زبان انگلیسی

دوره TESOL

آیا چیزی در مورد دوره TESOL یا تیسول شنیده‌اید؟ در سراسر جهان، بیش از یک میلیار زبان آموز و دانشجوی زبان انگلیسی وجود دارد و این تعداد همواره رو به افزایش است. این افزایش تعداد زبان آموز به معنای افزایش نیاز به مدرس مجرب زبان انگلیسی است. دوره TESOL کار را برای مدرسان زبان و موسسه‌های زبان در سراسر جهان آسان کرده است. اگر می‌خواهید مدرس حرفه‌ای زبان انگلیسی باشید و بتوانید در همه کشورهای دنیا، انگلیسی زبان و غیرانگلیسی زبان، تدریس کنید، کافی است دوره های TESOL را بگذرانید. اما دوره تیسول چیست؟ طول دوره تسول چقدر است؟ مدت اعتبار مدرک تیسول چقدر است؟ در این مطلب، هر آنچه باید در مورد دوره‌های TESOL بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید!

TESOL چیست؟

پیش از هر چیزی، باید بدانیم TESOL یا تیسول چیست؟ در واقع، TESOL مخفف عبارت Teaching English to Speakers of Other Languages است. در واقع، این گواهینامه مخصوص آموزش زبان انگلیسی به غیرانگلیسی‌ها است. این آموزش می‌تواند در کشورهای انگلیسی‌زبان و غیرانگلیسی‌زبان انجام شود.

هر ساله، تعداد زبان آموزان بیشتر می‌شود. افزایش تعداد زبان آموزان به معنای افزایش نیاز به مدرس زبان انگلیسی است. بنابراین همواره باید تعداد دارندگان گواهینامه TESOL روزبه روز بیشتر شود.

دوره‌های TESOL را کشورهای انگلیسی زبان، مانند استرالیا، کانادا و انگلستان، برگزار می‌شود.

در دوره های TESOL چه چیزهایی را یاد می‌گیریم؟

  • تکنیک‌های مختلف تدریس زبان انگلیسی
  • استراتژی‌های مدیریت کلاس درس
  • چگونگی ایجاد انگیزه در زبان آموزان
  • اساس زبان‌شناسی
  • استفاده از زبان اول زبان آموز در راستای تدریس زبان انگلیسی
  • نحوه آموزش مهارت‌های چهارگانۀ زبان (نوشتن، صحبت کردن، گوش دادن و درک مطلب)

نحوه برگزاری دوره‌های TESOL در سراسر جهان

دوره های TESOL در سراسر جهان به صورت آنلاین و حضوری برگزار می‌شود. برخی موسسه‌های داخل ایران نیز این دوره را زیر نظر موسسه‌های برگزارکننده TESOL در کشورهای دیگر برگزار می‌کنند.

چگونه در دوره‌های TESOL ثبت نام کنیم؟

برای ثبت نام در دوره‌های TESOL، باید در مدارک و رزومه‌تان را برای موسسه مورد نظرتان ارسال کنید. پس از تأیید این مدارک، وقت مصاحبه برای‌تان تعیین می‌شود. بعد از تأیید شدن در این مصاحبه اولیه، می‌توانید شهریه دوره تیسول را پرداخت کنید و در این دوره‌ها شرکت کنید.

تفاوت بین TEFL و TESOL چیست؟

اما تفاوت بین TEFL و TESOL چیست؟ در زیر، برای‌تان گفته‌ایم این دو عبارت مخفف چه عبارت‌هایی هستند:

  • TEFL (Teaching English as a Foreign Language)
  • TESOL (Teaching English to Speakers of Other Languages)

هر دو برای آموزش زبان انگلیسی به غیر انگلیسی زبانان است، اما تفاوت ظریفی با یکدیگر دارند. TESOL مربوط به آموزش زبان انگلیسی به زبان‌آموزان ساکن کشورهای انگلیسی زبان است. اما جالب است بدانید که وقتی می‌خواهید رزومه‌تان را برای سازمان یا نهادی در کشور دیگری بفرستید، هیچ تفاوتی میان این دو مدرک وجود ندارد و هر دو را از شما می‌پذیرند.

کاربرد مدرک TESOL چیست؟

مدرسانی که دوره TESOL را گذرانده‌اند فرصت‌های شغلی بسیاری در سراسر جهان می‌توانند داشته باشند. این مدرسان می‌توانند زبان انگلیسی را به بزرگسالان و خردسالان و همچنین زبان آموزان مبتدی و پیشرفته تدریس کنند. این مدرسان حتی می‌توانند در مدارس و دانشگاه‌ها تدریس کنند. این موارد فقط بخشی از مشاغلی هستند که دارندگان گواهینامه TESOL می‌توانند داشته باشند.

هزینه گواهی TESOL چقدر است؟

هزینه شرکت در دوره‌های TESOL و دریافت این گواهینامه تدریس، باید بین 200 دلار تا 500 دلار بپردازید.

طول دوره‌های گواهی‌نامۀ TESOL

اگر می‌خواهید دوره TESOL را بگذرانید و رزومه‌ای قوی داشته باشید، باید حداقل 120 ساعت دوره بگذرانید. پس از گذراندن این ساعت‌ها، می‌توانید مدرک را دریافت کنید.

برای دریافت گواهینامه TESOL به چه چیزی نیاز داریم؟

اما برای شرکت در دوره‌های TESOL، به چه پیش‌نیازهایی احتیاج داریم؟ برای شرکت در این دوره‌ها، کافی است بتوانید زبان انگلیسی را به صورت دقیق و روان صحبت کنید. به همین سادگی! البته این بدان معنا نیست که هر موسسه‌ای بدون سنجش موارد دیگر، این مدرک را از شما می‌پذیرد و استخدام‌تان می‌کند. هنگام یافتن شغل، بسته به کشور و کارفرمای مورد نظرتان، باید مدارک و مهارت‌های دیگری را نیز داشته باشید.

اعتبار مدرک TESOL تا چه زمانی است؟

خبر خوب این است که اعتبار مدرک TESOL هیچ وقت تمام نمی‌شود و نیازی به تمدید ندارد. بنابراین کافی است یک بار دوره TESOL را بگذرانید تا بتوانید برای همیشه این مدرک را داشته باشید.

آیا محدودیت سنی برای شرکت در در دوره‌های TESOL وجود دارد؟

در هر سنی، می‌توانید شروع به تدریس زبان انگلیسی کنید، اما در برخی از کشورها، به خصوص کشورهای آسیایی، محدودیت سنی برای تدریس زبان انگلیسی وجود دارد. پس از 50 سالگی، نمی‌توانید در دوره TESOL شرکت کنید. بنابراین پیش از مهاجرت به کشور مورد نظرتان، باید از محدودیت سنی برای تدریس مطلع باشید.

سخن آخر

تا به اینجا با دوره های TESOL و گواهینامه TESOL آشنا شدید. پس از گذراندن این دوره و دریافت این گواهی، فرصت‌های شغلی متعددی، در سراسر جهان، برای‌تان وجود خواهد داشت. کافی است در دوره‌های تیسول شرکت کنید، ساعت‌های مورد نظر را بگذرانید، مدرک را دریافت کنید و پس از آن، در هر کشوری که می‌خواهید زبان انگلیسی را تدریس کنید. اگر علاقمند به تدریس زبان انگلیسی هستید و می‌خواهید همیشه فرصت‌های شغلی زیادی برای‌تان وجود داشته باشد، بهتر است هر چه زودتر، در دوره‌های تسول شرک کنید..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا