زبان انگلیسی

آزمون PET چیست؟

وقتی می‌خواهید در آزمون زبان شرکت کنید، چندین گزینه پیش روی‌تان خواهید دید و PET یکی از همین آزمون‌ها است. آزمون PET برای زبان آموزان سطح متوسط مناسب است و طی آن، هر چهار مهارت زبانی‌تان سنجیده می‌شود. مدرک PET از معتبرترین آزمون های زبان انگلیسی است و می‌توانید آن را به سازمان‌ها و نهادهای مختلف در سراسر جهان ارائه دهید. اما آزمون PET چیست؟ ساختار آن چگونه است؟ نمره قبولی در آزمون PET چند است؟ در این مطلب، هر آنچه باید در مورد آزمون PET بدانید برایتان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

معرفی آزمون PET کمبریج

آزمون PET از آزمون‌های زبان کمبریج است. این واژه مخفف عبارت Cambridge Preliminary English Test است و برای دانشجویانی مناسب است که زبان دوم‌شان انگلیسی است. این آزمون برای زبان‌آموزان سطح B1 مناسب است، یعنی کسانی که اساس سطح انگلیسی را یاد گرفته‌اند و از سطح مبتدی عبور کرده‌اند و اکنون، درسطح متوسط قرار دارند.

اگر در سطح متوسط هستید، یعنی می‌توانید در کشورهای انگلیسی زبان، کار کنید، درس بخوانید و زندگی کنید.

نحوه برگزاری آزمون PET

آزمون PET به دو صورت حضوری (کاغذی) و آنلاین برگزار می‌شود. بنابراین بسته به شرایط‌تان، می‌توانید در یکی از این آزمون‌ها شرکت کنید.

محتوای آزمون PET چیست؟

در آزمون PET هر چهار مهارت زبانی‌تان سنجیده می‌شود: ریدینگ، لیسنینگ، اسپیکینگ و رایتینگ.

بنابراین برای موفقیت در آزمون PET، باید هر چهار مهارت زبانی‌تان را تقویت کنید و به سطح متوسط برسانید.

ساختار آزمون PET چگونه است؟

آزمون PET ساختار مشخصی دارد. در ادامه، از تعداد سوالات هر بخش و نمره آن برای‌تان گفته‌ایم.

قسمت ریدینگ آزمون PET

در بخش خواندن و درک مطلب، 32 سوال در 6 قسمت مطرح شده است. برای پاسخ دادن به سوالات این بخش 45 دقیقه زمان دارید. 25% از نمره کل آزمون به این بخش اختصاص دارد. متون این بخش برگرفته از مقاله‌های موجود در مجله‌ها و روزنامه‌ها و بریده‌هایی از بخش‌های مختلف رمان‌ها است.

قسمت رایتینگ آزمون PET

قسمت رایتینگ آزمون PET متشکل از دو بخش است و در هر بخش، یک سوال وجود دارد. تقریباً 25% از کل نمره آزمون به این بخش اختصاص دارد. در بخش رایتینگ آزمون PET باید نشان دهید که به واژگان و قواعد دستوری زبان فرانسه مسلط هستید و می‌توانید به درستی، از آن‌ها استفاده کنید.

در قسمت اول آزمون رایتینگ، از شما می‌خواهند ایمیلی صد کلماه‌ای در مورد موضوع مشخصی بنویسید. این بخش 20 نمره دارد.

در قسمت دوم بخش رایتینگ، باید از میان مقاله و داستان، یک را انتخاب کنید و در جواب سوال مربوط به آن‌ها، مقاله‌ای 100 کلمه‌ای بنویسیدم.

قسمت لیسنینگ آزمون  PET

در قسمت لیسنینگ آزمون  PET، که تقریباً نیم ساعت طول می‌کشد، باید به 25 سول در 4 قسمت پاسخ دهید. 25% از نمره آزمون نیز به این بخش اختصاص دارد. در این بخش، باید خودتان را برای پاسخ دادن به سوالاتی در مورد مسائل و زندگی روزمره آماده کنید.

این بخش به چهار قسمت تقسیم می‌رود و طی آن، باید به 25 سوال پاسخ دهید.

قسمت اسپیکینگ آزمون PET

قسمت اسپیکینگ آزمون PET متشکل از چهار قسمت است و 25% از سوالات آزمون را به خود اختصاص می‌دهد. در این بخش، باید با با پرسش و پاسخ، سطح مهارت اسپیکینگ‌تان را نشان دهید. در بخش اسپیکینگ آزمون PET، باید با یک یا دو داوطلب دیگر و آزمونگر صحبت کنید. یکی از آزمونگران از شما سوال می‌پرسد و آزمونگر دیگر گوش می‌دهد. بدین ترتیب، نتیجه آزمون‌تان واقع‌گرایانه و قابل اعتماد خواهد بود.

این بخش 12 تا 17 دقیقه طول می‌کشد و همانطور که گفتیم، متشکل از چهار بخش است. در این بخش، معمولاً از شما می‌خواهند در مورد یک تصویر یا موضوع مشخصی صحبت کنید.

نمره دهی آزمون PET

در آزمون PET، چهار بخش وجود دارد و همانطور که مشاهده کردید، هر چهار بخش نمره برابری دارند و 25% از نمره آزمون را به خود اختصاص داده‌اند.

برای قبولی در آزمون PET، باید نمره‌تان بالاتر از 140 باشد. با اخذ این نمره، سطح زبان انگلیسی‌تان، بر اساس طبقه‌بندی CERF، B2 خواهد بود. اگر نمره‌تان بالاتر از 160 باشد، در سطح B2 قرار خوهید گرفت. اما اگر نمره‌تان بین 120 تا 139 باشد، در سطح A2 قرار خواهید گرفت.

مدت زمان اعتبار مدرک آزمون PET

اعتبار مدرک PET همیشگی است و لازم نیست چندین بار در آزمون شرکت کنید. بنابراین می‌توانید این مدرک را برای همیشه در رزومه‌تان نگه دارید و برای موسسات مورد نظرتان نیز ارسال کنید.

سخن آخر

تا به اینجا، با آزمون PET آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، این آزمون برای زبان آموزان سطح متوسط مناسب است و برای قبولی در آن نیز، باید نمره 140 را از 170 کسب کنید. برای موفقیت در آزمون PET، باید همه مهارت‌های زبانی‌تان را تقویت کنید، دایره واژگان‌تان را گسترش دهید و روی دستور زبان‌تان نیز کار کنید. بدین ترتیب، می‌توانید نمره لازم را در آزمون PET کسب کنید. نتیجه آزمون PET بسیار معتبر است و می‌توانید آن را به نهادها و موسسه‌های مختلف ارائه دهید.

منابع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا