زبان انگلیسی

چگونه زبان انگلیسی را بدون لهجه صحبت کنیم

وقتی به کشور دیگری سفر می‌کنید و به زبان انگلیسی صحبت میکنید، به محض اینکه شروع به حرف زدن کنید، مخاطبان‌تان متوجه خواهند شد که شما گویش‌ور زبان انگلیسی نیستید. دلیل این مسئله لهجه است. اگر بتوانید زبان انگلیسی را بدون لهجه صحبت کنید، اعتماد به نفس بیشتری برای صحبت کردن خواهید داشت. اما چگونه انگلیسی را بدون لهجه صحبت کنیم؟ در این مطلب، برای‌تان خواهیم گفت چگونه زبان انگلیسی را بدون لهجه صحبت کنید. با ما همراه باشید.

لهجه‌تان را انتخاب کنید

از همان ابتدا، تصمیم بگیرید که می‌خواهید زبان انگلیسی را به کدام لهجه صحبت کنید. تنوع لهجه‌ها بسیار زیاد است، برای مثال، بریتانیایی، آمریکایی، استرالیایی و غیره. پس از انتخاب لهجه، باید کاملاً به آن مقید باشید و همواره، یکپارچه صحبت کنید. از واژگان بر اساس لهجه انتخابی‌تان استفاده کنید.

همه چیز را به زبان انگلیسی گوش دهید

اگر می‌خواهید تلفظ دقیق واژگان را یاد بگیرید، سعی کنید همواره در حال شنیدن زبان انگلیسی باشید. برای مثال، فیلم و سریال انگلیسی ببینید، آهنگ انگلیسی گوش دهید، پادکست انگلیسی گوش دهید. در یوتیوب ویدئوهای انگلیسی ببینید. بدین ترتیب، واژگان و اصطلاحات جدید را با تلفظ درست یاد می‌گیرید. یادتان باشد که تلفظ‌ها را بر اساس لهجه‌ای که انتخاب کرده‌اید یاد بگیرید.

با صدای بلند صحبت کنید

هر چه بیشتر تمرین کنید، تلفظ‌تان بهتر خواهد شد. بهتر است واژگان و جمله‌ها را با صدای بلند ادا کنید. برای صحبت کردن به زبان انگلیسی، اصلاً لازم نیست شخص دیگری حضور داشته باشد، بلکه خودتان به تنهایی نیز می‌توانید انگلیسی حرف زدن را تمرین کنید.

کتاب یا مجله انگلیسی را با صدای بلند بخوانید. اگر عبارت یا جمله جالبی را در فیلمی می‌بینید، آن را با صدای بلند تکرار کنید. شعر یا ترانه انگلیسی مورد علاقه‌تان را حفظ کنید و با صدای بلند بخوانید. این تمرین‌ها بسیار کمک‌تان خواهد کرد.

از هر فرصتی برای صحبت کردن به زبان انگلیسی استفاده کنید

از فرصت‌های مختلف برای صحبت کردن به زبان انگلیسی صحبت کنید. برای مثال، سر کلاس برای صحبت کردن داوطلب شوید. در کلاس‌های بحث آزاد انگلیسی شرکت کنید. در شبکه‌های اجتماعی، دوستان انگلیسی زبان بیابید و با آن‌ها به این زبان صحبت کنید.

هفته‌ای پنج روز تمرین کنید

طی هفته، حداقل پنج روز زبان انگلیسی را تمرین کنید. لازم نیست کل روز را تمرین کنید و به زبان انگلیسی صحبت کنید. کافی است بین یک ربع تا یک ساعت، تمرین تلفظ و صحبت کردن را انجام دهید تا به این نوع تلفظ عادت کنید.

یادتان باشد که برای انگلیسی صحبت کردن، نباید منتظر زمان و مکان خاصی بمانید. برای مثال، حتی موقع رانندگی کردن، ظرف شستن و غذا پختن نیز می‌توانید به این زبان صحبت کنید. بدین ترتیب، زبان انگلیسی با زندگی‌تان آمیخته خواهد شد و حتی به انگلیسی صحبت کردن عادت خواهید کرد.

صدای‌تان را ضبط کنید

وقتی به زبان انگلیسی صحبت می‌کنید، صدای‌تان را ضبط کنید، سپس به صدای خودتان گوش دهید. اما هنگام گوش دادن به چه چیزی دقت کنید؟ وقتی صدای ضبط‌شده‌تان را گوش می‌دهید، ببینید چقد تفاوت میان لهجه شما و لهجه مورد نظرتان وجود دارد. بدین ترتیب، نقاط ضعف و نقاط قوت‌تان را می‌شناسید و به راحتی، برطرف‌شان می‌کنید.

چرا نباید انگلیسی را با لهجه صحبت کنیم؟

اما ضرورت این همه تمرین و تکرار چیست؟ چرا نباید انگلیسی را با لهجه صحبت کنیم؟ در ادامه، به این دو سوال پاسخ داده‌ایم:

  • با انگلیسی زبانان راحت‌تر ارتباط برقرار می‌کنید.
  • واژگان را مفهوم و دقیق تلفظ می‌کنید و بدین ترتیب، احتمال سوء برداشت کمتر می‌شود.
  • برای موفقیت در بازار جهانی و حتی بازار کار، باید بتوانید انگلیسی را با لهجه بریتانیایی، کانادایی، آمریکایی یا استرالیایی صحبت کنید تا بتوانید توجه مخاطب را جلب کنید.
  • تلفظ واژگان انگلیسی بدون لهجه باعث می‌شود مسلط‌تر به نظر برسید

چقدر طول می‌کشید تا بتوانیم انگلیسی را بدون لهجه صحبت کنیم؟

چقدر طول می‌کشید انگلیسی را بدون لهجه صحبت کنیم؟ پاسخ به این سوال به عوامل مختلفی بستگی دارد. در ادامه، از این عوامل برای‌تان گفته‌ایم.

  • سن آغاز یادگیری زبان انگلیسی (هر چه یادگیری را از سن پایین‌تر آغاز کنید، خیلی سریع‌تر از لهجه‌تان خلاص خواهید شد.)
  • انگیزه‌تان برای یادگیری زبان انگلیسی
  • زبان بومی‌
  • میزان تمرین و تکرار

سخن آخر

همانطور که مشاهده کردید، با استفاده از روش‌های مختلف، می‌توانید زبان انگلیسی را بدون لهجه صحبت کنید. تداوم اهمیت بسیار زیادی در موفقیت‌تان دارد. سعی کنید، همواره به تمرین ادامه دهید. لهجه مشخصی را انتخاب کنید و صحبت کردن به آن لهجه را ادامه دهید و از مسیر خارج نشوید تا در نهایت، دقیق و یکپارچه صبحت کنید. انگلیسی را با صدای بلند صحبت کنید، صدای‌تان را حین صحبت کردن ضبط کنید و به آن گوش دهید. بدین ترتیب، می‌توانید خیلی زود پیشرفت کنید. از اولین روزهای یادگیری زبان انگلیسی، این تمرین‌ها را انجام دهید تا بتوانید رفته رفته، مانند یک گویش‌ور زبان انگلیسی صحبت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا