زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی در خواب از رویا تا واقعیت!

یادگیری زبان انگلیسی در خواب موضوع جدیدی نیست. بیش از یک دهه است که عبارت « یادگیری زبان انگلیسی در خواب از رویا تا واقعیت!» را در منابع مختلف دیده‌ایم، از مقاله‌های علمی گرفته تا تبلیغات مختلف در مجله‌های علمی و خانودگی. اما آیا چنین امکانی وجود دارد یا فقط یک رویا است؟ در این مطلب، از امکان یادگیری زبان انگلیسی در خواب برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید!

آیا یادگیری زبان انگلیسی در خواب ریشه علمی دارد؟

پیش از هر چیزی، باید بدانیم که آیا یادگیری زبان انگلیسی در خواب ریشه علمی دارد؟ باید بگوییم بله! در چند دهه اخیر، دانشمندان تحقیقات بسیاری را در مورد یادگیری زبان انگلیسی در خواب انجام داده‌اند. آن‌ها اثبات کردند که یادگیری در خواب امکان‌پذیر است.

روش‌های یادگیری زبان انگلیسی در خواب

اما چگونه زبان انگلیسی را در خواب یاد بگیریم؟ چند روش برای یادگیری زبان در خواب وجود دارد. در ادامه، از این روش‌ها و نحوه اجرای آن‌ها برای‌تان خواهیم گفت.

یادگیری روزانه چند واژه جدید

اجازه دهید یک بازی جدید برای یادگیری انگلیسی در خواب به شما آموزش دهیم. روزانه 20 واژه جدید یاد بگیرید. اگر هر شب این واژگان را تمرین کنید، سپس بخوانید و صبح روز بعد، حداقل پنج واژه را از بر باشید، مسیر درستی را در پیش گرفته‌اید. بدین ترتیب، می‌توانید هر شب، پنج واژه را در خواب یاد بگیرید. همه زبان آموزان، در هر مرحله‌ای از یادگیری زبان انگلیسی، می‌توانند از این تکنیک یادگیری زبان انگلیسی در خواب استفاده کنند. اگر هر روز، بیست واژه جدید را بیشتر با خودتان مرور کنید، هر صبح، بیش از پنج واژه را در ذهن خواهید داشت. به همین سادگی!

مغز انسان مثل یک عضله است و باید با تمرین و تکرار تقویت شود. در واقع، با تمرین و تکرار، می‌توانید عملکرد شنختی مغزتان را بهبود ببخشید. یکی دیگر از راه‌ها تقویت عضلات استراحت کردن و خوابیدن است. مغز، هنگام خواب، اطلاعات جدید را مدیریت می‌کند تا روند یادگیری ما را مدیریت کند.

روش‌های متعددی برای یادگیری واژگان جدید وجود دارد، برای مثال، مطالعه کتاب مخصوص واژگان، فلش کارت و اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی. از همین امشب، پیش از خواب، واژگان جدید را مرور کنید و صبح روز بعد، بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب، مجدداً این واژگان را مجدداً با خودتان مرور کنید.

خواندن کتاب یا گوش دادن به کتاب صوتی

همه مطالعات انجام‌شده در مورد یادگیری زبان انگلیسی در خواب بر اهمیت گوش دادن به مطالب آموزشی هنگام خواب تأکید می‌کنند. اما چگونه کتاب خواندن باعث می‌شود زبان انگلیسی را در خواب یاد بگیریم؟ در واقع، باید 20 تا 30 دقیقه قبل از خواب و همچنین، بعد از بیدار شدن از خواب، کتاب بخوانید. بدین ترتیب، بسته به سرعت مطالعه‌تان، می‌توانید روزانه 30 تا 40 صفحه کتاب بخوانید.

این روش از یادگیری زبان در خواب باعث تقویت مهارت درک مطلب در شما خواهد شد. همچنین اگر هنگام خواب، کتاب صوتی گوش دهید، واژگان را بهتر می‌توانید تلفظ کنید و مهارت گوش دادن (لیسنینگ) نیز در شما تقویت خواهد شد.

بنابراین هر کدام از این روش‌ها به تقویت مهارت خاصی در شما کمک خواهند کرد. فقط یادتان باشد انچه در اثرگذاری این تکنیک موثر است تمرین و تکرار است. باید تا جایی که می‌توانید به ثابت قدم باشید تا در نهایت، به نتیجه برسید. نباید در همان ابتدای مسیر دلسرد شوید، بلکه باید ادامه دهید تا به جای درستی برسید.

نوشتن و تمرین کردن

اما چگونه مهارت نوشتن را در خواب تقویت کنیم؟ هر شب، پیش از خواب، و هر صبح، بعد از بیدار شدن از خواب، نوشتن را تمرین کنید تا بتوانید از واژه‌هایی که یاد گرفته‌اید استفاده کنید. خودتان می‌توانید موضوع مشخصی را انتخاب کنید و شروع به نوشتن در مورد آن کنید.

هر شب، یک موضوع یا یک واژه را انتخاب کنید و هر آنچه به ذهن‌تان می‌رسد در مورد آن بنویسید. می‌توانید چند شب فقط در مورد یک واژه بنویسید. برای مثال، می‌توانید در مورد موضوعات ساده‌ای مانند شب، روز، شعر و مواردی از این دست بنویسید. حتی می‌توانید به سراغ موضوعات مورد علاقه‌تان مانند شعر و ادبیات بروید. در گذر زمان، متوجه خواهید شد که مهارت نوشتن در شما تقویت شده است، می‌توانید سریع‌تر و با اعتماد به نفس بالاتری صحبت کنید. بدین ترتیب، انگلیسی در خواب می‌توانید این مهارت‌ها را در شما تقویت کند.

سخن آخر

تا به این‌جا، متوجه شدید چگونه می‌توانید مهارت‌های درک مطلب، نوشتن و لیسنینگ را چگونه در خواب تقویت کنید و چگونه واژگان انگلیسی را در خواب یاد بگیرید. همانطور که مشاهده کردید، اگر روش‌های یادگیری زبان انگلیسی در خواب را به کار بگیرید، می‌توانید هر چهار مهارت زبان انگلیسی را در خودتان تقویت کنید و در نهایت، به رویای همیشگی‌تان، یعنی تسلط بر زبان انگلیسی، تحقق ببخشید. این روش را در کنار دیگر روش‌های یادگیری زبان انگلیسی ادامه دهید تا رفته رفته، شاهد افزایش سرعت یادگیری‌تان شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا