دسته‌بندی نشده

آزمون CILS (امتحان چیلز)

برای مهاجرت به ایتالیا و تحصیل و کار در این کشور، باید در یکی از آزمون‌های زبان ایتالیایی شرکت کنید و آزمون CILS (امتحان چیلز) یکی از همین آزمون‌ها است. این آزمون برای زبان آموزان در هر سطحی برگزار می‌شود. اما ویژگی‌های امتحان چیلز چیست؟ چگونه برای شرکت در امتحان چیلز آماده شویم؟ در این مطلب، هر آنچه باید در مورد آزمون CILS (امتحان چیلز) بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

آزمون CILS چیست؟

آزمون CILS از آزمون‌های معتبر زبان ایتالیایی است. اگر می‌خواهید در کشور ایتالیا تحصیل یا کار کنید، باید به فکر شرکت در آزمون CILS باشید.

سطح های مختلف آزمون CILS

آزمون چیلز برای هر شش سطح مناسب است، از A1 تا C2. سطح بندی این آزمون به شرح زیر است:

(A1)  مبتدی

(A2) بالاتر از مبتدی

(B1)پایین تر از متوسط

 (B2)    متوسط

(C1) پیشرفته

(C2) مسلط

در آزمون چیلز کدام مهارت‌ها سنجیده می‌شود؟

در آزمون چیلز هر چهار مهارت زبانی سنجیده می‌شود:

  • قسمت شنیداری
  • خواندن و درک مطلب
  • دستور زبان ایتالیایی
  • قسمت نوشتن
  • مکالمه

اگر می‌خواهید در آزمون چیلز قبول شوید و مدرک‌تان را دریافت کنید، باید نمره قابل قبول را در هر چهار مهارت کسب کنید.

اگر نتوانید نمره قابل قبول را در یکی از مهارت‌ها کسب کنید، باید در آزمون بعدی در همان بخش از آزمون شرکت کنید.

هزینه شرکت در آزمون چیلز

هزینه آزمون چیلز، بسته به سطح مورد نظرتان، متغیر است. به علاوه، اگر یک بار در آزمون شرکت کرده باشید و فقط می‌خواهید یک سری مهارت خاص را دوباره آزمون بدهید، باید هزینه آن مهارت‌ها را بپردازید. به جدول زیر توجه کنید:

سطحهزینههزینه شرکت در آزمون هر مهارت
CILS A1 e A2    40 یورو12 یورو
CILS UNO-B1   90 یورو22 یورو
CILS UNO-B1 cittadinanza100 یورو 
CILS DUE-B2105 یورو23 یورو
CILS TRE-C1135 یورو30 یورو
CILS QUATTRO-C2160 یورو35 یورو

اگر هزینه شرکت در آزمون بیش از 77 یورو باشد، باید 2 یورو هزینه تمبر بپردازید. گاهی هزینه تمبر بیشتر نیز می‌شود.

یادتان باشد که اگر از شرکت در آزمون پشیمان شوید، نمی‌توانید پول‌تان را پس بگیرید. بنابراین بهتر است قبل از ثبت نام، تصمیم نهایی‌تان را بگیرید.

چه زمانی در آزمون چیلز ثبت نام کنیم؟

برای ثبت نام در آزمون چیلز، فقط تا چهل روز پیش از زمان برگزاری آزمون وقت دارید. بنابراین بهتر است تاریخ دقیق آزمون‌تان را بدانید و به موقع، در آزمون ثبت نام کنید.

 اعلام نتایج آزمون چیلز

نتایج آزمون چیلز 2 تا 4 ماه بعد از برگزاری آزمون اعلام می‌شود. البته بسته به تعداد شرکت‌کنندگان، زمان اعلام نتایج در هر آزمون فرق می‌کند.

نمره قبولی در آزمون چیلز

برای قبولی در آزمون چیلز باید حداقل 55 درصد نمره را کسب کنید. برای کسب نمره لازم در آزمون چیلز، باید روی تک تک مهارت‌های زبانی‌تان کار کنید تا در نهایت، به نتیجه برسید. در واقع، برای کسب مدرک و قابل ارائه، باید نمره قبولی را در همه مهارت‌ها کسب کنید.

تاریخ برگزاری آزمون چیلز

امتحان چیلز سالی شش بار برگزار می‌شود. جالب است بدانید که این آزمون در ایران نیز برگزار می‌شود. فرقی نمی‌کند حوزه آزمون چیلز در کدام کشور است، در هر صورت، برگزاری و تصحیح آزمون زیر نظر مرکز  چیلز در ایتالیا انجام می‌شود.

چگونه برای امتحان چیلز آماده شویم؟

اگر می‌خواهید برای شرکت در آزمون چیلز آماده شوید، باید ابتدا سطح مورد نظرتان را مشخص کنید، سپس برای آن سطح آماده شوید. در مسیر آماده شدن برای امتحان چیلز، از اساتید مجرب این حوزه کمک بگیرید و از تجربه کسانی که در این آزمون شرکت کرده‌اند استفاده کنید. بدین ترتیب، می‌توانید برای آزمون آماده شوید. علاوه بر این‌ها، می‌توانید از ابزارهای یادگیری زبان ایتالیایی استفاده کنید. برای مثال، فلش کارت، پادکست، فیلم ایتالیایی، نرم افزارها و اپلیکیشن های یادگیری زبان ایتالیایی از ابزارهای مناسب برای آموزش زبان ایتالیایی هستند. بنابراین اگر در کنار کلاس زبان ایتالیایی، از ابزارهای یادگیری نیز استفاده کنید، می‌توانید به سرعت برای شرکت در این آزمون زبان ایتالیایی آماده شوید.

اعتبار آزمون چیلز

آزمون چیلز از آزمون های بین المللی زبان ایتالیایی است. وقتی در امتحان چیلز شرکت می‌کنید، خیال‌تان راحت خواهد بود که سطح زبان ایتالیایی‌تان بر مبنای معیارهای استاندارد سنجیده شده است و در نهایت، سطح واقعی تان نیز مشخص می‌شود. نهادها و سازمان‌های مختلف نیز این مدرک زبان ایتالیایی را از شما می‌پذیرند و آن را مدرکی معتبر می‌دانند.

سخن آخر

تا به اینجا، با آزمون CILS (امتحان چیلز) آشنا شدید. سالیانه هزاران زبان آموز در این آزمون شرکت می‌کنند و وارد سیستم آموزش ایتالیا می‌شوند. دانشگاه‌ها و شرکت‌های ایتالیایی این مدرک زبان ایتالیایی را از شما می‌پذیرند. در صورت شرکت در این آزمون و کسب نمره قابل قبول در سطح قابل قبول، فرصت‌های شغلی و تحصیلی متعددی پیش روی‌تان قرار خواهد گرفت. بنابراین اگر به هر دلیلی قصد مهاجرت به ایتالیا را دارید، بهتر است هر چه زودتر برای شرکت در این آزمون آماده شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا