زبان فرانسه

بهترین سریا‌ل های فرانسوی برای تقویت زبان فرانسه

اگر در حال یادگیری زبان فرانسه هستید، بدون شک، دوست دارید این زبان را به شیوایی و زیبایی فرانسوی‌زبانان صحبت کنید. یکی از روش‌هایی که مسیر رسیدن به این رویا را برای‌‎‌تان هموار می‌کند تماشای سریال‌های فرانسوی است! تماشای سریال برای یادگیری زبان فرانسه یعنی آموزش همراه با تفریح! اگر می‌خواهید از سریال برای تقویت زبان فرانسه استفاده کنید، بهتر است به سراغ سریال‌های جذاب بروید تا بتوانید هنگام یادگیری لذت ببرید و این مسیر را تا انتها ادامه دهید و خسته نشوید. اما چه سریالی ببینیم؟ تنوع سریال‌های فرانسوی بسیار زیاد است، در این مطلب، چهار سریال فرانسوی جذاب را معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید!

چرا سریال فرانسوی ببینیم؟

تماشای سریال فرانسوی یکی از بهترین روش‌ها برای تقویت زبان فرانسه است. تماشای سریال به شما کمک می‌کند سبک زندگی مردم این کشور را بشناسید و با واژگان و اصطلاحات رایج در میان آن‌ها آشنا شوید. از همه مهم‌تر، می‌توانید این واژگان و اصطلاحات را با تلفظ دقیق یاد بگیرید و در مکالمه‌های روزمره‌تان، از آن‌ها استفاده کنید. همچنین تماشای سریال فرانسوی در تقویت مهارت شنیداری نیز به شما کمک می‌کند.

معرفی چهار سریال برای یادگیری زبان فرانسه

تعداد سریال‎‌های فرانسوی زبان بسیار زیاد است. با کمی تحقیق و جستجو در اینترنت، می‌توانید سریال‌‌های فرانسوی‌زبان متناسب با سلیقه‌تان را بیابید و برای تقویت زبان فرانسه، از آن‌ها استفاده کنید. در ادامه، چهار سریال جذاب را به شما معرفی کرده‌‎‌ایم.

سریال لوپن (Lupin)

سریال  لوپن (Lupin)

حتماً کلمۀ آرسن لوپن به گوش‌تان خورده است. مثلاً وقتی کسی می‌گوید «فلانی خیلی آرسن لوپن است»، خیلی خوب می‌دانیم منظورش چیست. جالب است بدانید آرسن لوپن یک شخصیت داستانی در ادبیات فرانسه است که موریس لوپلان آن را خلق کرد. در سال 2021، فصل اول سریال Lupin، ملهم از داستان‌های آرسن لوپن، منتشر شد. نقش اول این سریال عمر سی است. منتقدان بسیاری این سریال و نقش‌آفرینی سی را تحسین کرده‌اند.

تا کنون، دو فصل از این سریال منتشر شده است و فصل سوم این سریال نیز قرار است در اکتبر 2023 منتشر شود. اگر معما و حل آن‌ها را دوست دارید، از این سریال غافل نشوید.

سریال ده درصد (Dix pour Cent)

سریال ده درصد (Dix pour Cent) برای یادگیری فرانسه

سریال Dix pour Cent از محبوب‌ترین سریال‌های فرانسوی است. نام انگلیسی این کمدی فرانسوی Call My Agent است. ده درصد داستان یک آژانس بازیگری است که کار آن یافتن فیلم و پروژه برای بازیگرها است. جالب است بدانید که در این سریال، هر بازیگر با نام وافعی خودش و در نقش خودش ظاهر می‌شود. اولین فصل از این سریال در سال 2015 منتشر شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره زبان فرانسه و یادگیری بهتر، اینجا را کلیک کنید.

سریال دفتر افسانه‌ها (Le Bureau des Légendes)

سریال دفتر افسانه‌ها (Le Bureau des Légendes)

دفتر افسانه‌ها (Le Bureau des Légendes) سریالی جاسوسی است که برای اولین بار، در سال 2015، منتشر شد. عنوان انگلیسی این سریال The Bureau است. هر چهار فصل این سریال با استقبال مخاطبان و منتقدان در سراسر جهان رو به رو شد. حتی بسیاری از منتقدان این سریال را بهترین سریال فرانسوی می‌دانند. این سریال در مورد یک اداره جاسوسی در کشور فرانسه است. جالب است بدانید که در زبان فرانسه، واژۀ  légende به معنای هویت مستعاری است که جاسوس برای خودش انتخاب می‌کند.

سریال کسب و کار خانوادگی (Family Business)

سریال کسب و کار خانوادگی (Family Business)

اگر زبان فرانسه را تا سطح قابل قبولی فرا گرفته‌اید و در ابتدای مسیر یادگیری نیستید، از سریال کسب و کار خانوادگی (Family Business) غافل نشوید. در این کمدی جذاب، می‌توانید فرانسه عامیانه را یاد بگیرید. این سریال از سه فصل شش قسمتی تشکیل شده است. در واقع، در مجموع، 18 قسمت است.

چند نکتۀ مهم در مورد تقویت زبان فرانسه از طریق تماشای سریال فرانسوی

سریال‌هایی را انتخاب کنید که از تماشای‌شان لذت می‌برید. بدین ترتیب، می‌توانید از مسیر یادگیری‌تان لذت ببرید.

اگر مدت زیادی است که یادگیری زبان فرانسه را آغاز کرده‌اید، بهتر است این سریال‌ها را با زیرنویس فرانسوی نگاه کنید.

از زیرنویس فارسی و انگلیسی نیز غافل نشوید. در واقع، تماشای سریال فرانسوی با زیرنویس انگلیسی و فارسی نیز به تقویت زبان فرانسه کمک می‌کند، چرا که رفته رفته، می‌توانید واژگان را تطبیق دهید و همچنین، گوش‌تان به شنیدن آن‌ها عادت می‌کند و می‌توانید به راحتی تشخیص‌شان دهید.

نتیجه حاصل از تماشای سریال فرانسوی در درازمدت رخ می‌دهد، نه در کوتاه مدت. بنابراین از همان ابتدا، نباید منتظر معجزه باشید، بلکه باید با ثابت‌قدمی پیش بروید تا بتوانید نتیجه را مشاهده کنید. دلسرد نشوید و ثابت قدم پیش بروید.

آماده‌اید تا یادگیری زبان فرانسه را شروع کنید؟ همین حالا در دوره‌های ما ثبت‌نام کنید!”

مشاهده دوره‌های آموزش زبان فرانسه

سخن آخر

تا به این‌جا با چهار سریال جذاب برای یادگیری زبان فرانسه آشنا شدید. اگر ژانرهای مورد علاقه‌تان را بشناسید و سریال‌هایی متناسب با علاقه‌مندی‌های‌تان را یاد بگیرید، می‌توانید خیلی زود، پیشرفت کنید و به این زبان مسلط شوید. در این سریال‌ها، می‌توانید لهجه فرانسوی‌زبانان را بشناسید و رفته رفته، واژگان فرانسوی را درست مثل آن‌ها تلفظ کنید. همچنین می‌توانید واژگان و اصطلاحاتی را یاد بگیرید که در میان فرانسوی‌زبان رایج است. بدین ترتیب، می‌توانید در مکالمات‌تان از واژگان، اصطلاحات و ساختارهایی استفاده کنید که در میان فرانسوی‌زبانان رایج است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا