زبان انگلیسی

کتاب‌ American English File – بررسی و معرفی American English File

سال‌ها است که آموزش زبان انگلیسی در ایران مسیر پیشرفت را طی می‌کند و همواره، جدیدترین و به‌روزترین متد و منابع آموزش زبان انگلیسی وارد ایران می‌شود. تنوع کتاب های آموزش زبان انگلیسی در ایران بسیار زیاد است و هر موسسه آموزش زبان، از یک سری کتاب‌های مشخص برای تدریس زبان انگلیسی استفاده می‌کند. سری کتاب های American English File از کتاب‌های آموزش زبان در ایران است که به موسسه‌های بسیاری نیز راه یافته است. در موسسه زبان نزدیکتر، این کتاب تدریس نمی‌شود، بلکه کتاب Evolve را تدریس می‌کنیم. با شناخت سری American English File و در کنار آن، آگاهی از محتوای کتاب Evolve می‌توانید بهترین انتخاب را انجام دهید و به سراغ گزینه درست بروید. در این مطلب، به بررسی کتاب های سری American English File و مقایسه آن با کتاب‌های Evolve خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

کتاب‌های سری American English File چیست؟

کتاب های سری American English File از کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی است و آن را آکسفورد منتشر کرده است. این کتاب برای زبان آموزان شش سطح مناسب است. در واقع، از ابتدای یادگیری زبان انگلیسی تا سطوح پیشرفته می‌توانید از این مجموعه استفاده کنید. کریستینا لاثام کانیگ و کلایو آکسندن از مولفان این این کتاب‌ها هستند.

ساختار سری کتاب‌های American English File چیست؟

اما ساختار این کتاب‌ها چگونه است؟ در هر کدام از شش جلد این مجموعه، ده تا دوازده درس وجود دارد. هر کدام از این درس‌ها دو بخش دارند: بخش A و بخش B. در هر کدام از این بخش‌ها نیز، مباحثی مربوط به دستور زبان، واژگان، تلفظ و غیره مطرح شده است.

سری کتاب‌های American English File روی چه مهارت‌هایی متمرکز است؟

در کتاب‌های سری American English File ، اسپیکینگ و لیسنینگ بسیار اهمیت دارند و علاوه بر این‌ها، زبان آموزان دستور زبان و تلفظ صحیح را نیز به خوبی یاد می‌گیرند.

محتویات هر مجموعه از American English File چیست؟

در مجموعه کتاب‌‌های  American English File، موارد زیر مطرح می‌شود:

  • دستور زبان
  • مکالمه
  • واژگان جدید
  • ریدینگ
  • آموزش تلفظ صحیح

موارد بالا در کتاب اصلی یا Student’s Book مطرح می‌شود و در کتاب تمرین، می‌توانید آنچه را آموخته‌اید بیازمایید و تمرین کنید. هر چه سطح زبان‌تان بهبود پیدا کند، مباحث پیچیده‌‌‌تر و پیشرفته‌تر خواهد شد.

هر سطح از سری American English File شامل چه چیزهایی است؟

سری American English File متشکل از 6 کتاب است. البته هر کتاب فقط محدود به یک جلد کتاب نیست، بلکه موارد زیر را در خود دارد:

  • کتاب اصلی
  • کتاب کار یا ورک بوک
  • فایل صوتی
  • نرم افزار آموزشی
  • فایل ویدئویی

علاوه بر این‌ها، می‌توانید وارد سایت شوید و از منابع آنلاین استفاده کنید.

کتاب معلم سری American English File چیست؟

اگر مدرس زبان انگلیسی هستید، می‌توانید کتاب معلم یا Teacher’s Book  این سری را فراهم کنید و طبق راهنمایی‌های آن تدریس کنید. بدین ترتیب، می‌توانید بهترین روش تدریس این سری را یاد بگیرید و طبق آن، به تدریس بپردازید.

مقایسه کتاب Evolve با American English File

همانطور که گفتیم، در موسسه زبان نزدیکتر، کتاب Evolve را برای تدریس انتخاب کرده‌ایم. اما چرا؟ در قسمت زیر، از این دو کتاب برای‌تان گفته‌ایم.

معایب و مزایای کتاب American English File برای یادگیری زبان انگلیسی

سری American English File بسیار جذاب و زیبا است. همچنین دستور زبان و واژگان این کتاب در یک قسمت گردآوری شده است و می‌توانید به راحتی آن را مرور کنید. تمرینات مربوط به مهارت اسپیکنگ در این سری از کتاب‌ها متنوع است. علاوه بر این‌ها، این کتاب روی تقویت مکالمه و تلفظ متمرکز است. اصطلاحات و مکالمه‌های روزمره را نیز در این کتاب می‌توانید یاد بگیرید.

ساختار محتوای این کتاب از الگوی مشخصی پیروی نمی‌‎کند. در واقع، هر درس لزوما با واژگان یا دستور زبان شروع‌ نمی‌شود، بلکه شروع متفاوتی دارد. وقتی در سطح مبتدی هستید، مطالعه این کتاب کمک چندانی به تقویت مهارت‌های درک مطلب و رایتینگ‌تان ندارد، از این رو، باید به فکر منابع دیگری باشید تا بتوانید به طور همزمان، این مهارت‌ها را نیز در خودتان تقویت کنید. وقتی به سطح پیشرفته می‌رسید، متون بسیار ثقیلی را پیش روی‌تان می‌بینید که واژگان موجود در آن‌ها هچ ربطی به مضمون آن درس ندارد و همین مسئله کار را برای‌تان دشوار می‌کند.

مزایا و معایب کتاب Evolve برای یادگیری زبان انگلیسی

هر کدام از کتاب‌های Evolve شامل دوازده درس است و در هر درس، روی هر چهار مهارت تمرکز شده است. بنابراین، از همان ابتدای مسیر یادگیری، هر چهار مهارت‌ زبان انگلیسی همزمان در شما تقویت می‌شود. این مسئله کتاب های Evolve را از دیگر کتاب‌ های آموزش زبان انگلیسی متمایز می‌کند.

سخن آخر

تا به این جا با کتاب های سری American English File   آشنا شدید و ویژگی‌های آن را شناختید. از سطح مبتدی تا آخرین مرحله یادگیری زبان انگلیسی، می‌توانید با این مجموعه پیش بروید. با مجموعه Evolve نیز آشنا شدید و ویژگی‌هایش را شناختید. هر چه شناخت‌تان کاملتر باشد، بهتر می‌توانید سیستم آموزشی مناسب برای خودتان را انتخاب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا