زبان انگلیسی

تفاوت Home و House چیست؟

واژه‌های home و house هر دو به معنای خانه هستند، اما هر کدام کاربرد و مفهوم متفاوتی دارند. در واقع، مفهوم این دو واژه انقد متفاوت با یکدیگر است به هیچ وجه، نمی‌توانید آن‌ها را به جای یکدیگر به کار بگیرید. اما تفاوت home و house جیست؟ در این مطلب، هر آنچه باید در مورد تفاوت واژه‌های home و house  بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

معنای home و house چیست؟

واژۀ house به معنای ساختار و خانه‌ای فیزیکی است که انسان‌ها در آن اقامت می‌کنند. واژۀ home جایی است که در آن، پیوند عاطفی و شخصی وجود دارد. اما تفاوت بین home و house فراتر از آجر و گل است. احساسات، خاطرات و تجربه‌های شخصی home را تبدیل به مکانی خاص می‌کنند.

کاربرد house چیست؟

اگر می‌خواهید به ساختمان یا ساختار فیزیکی خانه اشاره کنید یا آن را مکانی مسکونی در نظر بگیرید، باید از واژۀ house استفاده کنید. در موارد زیر، از واژۀ house استفاده کنید:

  • توصیف ملک برای فروش یا اجاره
  • توصیف طرح، مواد و ساختار خانه
  • مکان یا آدرس محل سکونت
  • مقایسۀ انواع مختلف خانه یا محل سکونت
  • تجزیه و تحلیل آماری یا ارائه گزارش در مورد بازار خانه

به مثال‌های زیر توجه کنید تا متوجه کاربرد واژۀ house شوید:

This three-bedroom house has a spacious backyard and a modern kitchen.

این خانۀ سه خوابه حیاط پشتی بزرگ و آشپرخانه‌ای مدرن دارد.

The house is located in a desirable neighborhood with excellent schools.

We decided to sell the house and move back to Seattle.

تصمیم گرفتیم خانه را بفروشیم و به سیاتل برگردیم.

کاربرد واژۀ home چیست؟

واژۀ home را زمانی استفاده می‌کنیم که می‌‍خواهیم خانه را مکانی برای پیوند عاطفی، راحتی، آشنایی و مواردی از این دست بدانید. یک home می‌تواند در هر جایی وجود داشته باشد: شهر، روستا، ایالت، شهرستان و حتی در یک سیاره دیگر. در موقعیت‌های زیر، از واژۀ home استفاده کنید:

  • محل سکونت خانواده یا شخص
  • مکان امنیت و راحتی
  • بازتاب ارزش‌ها و هویت
  • محل خلق خاطرات
  • محلی که به آن حس تعلق دایم

به مثال‌های زیر توجه کنید:

  • I love coming home to my cozy apartment after a long day at work.
  • This is where I grew up and will always be my home.
  • Home is where the heart is.

چه زمانی از home و house استفاده کنیم؟

همانطور که مشاهده کردید، house مفهومی عینی است، اما home مفهومی انتزاعی است. وقتی می‌گویید This is my house، منظورتان طراحی و ساختار خانه است. home قابل مشاهده نیست، بلکه چیزی است که فقط احساسش می‌کنید.

واژه home، در مقایسه با house، حاوی احترام بیشنری است. بنابراین اگر می‌خواهید با شخصی مودبانه صحبت کنید، باید به سراغ این واژه بروید. به مثال زیر توجه کنید:

Good luck in your new home!

وقتی در مورد محل زندگی‌تان با دیگران صحبت می‌کنید، باید از واژه house استفاده کنید، نه واژۀ home. به مثال زیر توجه کنید:

Why don’t you all come over to our house for coffee?

اگر می‌خواهید به محل سکونت‌تان اشاره کنید، می‌توانید از home و house استفاده کنید. اما اگر می‌خواهید با وابستگی عاطفی یا ارتباط‌تان با خانه اشاره کنید، باید از home استفاده کنید.

به مثال‌های زیر توجه کنید:

This is my house, but it’s also my home.

We just bought a new house and are excited to make it our home.

به طور کلی، می‌توانیم بگوییم که از واژۀ house برای اشاره به ساختار فیزیکی و جنبه کاربردی محل سکونت استفاده می‌کنیم، اما از واژۀ home برای بیان ابعاد شخصی و احساسی استفاده می‌کنیم.

به مثال‌های زیر توجه کنید:

“I come to home” غلط

“I come home” صحیح

” You should return to home” غلط

“You should return home” صحیح

Here, home acts as an adverb. Therefore at or to is not correct.

چگونه تفاوت بین واژه‌های home و house را پیدا کنیم؟

اجازه دهید یک راه میانبر به شما نشان دهیم تا بتوانید تفاوت این دو واژه را برای همیشه به یاد بسپارید. همانطور که گفتیم واژۀ home ارتباط مستقیم با احساسات و عواطف شما دارد، یعنی emotion! حرف m بین دو واژۀ home و emotion مشترک است. کافی است همین حرف  m مشترک را به خاطر بسپارید تا تفاوت این دو واژه برای همیشه در ذهن‌تان حک شود.

همچنین می‌توانید جمله مقابل را به خاطر بسپارید: Home, my sweet home.

سخن آخر

تا به این‌جا، با واژه‌های home و house  و کاربردشان در جمله آشنا شدید. این دو واژه هم‌معنا و مشابه به نظر می‌رسند، اما واقعیت غیر از این است. تفاوت این دو واژه در ارتباط شخصی و عاطفی شخص با مکان نهفته است. واژۀ house صرفاً برای اشاره به ساختمان فیزیکی و محل سکونت اشاره می‌کند، اما واژۀ home به مکانی اشاره دارد که در آن، آرامش، امنیت و حس تعلق را تجربه می‌کنیم. یک house می‌تواند با خلق خاطره، شخصی سازی و ایجاد وابستگی عاطفی تبدیل به home شود. به عبارت ساده، می‌توان گفت ترکیب فضای فیزیکی و تجربه شخصی house را تبدیل به home می‌کند. فرقی نمی‌کند می‌خواهید به آپارتمانی کوچک اشاره کنید یا عمارتی خیلی بزرگ، در هر صورت، ارزش سکونت در احساسات، عواطف و خاطرات خلق‌شده در آن اشاره دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا