زبان انگلیسی

انواع تافل

تافل از آزمون‌های مهم و معتبر زبان انگلیسی است و موسسه‌ها و دانشگاه‌های بسیاری در سراسر جهان نتیجه این آزمون را می‌پذیرند. اگر بخواهید در آزمون تافل شرکت کنید، انواع تافل را پیش روی‌تان خواهید دید و باید از میان آن‌ها، یکی را انتخاب کنید. اما انواع تافل چیست؟ چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟ در این مطلب، هر آنچه باید در مورد انواع تافل بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید!

آزمون تافل iBT

آزمون TOEFL Internet-Based Test یا به اختصار TOEFL iBT از آن آزمون‌هایی است که سالیانه عده زیادی در آن شرکت می‎‌‌کنند. وقتی کتابی را برای آمادگی برای آزمون تافل انتخاب می‌کنید، حتماً این واژه را روی ان مشاهده می‌کنید. آزمون TOEFL iBT، همانطور که از نامش پیدا است، آزمون اینترنتی تافل است و برای شرکت در آن، باید یک سری تجهیزات مشخص را داشته باشید.

این آزمون در سطح جهان پذیرفته شده است و می‌توانید آن را به دانشگاه‌های مختلف در سراسر جهان ارائه دهید. بیش از 11500 دانشگاه و موسسه در بیش از 160 کشور در سراسر جهان نتیجه آزمون را قبول دارند. آزمون اینترنتی تافل به سه دسته تقسیم می‌شود:

TOEFL iBT test

TOEFL iBT Home Edition

TOEFL iBT Paper Edition

آزمون نوع اول تقریباً در سراسر جهان برگزار می‌شود. سومین نوع آزمون تافل فقط در کلمبیا، هند، مکزیک و ایالات متحده آمریکا برگزار می‌شود.

آزمون تافل iBT تقریباً دو ساعت طول می‌کشد. طی این دو ساعت، باید به سوالات هر چهار بخش آزمون پاسخ دهید:

  • ریدینگ
  • اسپیکینگ
  • لیسنینگ
  • رایتینگ

جدول زمان‌بندی این آزمون را در ادامه مشاهده کنید:

بخش‌های آزمونزمانتعداد سوالاتتوصیف
ریدینگ35 دقیقه20 سوالمتن را بخوانید و به سوالات مربوط به آن پاسخ دهید
لیسنینگ36 دقیقه28 سوالبه سوالات مربوط به یک ارائه یا بحث کلاسی پاسخ دهید
اسپیکینگ16 دقیقه4 تمریندر مورد موضوعی آشنا صحبت کنید و در مورد موضوعاتی که خوانده‌اید یا شنیده‌اید بحث کنید
رایتینگ29 دقیقه2 تمرینمتن را بخوانید، به فایل صوتی گوش دهید، جواب‌تان را بنویسید.

آزمون تافل Essentials

آزمون تافل Essentials از آزمون‌های جدید تافل استکه در سال 2021، ارائه شد. این آزمون کوتاه‌تر از تافل IBT است و تقریباً 90 دقیقه طول می‌کشد. طی این آزمون، دانش زبان انگلیسی‌تان سنجیده می‌شود. در این نوع آزمون تافل، مباحث مربوط به زندگی روزمره مطرح می‌شود. روز به روز، بر تعداد موسسه‌هایی که این آزمون را می‌پذیرند بیشتر می‌شود. در حال حاضر، بیش از 500 نهاد و دانشگاه نتایج آزمون تافل را می‌پذیرد.

آزمون تافل ITP

طی آزمون تافل ITP مهارت‌های مختلف زبانی سنجیده می‌شود:

  • خواندن و درک مطلب
  • لیسنینگ
  • دستور زبان و رایتینگ
  • اسپیکینگ

در حال حاضر، بیش از 2500 نهاد در 50 کشور نتیجه این آزمون را می‌پذیرد.

آزمون Junior

آزمون تافل Junior یا TOEFL Junior Test دو نوع مختلف دارد. با استفاده از این آزمون، می‌توانید از سطح دقیق زبان انگلیسی‌تان طبق معیار CERF مطلع شوید. مدت زمان این آزمون دو ساعت است و طی آن، مهارت خواندن و گوش دادن شما سنجیده می‌شود.

این آزمون بخش صحبت کردن را نیز به صورت جداگانه دارد: TOEFL Junior Speaking Test. این بخش 18 دقیقه طول می‌کشد و طی آن، سطح مهارت اسپیکینگ‌تان مشخص می‌شود.

آزمون Primary

آزمون تافل Primary یا The TOEFL Primary® Tests مختص به کودکان است بالای 8 سال است. با استفاده از این آزمون، سطح مهارت‌های مختلف زبان آموزان، میزان پیشرفت آن‌ها و نقاط ضعف و قوت‌شان سنجیده می‌شود. این آزمون یک ساعت طول می‌کشد.

آزمون PBT

از سال 2021 به این سو، آزمون PBT یا Paper-Based Test برگزار نمی‌شود، مگر در مکان‌هایی که هیچ گونه دسترسی به اینترنت وجود ندارد. مدت زمان آزمون کاغذی تافل 2 ساعت و 25 دقیقه است. این ازمون متشکل از سه قسمت است.

بخش‌هامدت زمانتعداد سوالاتانواع سوالات
ریدینگ54 دقیقه30سه متن که هر کدام 10 سوال دارند
لیسنینگ41 دقیقه282 مکالمه و سه ارائه با 28 سوال
رایتینگ50 دقیقه2 
اسپیکینگ17 دقیقه4در مورد موضوعی آشنا صحبت کنید و در مورد موضوعاتی که خوانده‌اید یا شنیده‌اید بحث کنید

آیا آزمون تافل آسان‌تر از آزمون آیلتس است؟

برخی از داوطلبان در دوراهی آیلتس و تافل می‌مانند. برخی از آن‌ها معتقدند که آزمون تافل آسان‌تر از آزمون آیلتس است. اما آیا این فکر واقعیت دارد؟ در حال حاضر، تلاش‌هایی صورت گرفته است تا آزمون تافل آسان‌تر شود. مدت زمان ازمون تافل کمتر شده است و الگوی سوالات نیز تغییر کرده است.

اعتبار آزمون تافل چقدر است؟

اعتبار آزمون آیلتس فقط دو سال است. بعد از دو سال، باید مجدداً در این آزمون شرکت کنید.

سخن آخر

تا به اینجا، با انواع آزمون تافل آشنا شدید. اگر بخواهید مهاجرت کنید یا در کشوری انگلیسی زبان کار و تحصیل کنید، باید در آزمون تافل شرکت کنید. آزمون تافل انواع مختلف دارد که پیش از شرکت در آزمون و انتخاب یک گزینه، باید تحقیق کنید تا در نهایت، در آزمون درست شرکت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا