاده از آن‌ها، حرف دیگران را قطع کنید. در این مطلب، عبارت هایی برای قطع کردن حرف دیگران به انگلیسی معرفی خواهیم کرد تا بتوانید به شیوه اصولی، این کار را انجام دهید. با ما همراه باشید.

 چه زمان باید حرف دیگران را قطع کنیم؟

دلایل مختلفی برای قطع کردن حرف دیگران وجود دارد. برای مثال، ممکن است در مکالمه، چنین اتفاقاتی رخ دهد:

  • درخواست ارائه اطلاعات بیشتر
  • پرسیدن سوالاتی برای شفاف سازی مطلب
  • خاتمه دادن مکالمه
  • ارائه پیشنهادات
  • بیان علایق
  • ابراز نظر
  • ملحق شدن به مکالمنه
  • جلوگیری از طولانی شدن بحث

وقتی می‌خواهید حرف دیگران را به زبان انگلیسی قطع کنید، باید بدانید دلیل قطع کردن حرف دیگران چیست و با توجه به آن، عبارت انگلیسی مناسب را برای قطع کردن حرف دیگران انتخاب کنید.

اتمام مکالمه با عبارت های انگلیسی

اگر می‌خواهید مکالمه را تمام کنید، باید یک سری اصطلاحات و عبارت‌های انگلیسی را بشناسید. در این مورد، باید خیلی مودبانه و با عبارت‌های مودبانه پیش بروید.

به جمله‌های زیر توجه کنید:

ببخشید. من باید در یک جلسه شرکت کنم. می‌توانم بروم؟Excuse me. I’ve got a meeting to attend. May I go, please?
متأسفم، اما باید این مکالمه را قطع کنم، زیرا با پزشکی قرار ملاقات دارم.I’m sorry, but I must wrap up this conversation because I have an appointment with the doctor
ببخشید که حرفت را قطع می‌کنم؛ من الان باید بروم. امیدوارم بعداً در موردش صحبت کنیم.I am sorry to interrupt; I must go now. I hope to talk about this later.
دوست دارم مکالمه را ادامه دهم، اما کار دیگری نیز دارم.I wish to continue this conversation, but I have another commitment.
دوست دارم با تو صحبت کنم، اما نمی‌تونم [مکالمه را] ادامه دهم، زیرا دوستم منتظرم است.I liked talking to you but can’t continue because my friend is waiting.

عبارت های انگلیسی برای قطع کردن مکالمه و ارائه پیشنهاد

اگر می‌خواید مکالمه کسی را قطع کنید و نظر یا پیشنهادتان را بیان کنید، می‌توانید از عبارت‌های مختلف استفاده کنید و از مسیرهای مختلف پیش بروید. به جدول زیر توجه کنید:

ببخشید صحبت تو را قطع می‌کنم، اما آیا می‌توانیم در اینجا، پیشنهادی را ارائه دهم؟Sorry to interfere, but can I suggest something here?
ببخشید. ایده‌ای دارم. می‌توانم آن را با شما در میان بگذارم؟Excuse me. I got an idea. May I share?
نمی‌خواهم حرفت را قطع کنم، اما می‌خواهم پیشنهادی بدهم.I don’t mean to interrupt, but I would like to suggest something.
فکر کنم ایده خوب دیگری دارم. آیا به من اجازه می‌دهید آن را با شما در میان بگذارم.I think I have another good idea. Would you allow me to share it?
آیا می‌توانم راه حلی را ارائه دهم؟May I suggest a possible solution?

وقتی این جمله‌ها را ادا می‌کنید، باید لحن‌تان طوری باشد که دارید از کسی اجازه می‌گیرد.

عبارت های انگلیسی برای قطع کردن مکالمه و بیان اشتیاق

وقتی حین گوش دادن به صحبت‌های کسی، دوست دارید همان لحظه اشتیاق‌تان را بیان کنید، می‌توانید از جمله‌های زیر استفاده کنید.

واقعاً به چیزی که در موردش صحبت می‌کنید علاقه دارم. می‌توانی بیشتر در موردش صحبت کنی؟I’m really interested in what you are talking about. Can you tell me more?
من نمی‌خواهم حرفت را قطع کنم، اما باید به تو بگویم که این مسئله جالب است.I don’t mean to interrupt, but I must tell you it’s interesting.
به نظرم بسیار جالب است. لطفاً به صحبت کردن ادامه بده.I find it fascinating. Please carry on saying.
اصلاً دوست ندارم حرف تو را قطع کنم، اما کنجکاو هستم که بدانم بعداً چه اتفاقی می‌افتد.I hate to interrupt, but I’m curious to know what happened next.
شگفت انگیز است. به هر حال، متأسفم که حرفت را قطع می‌کنم.This is amazing. By the way, sorry to interrupt.

عبارت های انگلیسی برای ورود به مکالمه

وقتی ناظر مکالمه‌‍ای هستید و خودتان نیز می‌خواهید وارد مکالمه شوید، باید از یک سری جمله‌های انگلیسی مشخصی استفاده کنید. یادتان باشد خیلی مهم است از چه جمله‌ای برای ورود به مکالمه استفاده کنید.

به مثال‌های زیر توجه کنید.

ببخشید مداخله می‌کنم، اما واقعاً می‌خواهم وارد مکالمه شوم.Sorry to interfere, but I really want to join the conversation.
اشکالی ندارد در وارد این مکالمه شوم؟Would it be okay if I joined you in the discussion?
ببخشید، آیا ممکن است در مکالمه شرکت کنم؟Excuse me, may I participate in the conversation?
نمی‌خواهم حرفت را قطع کنم، اما این بحث به نظرم جذاب رسید. آیا ممکن است وارد این مکالمه شوم؟I don’t mean to interrupt, but I find the discussion topic interesting. May I join?

سخن آخر

تا به این جا، با عباراتی برای قطع کردن حرف دیگران به زبان انگلیسی آشنا شدید. وقتی می‌خواهید صبحت‌های انگلیسی زبانی را، به هر دلیلی، قطع کنید، باید از عبارت‌ها و جمله‌های انگلیسی متناسب با آن شرایط استفاده کنید. در واقع، باید جمله یا عبارت انگلیسی متناسب با شرایط باشد تا بتوانید حرف طرف مقابل‌تان را به شیوه مودبانه قطع کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا