زبان انگلیسی

بهترین سریال ها برای تقویت لیسنینگ

اگر می‌خواهید مهارت لیسنینگ‌تان را تقویت کنید و تماشای سریال های انگلیسی را از یاد نبرید. در واقع، تقویت لیسنینگ با سریال یادگیری و تفریح را همزمان در خود دارد. هر اگر بهترین سریال ها را برای تقویت لیسنینگ بشناسید و اصول استفاده از سریال را نیز برای تقویت لیسنینگ بشناسید، می‌توانید با استفاده از سریال، این مهارت را در خودتان تقویت کنید. در این مطلب، از بهترین سریال ها برای تقویت لیسنینگ برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

چگونه از سریال برای تقویت لیسنینگ استفاده کنیم؟

  1. هر قسمت را چند بار ببینید: یک بار بدون زیرنویس، بار دوم با زیرنویس و بار آخر بدون زیرنویس.
  2. اگر معنای کلمه‌ای را نمی‌دانید یا ساختار جمله‌ای برای‌تان ناآشنا است، می‌توانید آن را یادداشت کنید.
  3. به سراغ سریال های انگلیسی متناسب با سطح زبان‌تان بروید.
  4. سریال‌هایی را انتخاب کنید که موضوع‌شان برای‌تان جذاب است. بدین ترتیب، روند یادگیری برای‌تان آسان‌تر می‌شود.

برای تقویت لیسنینگ چه سریالی ببینیم؟

تنوع سریال‌های انگلیسی برای یادگیری زبان و تقویت مهارت لیسنینگ بسیار زیاد است. در ادامه، از بهترین سریال ها برای تقویت لیسنینگ برای‌تان گفته‌ایم.

سریال Black Mirror

سریال Black Mirror از سریال‌های جذاب و تفکربرانگیز است که چشم‌تان را به روی حقایق زیادی در مورد دنیای تکنولوژی و تأثیر روی زندگی انسان‌ها باز می‌کند. هر قسمت از این سریال انگلیسی در مورد موضوع جداگانه‌ای است که تک‌ تک‌شان به صورت جذابی روایت می‌شوند.

سریال Killing Eve

در سریال Killing Eve می‌توانید با انواع لهجه های انگلیسی آشنا شوید. این سریال در مورد شخصیتی به نام Villanelle است. در واقع، Villanelle جاسوسی است که مدام هویتش را تغییر می‌دهد تا بتواند به اهدافش نزدیک‌تر شود. بازیگر نقش این جاسوس جودی کومر است.

سریال After Life

سریال After Life در مورد مردی به نام تونی است که همسرش را در اثر بیماری سرطان از دست می‌دهد. در هر قسمت از این سریال، تونی دلیل تازه‌ای را برای ادامه زندگی پیدا می‌کند. با استفاده از این سریال، می‌توانید با فرهنگ بریتانیا نیز آن شوید. در این سریال، ترکیبی از لهجه‌های مختلف انگلیسی رایج در سراسر انگستان را می‌شنوید. در واقع، این سریال فرصت شناخت انواع لهجه بریتیش را برای‌تان فراهم می‌کند.

سریال Wednesday

سریال Wednesday در مورد زندگی ونزدی آدامز است. اگر به یادگیری اصطلاحات جدید و کاربردشان علاقه دارید، از این سریال غافل نشوید.

سریال Pocoyo

سریال Pocoyo یکی از بهترین سریال‌ها برای زبان آموزان سطح مبتدی است. کاراکتر اصلی این سریال، یعنی Pocoyo، به دنبال ماجراجویی‌های کوچک هستند و در هر قسمت نیز کارهایی را برای این ماجراجویی انجام می‌دهند.

زبان این سریال بسیار ساده است و راوی سوالاتی را از کاراکتر سریال می‌پرسد و او نیز پاسخ کوتاهی به سوالات می‌دهد. بنابراین، درک آن برای زبان آموزان مبتدی اصلاً دشوار نیست.

سریال Rick and Morty

سریال Rick and Morty در مورد مفاهیم پیچیده علمی و فلسفی است و این مفاهیم را با زبانی ساده و جذاب توضیح می‌دهد. در این سریال، با اصطلاحات انگلیسی آشنا می‌‎شوید و واژگان پرکاربرد در زندگی روزمره را نیز یاد می‌گیرید.

سریال Modern Family

سریال Modern Family یکی دیگر از بهترین گزینه‌ها برای تقویت مهارت لیسنینگ است. جالب است بدانید که در بخش لیسنینگ آزمون آیلتس نیز از مونولوگ‌ها و دیالوگ‌های این سریال استفاده شده است. در این سریال نیز با لهجه های زبان انگلیسی آشنا می‌شوید. به علاوه، این سریال برای زبان‌آموزان همه سطوح مناسب است.

سریال Sherlock

سریال Sherlock یکی دیگر از سریال‌های جذاب برای کسانی است که دوست دارند با این کاراکتر ادبیات انگلستان در قالبی مدرن آشنا شوند.

سریال Mom

سریال Mom برای زبان آموزان سطوح متوسط و مبتدی مناسب است. در این سریال، می‌توانید واژگان بسیار زیادی را در مورد زندگی روزمره یاد بگیرید.

سریال های انگلیسی با لهجه آمریکایی

تنوع سریال‌های آمریکایی بسیار زیاد است و اگر می‌خواهید آمریکایی را با لهجه آمریکایی یاد بگیرید، بهتر است به سراغ این سریال‌ها بروید. از سریال‌های انگلیسی با لهجه آمریکایی می‌توان به Friends، Grace and Frankie، Brooklyn 99، Stranger Things، Russian Doll، Jane the Virgin، The Good Place، Modern Family اشاره کرد.

سریال های انگلیسی با لهجه بریتیش

اگر به فکر یادگیری انگلیسی با لهجه بریتیش هستید، بهتر است برای تقویت لیسنینگ نیز به سراغ سریال‌های بریتانیایی بروید تا این زبان را به صورت یکپارچه یاد بگیرید. از بهترین سریال های انگلیسی برای یادگیری این زبان با لهجه بریتیش می‌توان به Misfits، The Crown، Downton Abbey، The Great British Bake Off، Call the Midwife، Sherlock، Killing Eve اشاره کرد.

سخن آخر

تا به اینجا، با بهترین سریال ها برای تقویت لیسنینگ آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، سریال های انگلیسی متعددی برای تقویت مهارت لیسنینگ وجود دارد. فرقی نمی‌کند می‌خواهید زبان انگلیسی را به لهجه آمریکایی یاد بگیرید یا به لهجه بریتیش، در هر صورت تنوع سریال در هر دو لهجه به بسیار زیاد است. کافی است بهترین سریال های انگلیسی و روش‌های استفاده از آن ها را برای تقویت مهارت لیسنینگ یاد بگیرید تا بتوانید به مرور زمان، این مهارت را در خودتان تقویت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا