زبان انگلیسی

کتاب‌ Grammar In Use  | نقد و بررسی و معرفی کتاب Grammar In Use

اگر می‌خواهید درست حرف بزنید و بنویسید، باید دستور زبان انگلیسی را به خوبی بشناسید. برای یادگیری دستور زبان انگلیسی منابع متعددی وجود دارد و کتاب های Grammar in Use از محبوب‌ترین و بهترین کتاب‌ها برای یادگیری گرامر انگلیسی است. این مجموعه برای زبان آموزان در هر سطحی، از مبتدی تا پیشرفته مناسب است. اما چگونه از کتاب های  Grammar In Use استفاده کنیم؟ آیا این مجموعه هنوز کاربرد دارد؟ در این مطلب، به نقد و بررسی و معرفی کتاب‌های Grammar in Use خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید!

معرفی کتاب های Grammar In Use و ویژگی‌های آن

مجموعه Grammar In Use، همانطور که از نامش پیدا است، مختص به آزموش دستور زبان انگلیسی است. این مجموعه آموزش دستور زبان را انتشارات کمبریج منتشر کرده است و زبان آموزان در سطوح مختلف می‌توانند از آن استفاده کنند. این کتاب متشکل از درسنامه و تمرین‌های فراوان است و چند دهه است که زبان آموزان و مدرسان زبان انگلیسی از آن‌ها برای یادگیری دستور زبان و نکات مهم مربوط به آن بهره گرفته‌اند.

چرا یادگیری دستور زبان انگلیسی مهم است؟

اهمیت یادگیری دستور زبان انگلیسی بر هیچ کس پوشیده نیست. اگر می‌خواهید زبان انگلیسی را دقیق و بدون اشکال صحبت کنید یا این‌که متنی انگلیسی را بنویسید، باید به سراغ دستور زبان انگلیسی بروید. در کتاب های دستور زبان Grammar in Use  نکات مهمی را خواهید آموخت و کاربردشان را نیز در مکالمه یاد خواهید گرفت.

کتاب های Grammar In Use: خودآموز و مخصوص کلاس درس

در استفاده از کتاب‌های Grammar In Use هیچ محدودیتی وجود ندارد. اگر زبان آموز هستید، می‌توانید این کتاب را خودتان بخوانید و اگر مدرس زبان انگلیسی هستید، می‌توانید از این کتاب سر کلاس درس استفاده کنید. کتاب های دستور زبان این مجموعه کمبریج به شرح زیر است:

Essential Grammar in Use

Basic Grammar in Use

Grammar in Use Intermediate

Grammar in Use Advanced

بنابراین فرقی نمی‌کند در کدام مرحله از یادگیری زبان انگلیسی هستید، در هر صورت، می‌توانید از این مجموعه برای یادگیری دستور زبان انگلیسی استفاده کنید.

محتوای کتاب های Grammar in Use چیست؟

مجموعه کتاب های Grammar in Use، فارغ از سطح‌شان، ساختار یکسانی دارند. در واقع، فرقی نمی‌کند کتاب Basic Grammar in Use را انتخاب کرده‌اید یا کتاب Grammar in Use Advanced، در هر صورت، قرار است ساختار مشابهی را دنبال کنید.

در همان صفحه‌های اول کتاب، فهرست مطالب یا محتوای کتاب را خواهید دید.

پس از آن، توضیحاتی در مورد نحوه استفاده از کتاب ارائه می‌شود. اگر بخواهید خودتان، به صورت خودخوان، از این کتاب کمک بگیرید و دستور زبان انگلیسی را یاد بگیرید، می‌توانید از همین بخش استفاده کنید.

پس از آن، به توضیحاتی برای مدرسان زبان انگلیسی خواهید رسید. اگر مدرس زبان انگلیسی هستید و می‌خواهید با استفاده از این کتاب، دستور زبان انگلیسی را به زبان آموزان تدریس کنید، باید این بخش را با دقت بخوانید.

پس از این بخش‌ها، به درس‌ها می‎‌رسید. هر درس در دو صفحه ارائه شده است: صفحه اول درسنامه است و صفحه دوم تمرین‌های کتاب! تمرین‌های این کتاب بسیار کامل است و می‌توانید با استفاده از آن، کل محتوای درس را به خوبی یاد بگیرید.

در بخش ضمایم، مباحث مختلف کتاب ذکر شده‌اند. با یک نگاه به این بخش، مباحث بسیاری در ذهن‌تان یادآوری خواهند شد.

در آخرین بخش‌های کتاب، تمرین‌های تکمیلی برای دوره مطالب کتاب وجود دارد که با حل کردن‌شان، همه آنچه در سراسر کتاب آموخته‌اید در ذهن‌تان تکرار خواهد شد. پاسخنامه همه این تمرین‌ها و تمرین‌های جداگانه هر بخش در انتهای کتاب آمده است.

لوح فشرده همراه کتاب های Grammar in Use

همۀ جلدهای کتاب‌های Grammar in Use، از مبتدی تا پیشرفته، لوح فشرده‌ای را نیز همراه خود دارند. در هر لوح فشرده، آزمون‌ها و تمرین‌های مختلفی وجود دارد که باعث می‌شود آنچه آموخته‌اید در ذهن‌تان تثبیت شود.

در این سی دی‌ها، بازی‌های مختلفی نیز وجود دارد که یادگیری دستور زبان انگلیسی را برای‌تان جذاب می‌کند.

مجموعه چهارجلدی Grammar in Use برای چه کسانی مناسب است؟

از همان اوایل مسیر یادگیری زبان انگلیسی، می‌توانید از این کتاب بهره بگیرید. فرقی نمی‌کند هدف‌تان از یادگیری زبان انگلیسی و مطالعه دستور زبان انگلیسی چیست، می‌خواهید روان و دقیق صحبت کنید یا متون انگلیسی دقیقی را بنویسید، در هر صورت این کتاب کمک‌تان خواهد کرد. در ضمن، این کتاب برای همه کسانی که می‌خواهند در آزمون‌های بین‌المللی شرکت کنند نشر مناسب است.

سخن آخر

مجموعه کتاب های Grammar in Use متشکل از چهار جلد است و دانشگاه کمبریج آن را منتشر کرده است. این مجموعه چهار جلدی برای زبان آموزان سطوح مبتدی تا پیشرفته مناسب است. هر درس از این مجموعه، شامل درسنامه و تمرین است. با حل تمرین‌های مربوط به هر مبحث، آن مبحث در ذهن‌تان نهادینه خواهد شد. در انتهای کتاب نیز، تمرین‌های متعددی برای مرور همه مطالب کتاب آورده شده است. بسیاری از زبان آموزان این کتاب را، به صورت خودخودان، مطالعه می‌کنند و برخی از مدرسان زبان انگلیسی، از این کتاب برای تدریس زبان انگلیسی به زبان آموزان بهره می‌گیرند. جالب است بدانید که در هر چهار جلد، راهنمای مطالعه و تدریس این کتاب آورده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا