زبان انگلیسی

تقویت زبان انگلیسی با اهنگ | بهترین آهنگ انگلیسی برای تقویت زبان

تأثیر گوش دادن به آهنگ انگلیسی بر تقویت زبان انگلیسی بر هیچ کس پوشیده نیست. شیوه گوش دادن به آهنگ انگلیسی و انتخاب آهنگ نقش مستقیمی در اثرگذاری این روش دارد. در این مطلب، از شیوه تقویت زبان انگلیسی با آهنگ برای‌تان خواهیم گفت و بهترین آهنگ‌های انگلیسی را برای تقویت زبان نیز معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

چگونه آهنگ به تقویت زبان انگلیسی کمک می‌کند؟

گوش دادن به آهنگ یکی از بهترین روش‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی است. از این طریق، می‌توانید مهارت گوش دادن را در خودتان تقویت کنید و دایره واژگان‌تان را گسترش دهید. وقتی آهنگ انگلیسی گوش دهید، همزمان یاد می‌گیرید و کاری لذت بخش را نیز انجام می‌دهید. اگر این کار را به شیوه اصولی انجام دهید، سرعت پیشرفت‌تان بیشتر خواهد شد. در ادامه، از راه‌هایی که در این مسیر کمک‌تان می‌کنند برای‌تان خواهیم گفت.

یک. همیشه به آهنگ‌های انگلیسی گوش دهید

تعداد آهنگ‌های انگلیسی از شمار خارج است، بنابراین حتی اگر هر روز آهنگ انگلیسی گوش دهید، تمام نمی‌شود و همواره آهنگ جدید برای گوش دادن دارید. سعی کنید گوش دادن به آهنگ انگلیسی را در برنامه‌های روزمره‌تان قرار دهید. سر کار، هنگام خوابیدن، در باشگاه، در اتومبیل، هنگام پیاده روی، در همه حال به موسیقی انگلیسی گوش دهید.

دو. به آهنگ‌های مورد علاقه‌تان چندین بار گوش دهید

اگر علاقه‌مند به موسیقی هستید، حتماً لیستی از آهنگ‌های مورد علاقه‌تان دارید. خب، الان نوبت به ساختن فهرستی از آهنگ‌های انگلیسی می‌رسد. بنابراین بهتر است آهنگ‌های انگلیسی مورد علاقه‌تان را در یک فولدر جمع کنید و در طول روز، چندین بار آن‌ها را گوش دهید. تکرار باعث می‌شود ریتم و متن آهنگ را به خاطر بسپارید. به علاوه، تکرار باعث می‌شود واژگان جدید را سریع‌تر به ذهن بسپارید و حتی از آن‌ها استفاده کنید. بدین ترتیب، حتی اگر سال‌ها بگذرد، واژگانی را که از طریق آهنگ یاد گرفته‌اید در ذهن خواهید داشت.

سه. متن آهنگ را جلوی روی‌تان قرار دهید

وقتی به یک آهنگ انگلیسی گوش می‌دهید، متوجه همه واژگان نخواهید شد، از این رو، بهتر است متن آهنگ را پیش روی‌تان قرار دهید. با یک جستجوی ساده در اینترنت، می‌توانید متن هر آهنگی را پیدا کنید. اگر هنگام گوش دادن آهنگ، متن را پیش روی‌تان قرار دهید، می‌توانید واژگان جدید را یاد بگیرید و علاوه بر آن، مهارت لیسننگ را نیز در خودتان تقویت کنید.

چهار. واژگان جدید را یادداشت کنید

هنگام گوش دادن به آهنگ انگلیسی، قلم و کاغذ را کنارتان قرار دهید و شروع به نوشتن کنید. هر واژه یا اصطلاح جدیدی می‌شنوید، یادداشت کنید، معانی مختلفش را جستجو کنید و تلفظش را یاد بگیرید. رفته رفته، متوجه تأثیر شگفت‌انگیز این کار خواهید شد.

بهترین آهنگ های انگلیسی برای تقویت زبان

اگر می‌خواهید از آهنگ‌های انگلیسی برای تقویت زبان استفاده کنید، بهتر است به سراغ آهنگ‌هایی بروید که متناسب با سطح زبان‌تان باشد. در ادامه، آهنگ‌های انگلیسی مناسب برای زبان آموزان مبتدی و پیشرفته را، به صورت جداگانه، برای‌تان گفته‌ایم.

آهنگ‌های انگلیسی برای سطح مبتدی

آهنگ The Cure – Friday I’m In Love

متعلق به دهۀ 1990 است. اگر می‌خواهید روزهای هفته را به انگلیسی یاد بگیرید، به سراغ این آهنگ بروید. در این آهنگ، از انواع احساسات و هیجانات می‌شنوید و بالطبع، واژگان عامیانه مربوط به آن‌ها را یاد می‌گیرید.
بخش از این متن این آهنگ را در زیر آورده‌ایم:

Monday you can fall apart,
Tuesday, Wednesday, break my heart,
Thursday doesn’t even start,
It’s Friday I’m in love

The Beatles – Let It Be

آهنگ The Beatles – Let It Be بسیار ساده و در عین حال، بسیار جذاب است. این آهنگ جایگاه ویژه‌ای در تاریخ موسیقی انگلستان دارد. به قسمتی از این آهنگ توجه کنید:


When the broken hearted people,
Living in the world agree,
There will be an answer:
Let it be

Adele – Hello

در این آهنگ، می‌توانید عبارت‌های رایج در مکالمه‌های روزمره را یاد بگیرید. با استفاده از این آهنگ پاپ انگلیسی، می‌توانید مکالمه روزمره را یاد بگیرید. سعی کنید همه عبارت‌ها و جمله‌های موجود در این آهنگ را یاد بگیرید.

Hello, how are you?
It’s so typical of me to talk about myself
I’m sorry
I hope that you’re well

George Ezra – Don’t Matter Now

اگر به دنبال آهنگی شاد و جالب هستید، George Ezra – Don’t Matter Now را در اولویت بگذارید. بخشی از این آهنگ را برای‌تان آورده‌ایم:

Sometimes you need to be alone
Shut the door, unplug the phone
Speak in a language they don’t know
It don’t matter now!

آهنگ‌های انگلیسی برای سطح پیشرفته

اگر زبان آموز سطح پیشرفته هستید، با آهنگ‌هایی با متون دشوار می‌توانید خودتان را بسنجید. در ادامه، برخی از این آهنگ‌ها را معرفی کرده‌ایم.

Bob Dylan – Like a Rolling Stone

آهنگ‌های باب دیلن دشوار هستند و معمولاً، داستانی را نیز در خود دارند. جالب است بدانید در سال 2016، باب دیلن نوبل ادبیات را برای ترانه‌هایش برد. با آهنگ‌های دیلن، می‌توانید مهارت لیسنینگ را در خودتان بسنجید.

به بخشی از آهنگ Like a Rolling Stone توجه کنید.

You never turned around to see the frowns
On the jugglers and the clowns
When they all did tricks for you

Blackalicious – Alphabet Aerobics

این آهنگ بسیار دشوار است و فقط زبان آموزان سطح پیشرفته می‌توانند به سراغش بروند. برای آزمودن دایره واژگان‌تان و مهارت لیسنینگ‌تان، از این ترانه غافل نشوید.

Artificial amateurs aren’t at all amazing
Analytically, I assault, animate things
Broken barriers bounded by the bomb beat

سخن آخر
تقویت زبان انگلیسی با آهنگ یادگیری و مطالعه را تبدیل به تفریح و کاری لذت‌بخش می‌کند. امروز، می‌توانید بهترین آهنگ های انگلیسی برای تقویت زبان را بیابید، سریعاً به متن آن نیز دسترسی داشته باشید. بدین ترتیب، می‌توانید واژگان مختلف و تلفظ صحیح‌شان را یاد بگیرید و مهارت لیسنینگ‌تان را نیز تقویت کنید. این روش را به صورت پیوسته ادامه دهید تا شاهد نتایج شگفت‌انگیز آن باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا