زبان انگلیسی

تکنیک شادوینگ یا سایه در یادگیری زبان انگلیسی

مهارت اسپیکینگ و مکالمه از دشوارترین مهارت‌های زبان است که برای تسلط به آن، باید بسیار تلاش کنید و روش‌های مختلف را امتحان کنید. شادوینگ یکی از همین تکنیک‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی است. اما آیا تا کنون از تکنیک شادوینگ یا سایه در یادگیری زبان انگلیسی استفاده کرده‌اید؟ اصلاً نام این تکنیک را شنیده‌اید؟ برای تقویت مهارت اسپکینگ انگلیسی، می‌توانید روزی 15 دقیقه از این تکنیک استفاده کنید. در این مطلب، هر آنچه باید در مورد تکنیک شادوینگ یا سایه در یادگیری زبان بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید!
تکنیک شادوینگ چیست؟
شادوینگ یکی از تکنیک‌های تقویت مهارت اسپیکینگ و لیسنینگ است، اما بسیاری از اشخاص این تکنیک را نمی‌شناسند. در این تکنیک، فایل صوتی را گوش می‌کنید و آنچه می‌شنوید تکرار می‌کنند. در واقع، درست مثل پژواک یا سایه. این تکنیک مزایای بسیار زیادی دارد که در ادامه، از آن‌ها برای‌تان خواهیم گفت:
برای تمرین کردن، نیاز به حضور هیچ کس نیست.
روزی 15 دقیقه صحبت به این زبان کافی است.
این تکنیک بسیار موثر است.
برای استفاده از این تکنیک نیازی نیست هزینه‌ای را بپردازید.
یادتان باشد شادوینگ به این معنا نیست که شما چیزی را می‌شنوید، آن را متوقف می‌کنید، سپس تکرارش می‌کنید، بلکه به این معناست که همان حین شنیدن، تکرار می‌کنید.
راهنمای اجرای تکنیک شادوینگ برای یادگیری زبان
اجرای تکنیک شادوینگ می‌تواند در تقویت مهارت‌های صحبت کردن و گوش کردن به شما کمک کند. اما چگونه؟ در ادامه، از مراحل مختلف اجرای این تکنیک برای‌تان گفته‌ایم.
فایل صوتی انگلیسی را انتخاب کنید
در قدم اول، باید فایل صوتی مناسب را انتخاب کنید. برای مثال، می‌توانید پادکست یا کتاب صوتی مناسبی را انتخاب کنید.
فایل صوتی را گوش دهید
اکنون، باید محتوای فایل صوتی را گوش دهید. در مرحله، لازم نیست چیزی را تکرار کنید. در این مرحله، فایل صوتی را با تمرکز گوش دهید و محتوای آن را درک کنید.
نسخه نوشتاری فایل صوتی را جلوی چشم‌تان بگذارید
در این مرحله، نسخه نوشتاری فایل صوتی را جلوی چشم‌تان بگذارید. هنگام گوش دادن به فایل صوتی، به نسخۀ نوشتاری توجه کنید و هر آنچه را می‌شنوید تکرار کنید. هنگام تکرار آنچه می‌شنوید، به کاغذ نگاه کنید.
نسخۀ نوشتاری را کنار بگذارید
وقتی وارد مراحل پیشرفته‌تر می‌شوید، تکنیک شادوینگ را بدون نسخه نوشتاری انجام دهید. در این مرحله، روی لیسنینگ تمرکز کنید و هر آنچه را می‌شنوید تکرار کنید. صداها و کلمات را دقیق تکرار کنید.
چند نکته طلایی برای استفاده بهتر از تکنیک شادوینگ برای یادگیری زبان انگلیسی
اگر می‌خواهید از تکنیک شادوینگ استفاده کنید، بهتر است چند نکته را بدانید تا بتوانید به بهترین شکل، از آن استفاده کنید.
یادگیری باید فعالانه باشد
کاملاً درگیر یادگیری شوید. کاملاً روی روند یادگیری تمرکز کنید تا بتوانید به بهترین شکل پیش بروید.
این تمرین را در بازه‌های زمانی کوتاه تکرار کنید
اجرای تکنیک شادوینگ به نظر ساده می‌رسد، اما واقعاً به تمرکز زیادی نیاز دارد. بهتر است بازه‌های زمانی کوتاه را برای انجام این تمرین انتخاب کنید. برای مثال، این تکنیک را در بازه‌های 10 تا 15 دقیقه‌ای انجام دهید.
هر فایل را چندین بار گوش دهید و چندین بار تکرار کنید
هر جمله را چندین بار تکرار کنید. این تکرار تأثیر شگفت‌انگیزی بر پیشرفت‌تان خواهد داشت. بهتر است هر فایل را 2 تا 4 بار تکرار کنید.
فایل صوتی مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید
محتوایی را انتخاب کنید که برای‌تان جذاب است. این انتخاب باعث می‌شود انگیزه بیشتری برای انجام این کار داشته باشید.
صدای‌تان را ضبط کنید و سپس به آن گوش دهید
در صورت تمایل، می‌توانید صدای‌تان را ضبط کنید، سپس فایل ضبط شده را گوش دهید. در این روند، می‌توانید فایل ضبط‌شده را با فایل اصلی مقایسه کنید. این کار باعث می‌شود بتوانید ایرادهای‌تان را بشناسید و برطرف‌شان کنید. همچنین این کار سبب افزایش اعتماد به نفس‌تان خواهد شد.
تکنیک شادوینگ چه کمکی به شما می‌کند؟
شادوینگ یا سایه یکی از بهترین تکنیک‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی است. این تکنیک به شما کمک می‌کند مهارت‌های مختلف را در خودتان تقویت کنید. برای مثال، تلفظ صحیح واژگان را یاد می‌گیرید و مهارت‌های صحبت کردن و گوش کردن را در خودتان تقویت کنید. به طور کلی، تکنیک شادوینگ به شیوه‌های زیر به شما کمک می‌کند:
تقویت مهارت گوش دادن
تقویت مهارت صحبت کردن
یادگیری واژگان و اصطلاحات جدید
یادگیری تلفظ واژگان جدید
سخن آخر
همانطور که مشاهده کردید، تکنیک شادوینگ یا سایه در یادگیری زبان انگلیسی به شما کمک می‎کند. از همان ابتدا، یک فایل صوتی جذاب را انتخاب کنید. برای مثال، داستانی از نویسنده مورد علاقه‌تان انتخاب کنید یا این‌که پادکستی در مورد موضوع‌های جذاب بیابید تا بتوانید لذت و یادگیری را با یکدیگر همراه کنید. سعی کنید این تکنیک را به کرات و در بازه زمانی کوتاه اجرا کنید. بدین ترتیب، خسته نمی‌شود و اثرگذاری تکنیک نیز بیشتر خواهد شد. بدین ترتیب، می‌توانید به راحتی در این مسیر پیش بروید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا