زبان انگلیسی

تقویت ریدینگ آیلتس : تکنیک ها و روش‌ها

وقتی می‌خواهید در آزمون آیلتس شرکت کنید، حتما این سوال به ذهن‌تان می‌رسد که «آیا ریدینگ آیلتس دشوار است؟» پاسخ به این سوال برای هر شخص متفاوت است، اما برای کسب نمره بالا در بخش ریدینگ آزمون آیلتس، باید یک سری تکنیک را بدانید و بتوانید آن‌ها را طی آزمون به کار بگیرید. در واقع، باید نحوه صحیح خواندن متن را بدانید تا بتوانید به سوالات پاسخ دهید. بنابراین، این تکنیک‌ها به اندازه دانش شما اهمیت دارد. در این مطلب، از روش های تقویت ریدینگ آیلتس برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

بخش ریدینگ آزمون آیلتس چگونه است؟

یکی از مهم‌ترین بخش‌های آزمون آیلنس بخش ریدینگ است. طی این بخش از آزمون، تواناایی شما در درک مطلب و دریافت پیام متن، ایدۀ اصلی و نظرات مطرح‌شده در متن بررسی می‌شود.

برای پاسخ به بخش ریدینگ آزمون آیلتس، 60 دقیقه زمان دارید و طی این مدت، باید به همه سوالات پاسخ دهید.

در این بخش از آزمون، 40 سوال پیش روی‌تان قرار می‌گیرد و شما باید طی 60 دقیقه به این سوالات پاسخ دهید.

سوالات ریدینگ آزمون آیلتس به چه شکل است؟

و اما ساختار سوالات بخش ریدینگ آزمون آیلتس چگونه است؟ در ادامه، از ساختار این سوالات برای‌تان گفته‌ایم:

  • کامل کردن جمله
  • صحیح و غلط
  • خلاصه‌برداری و تکمیل جدول
  • سوالات چند گزینه‌ای
  • سوالات با پاسخ کوتاه
  • وصل کردن جمله‌ها

پیش از آن‌که برای آزمون آیلتس آماده شوید، باید چند نکته و استراتژی را یاد بگیرید.

نکات مهم  برای تقویت مهارت تقویت ریدینگ آیلتس و کسب نمره بالا در آزمون

اگر می‌خواهید در آزمون آیلتس درست عمل کنید و نمره بالایی را کسب کنید، باید متن را درک کنید و علاوه بر آن، مهارت مدیریت زمان نیز داشته باشید. با شناخت استراتژی‌ها و تکنیک‌های درست، می‌توانید نمره بسیار بالایی را در این آزمون کسب کنید.

متن را سریع بخوانید

زمان اهمیت زیادی در موفقیت در آزمون آیلتس دارد. فقط یک ساعت در اختیار دارید تا به 40 سوال پاسخ دهید، بنابراین باید بتوانید زمان را مدیریت کنید. اما چگونه؟ یادتان باشد اگر بخواهید متن را آهسته بخوانید، هرگز نمی‌توانید به همه سوالات پاسخ بدهید، در نتیجه، نمره مطلوبی را کسب نخواهید کرد. تندخوانی را یاد بگیرید! با حرکت سریع چشم، کلیت متن را بخوانید و کلمه‌های کلیدی را بشناسید. طی این روند، می‌توانید به ایده کلی متن پی ببرید. به نکته‌های زیر دقت کنید:

  • پاراگراف اول را با دقت بخوانید تا ایده کلی متن را در یابید و بدانید متن در مورد چیست.
  • به چند جملۀ اول هر پاراگراف دقت کنید. این کار باعث می‌شود ایدۀ کلی متن را درک کنید.
  • همیشه پاراگراف آخر متن را با دقت بخوانید، چرا که خلاصه کل متن در این پاراگراف وجود دارد.

متن را با چشمان‌تان اسکن کنید

متن را با چشمان‌تان اسکن کنید تا سریعاً، اطلاعات مهم را بیرون بکشید. معمولاً سوالات بخش ریدینگ ازمون آیلتس در مورد تاریخ‌ها، نام‌ها، اعداد و واژگان جدید است.

هنگام اسکن کردن متن ریدینگ ایلتس، این موارد را رعایت کنید:

  • همیشه زیر اطلاعات مهم و اعداد را خط بکشید. لازم نیست همه واژه‌ها را بخوانید، بلکه کافی است نام‌ها، تاریخ‌ها، آمارها و مواردی از این دست را شناسایی کنید.
  • با توجه به سوال، در سراسر متن، به دنبال کلیدواژه‌های مربوط به آن بگردید. همچنین مترادف‌های این واژگان را نیز بشناسید. بدین ترتیب، خیلی زود می‌توانید سوالات این بخش از آزمون آیلتس را پاسخ دهید.

طی آزمون آیلتس، سریع، متمرکز و هشیار باشید.

یادتان باشد که خواندن و اسکن کردن هر متن از آزمون آیلتس نباید بیشتر از سه دقیقه طول بکشد.

روی ایده‌های متن متمرکز شوید، نه روی واژگان

متن را بخوانید، سپس آن را، با واژگان خودتان، در ذهن‌تان تفسیر کنید. این تجزیه و تحلیل کوتاه باعث می‌شود روی ایده اصلی متن متمرکز بمانید، نه روی واژگان.

از واژگان جدید نترسید

اگر به واژه جدیدی در متن ریدینگ آیلتس بر خورید و معنایش را ندانستید، اصلاً نترسید. با توجه به کل متن و جمله، می‌توانید معنای واژه را حدس بزنید. در چنین مواردی، به پسوندها و پیشوندهای کلمه توجه کنید تا بتوانید معنا را حدس بزنید. همچنین توجه کنید که نقش کلمه مورد نظرتان در جمله چیست، اسم است یا فعل.

در چنین مواردی، روی واژه‌ای که نمی‌دانید متمرکز نشوید، بلکه به سراغ سوالات بروید و اگر لازم بود، به بخش گیج‌کننده آزمون برگردید.

هیچ سوالی را پی پاسخ نگذارید

در بخش ریدینگ آزمون آیلتس، هیچ سوالی را بی پاسخ نگذارید. اگر زمانی باقی نمانده است، حدس بزنید و چیزی بنویسید. اما چرا؟ در این ازمون، پاسخ اشتباه نمره منفی ندارد. اگر سوالی را بی پاسخ بگذارید، هیچ نمره‌ای را دریافت نمی‌کنید، اما اگر پاسخی را حدس بزنید و بنویسید، ممکن است نمره‌تان از 6.5 به 7 تغییر کنید. به همین دلیل است که حدس زدن بهتر از بی‌پاسخ گذاشتن است.

سخن آخر

تا به اینجا با روش های تقویت ریدینگ آیلتس و کسب نمره بالا در این بخش از آزمون آیلتس آشنا شدید. با مدیریت زمان، خواندن سریع متن، بیرون کشیدن واژگان کلیدی و خوانش درست متون، می‌توانید نمره بالایی را در این بخش از آزمون کسب کنید. بنابراین در کنار یادگیری واژگان و خواندن متون مختلف، باید این تکنیک‌ها را نیز همواره تمرین کنید تا بتوانید موفق شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا