زبان انگلیسی

چطور در PTE Retell Lecture نمره بگیرید؟

نمره گرفتن در بخش Retell Lecture آزمون PTE دغدغه بسیاری از شرکت‌کنندگان است، چرا علاوه بر اینکه دشوار است، نمره آن نیز تأثیر بسیار مهمی بر نمره نهایی آزمون‌تان دارد. اما ساختار این بخش از آزمون PTE چگونه است؟ چطور در PTE Retell Lecture نمره بالایی را کسب کنیم؟ برای کسب نمره بالا در این بخش راه‌های بسیاری وجود دارد که اگر این بخش را بشناسید و با راهکارها آشنایی داشته باشید، می‌توانید به راحتی، نمره بالایی را کسب کنید و بدین ترتیب، نمره آزمون PTE را نیز از این رو به آن رو کنید. در این مطلب، از ترفندهای نمره گرفتم در PTE Retell Lecture برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

نحوه نمره دهی در  PTE Retell Lecture

نمره دهی در بخش Retell Lecture آزمون PTD بر اساس سه معیار مهم انجام می‌شود: محتوا، تلفظ واژگان، میزان روان صحبت کردن. حداکثر نمره این بخش از آزمون 5 است و برای کسب نمره بالا، باید حواس‌تان به این سه معیار مهم باشد.

محتوا

اگر می‌خواهید از لحاظ محتوا عالی به نظر برسید، باید نکات مهم مربوط به لکچرها را خلاصه کنید. ورود هر گونه جزئیات و ایده‌های بی‌ربط باعث می‌شود نمره از دست بدهید.

روان صحبت کردن

اگر بتوانید انگلیسی را روان صحبت کنید، شانس بیشتری برای دریافت نمره بالا خواهید داشت، مگر اینکه حرف‌های تکراری بزنید، نکات کلیدی را خیلی تکرار کنید یا اینکه مکث و تردیدتان حین صحبت کردن زیاد باشد. اگر می‌خواهید این معیار را نیز تمام و کمال داشته باشید، باید به مواردی مانند ریتم و استرس توجه داشته باشید.

تلفظ واژگان

در تلفظ واژگان بسیار دقت کنید و آن‌ها را به شیوه اصولی و دقیق تلفظ کنید. تلفظ صحیح کلمات حاکی از دانش شما در حوزه زبان انگلیسی است و رعایت اصول آن بر نمره نهایی‌تان تأثیر می‌گذارد.

چند نکته مهم برای نمره گرفتن در PTE Retell Lecture

یادداشت برداری کنید. بعد از اتمام لکچ، فقط ده ثانیه وقت دارید تا افکارتان را منظم کنید و در مورد آنچه می‌خواهید بگویید تصمیم بگیرید. یادداشت برداری حین لکچر باعث می‌شود هنگام ارائه آمادگی بیشتری داشته باشید.  همچنین، یادداشت برداری در بخش  Retell Lecture باعث می‌شود هیچ نکته‌ای از نظرتان جا نماند و حواس‌تان به همه نکات مهم باشد. وقتی می‌خواهید خلاصه‌گویی کنید، این یادداشت‌ها بسیار کمک‌تان خواهند کرد.

وقتی به فایل صوتی گوش می‌دهید، هدف‌تان درک آنچه می‌شنوید باشد، نه به یاد سپردن آن‌ها. سعی کنید مضمون اصلی و نکات مهم را درک کنید.

خودتان را آماده کنید. ده ثانیه زمان دارید تا خودتان را برای صحبت کردن آماده کنید. طی این ده ثانیه، نگاهی به یادداشت‌های‌تان بیندازید و پس از آن، چشمان‌تان را ببندید و یک نفس عمیق بکشید. خودتان را آماده کنید تا بتوانید مسلط، روان و بدون استرس صحبت کنید. نفس عمیق استرس را از شما دور می‌کنید و باعث می‌شود عملکرد بهتری داشته باشید.

به اشتباه‌های‌تان توجه نکنید. اگر در ابتدای صحبت‌های‌تان مرتکب اشتباهی شدید، کلاً آن را فراموش کنید و به ادامه صحبت‌های‌تان فکر کنید. اگر همه حواس‌تان را به اشتباه‌تان بدهید و خودتان را سرزنش کنید، استرس‌تان افزایش خواهد یافت و ادامه مسیر را نیز اشتباه خواهید رفت. اشتباه‌تان را بپذیرید، استرس را از خودتان دور کنید و مراقب باشید اشتباه دیگری را مرتکب نشوید.

جمله‌های‌تان را به یکدیگر وصل کنید. جمله‌ها را به یکدیگر وصل کنید و وقفه‌ای میان صحبت‌های‌تان ایجاد نکنید، درست همانطور که به فارسی صحبت می‌کنید. هر مکث در انتهای جمله باعث می‌شود غیرطبیعی به نظر برسید. یادتان باشد که اهمیت ندادن به این نکات باعث می‌شود تمره از دست بدهید. بنابراین از مکث‌های بی‌دلیل در انتهای جمله خودداری کنید.

مدیریت زمان در بخش PTE Retell Lecture

در بخش Retell Lecture آزمون PTE مدیریت زمان اهمیت بسیار زیادی دارد. در واقع، باید حواس‌تان به تک تک ثانیه‌‎ها باشد، چرا که زمان کم است و برای کسب نمره بالا، باید بتوانید آن را مدریت کنید. . در چند ثانیه اول، کلمات کلیدی را یادداشت کنید. برای مثال، موضوع اصلی، مباحث مهم و مواردی از این دست را یادداشت کنید.

پس از اتمام فایل صوتی، ده ثانیه وقت دارید یادداشت‌های‌تان را سازمان‌دهید کنید و ذهن‌تان را برای صحبت در مورد آن‌‎ها آماده کنید. در چهل ثانیه بعدی، باید هر آنچه را برداشت کرده‌اید بیان کنید. در این چهل ثانیه، به یادداشت‌های‌تان توجه داشته باشید و نگاهی نیزبه زمان داشته باشید تا بتوانید تا انتهای وقت، به همه نکات مهم اشاره کنید و چیزی را ناگفته باقی نگذارید.

سخن آخر

تا به اینجا، با بخش Retell Lecture آزمون PTE آشنا شدید و متوجه معیارهای مهم برای کسب نمره در این بخش شدید. همانطور که گفتیم، کسب نمره در این بخش دشوار است، اما اگر چند معیار مهم نمره‌دهی در بخش PTE Retell Lecture را بشناسید، می‌توانید به راحتی نمره بالایی را کسب کنید. کافی است تلفظ صحیح کلمات را یاد بگیرید، زمان‌تان را مدیریت کنید تا بتوانید ظرف چهل ثانیه، به همه نکات مهم اشاره کنید و همچنین، روان صحبت کنید. بدین ترتیب، می‌توانید از این بخش نیز نمره خوبی را کسب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا