زبان فرانسه

داستانهای کوتاه برای تقویت زبان فرانسه

یکی از راه‌های یادگیری زبان فرانسوی خواندن داستان‌های کوتاه فرانسوی است. خوشبختانه ادبیات فرانسه آنقدر غنی است که با یک جستجوی ساده، می‌توانید هزاران داستان کوتاه فرانسوی را پیدا کنید و از مطالعه‌شان لذت ببرید. اگر مطالعه داستان کوتاه فرانسوی را در برنامه روزمره‌تان بگنجانید، رفته رفته، متوجه پیشرفت‌تان خواهید شد. در این مطلب، از داستان کوتاه برای تقویت زبان فرانسوی برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید!

چرا مطالعه داستان کوتاه به یادگیری زبان فرانسه کمک می‌کند؟

مطالعه داستان کوتاه از روش‌های موثر برای یادگیری هر زبان است و زبان فرانسه نیز از این قاعده مستثنی نیست. مطالعه داستان شما را از دنیای واقعی رها می‌کند، تخیل‌تان را به کار می‌اندازد، ذهن‌تان را وادار به تصویرسازی می‌کند و شما را به سوی دنیای جدیدی از کلمات و اصطلاحات کاربردی زبان فرانسوی می‌برد. در واقع، مطالعه داستان باعث فعال شدن ذهن‌تان می‌شود. بنابراین تأثیر مطالعه داستان فراتر از یادگیری واژگان و دستور زبان جدید است.

هنگام مطالعه داستان‌های فرانسوی، متوجه خواهید شد گویش‌وران این زبان از چه واژگان و عبارت‌هایی برای بیان احساس و افکارشان استفاده می‌کنند.

علاوه بر این‌ها، هنگام مطالعه داستان، دوست دارید انتهای آن را بدانید، از این رو، تا انتهای آن پیش می‌روید و نصفه و نیمه رهایش نمی‌کنید. در واقع، خواندن داستان باعث ایجاد حس کنجکاوی در شما می‌شود و از این رو، ذهن‌تان هشیار و فعال باقی می‌ماند.

 با خواندن داستان‌های کوتاه فرانسوی، علاوه بر زبان فرانسه، با فرهنگ و باورهای مردم این کشور و همچنین تاریخ پر فراز و نشیب و جذاب‌شان نیز آشنا خواهید شد.

مزایای داستان کوتاه برای یادگیری زبان فرانسوی

  • طول داستان کوتاه زیاد نیست و زبان آموز می‌تواند آن را طی یک نشست بخواند.
  • هنگام مطالعه داستان کوتاه، تمرکزتان حفظ می‌شود.
  • هنگام مطالعه داستان کوتاه، می‌توانید به کاربرد واژگان در متن و اهمیت آن‌ها آشنا شوید.
  • مطالعه داستان کوتاه باعث می‌شود ذهن‌تان فعال باقی بماند.
  • از خواندن داستان کوتاه خسته نمی‌شود، چرا که هر روز، می‌توانید به سراغ داستانی جدید بروید و دنیای جدیدی را تجربه کنید.
  • می‌توانید در مورد داستان کوتاه با دیگران صحبت کنید و نظرات و دیدگاه‌های‌تان را بیان کنید.

چگونه از داستان کوتاه برای یادگیری زبان فرانسوی استفاده کنیم؟

و اما چگونه زبان فرانسه را با داستان کوتاه یاد بگیریم؟ اگر می‌خواهید زبان فرانسه را با داستان کوتاه یاد بگیرید، باید در کارتان تداوم داشته باشید. در واقع، هر روز باید داستان بخوانید. اما شیوه خواندن داستان نیز اهمیت دارد. اگر داستان کوتاه را به شیوه اصولی و صحیح بخوانید، می‌توانید هر چهار مهارت زبانی‌تان را با استفاده از آن تقویت کنید. در ادامه، از شیوه صحیح مطالعه داستان کوتاه برای یادگیری زبان فرانسوی برای‌تان گفته‌ایم.

با خواندن داستان‌های تصویرسازی‌شده شروع کنید.

در ابتدای مسیر، به سراغ داستان‌هایی بروید که تصویرسازی شده‌اند. تماشای تصویرسازی‌ها باعث می‌شود بتوانید طرح کلی داستان را در ذهن‌تان مجسم کنید و داستان را حدس بزنید. حتی می‌توانید یادداشتی کوتاه را در مورد برداشت‌تان از تصاویر بنویسید. بدین ترتیب، می‌توانید مهارت فکر کردن به زبان فرانسه را نیز در خودتان تقویت کنید.

هنگام انتخاب داستان فرانسوی، به مضمون آن توجه کنید.

هنگام انتخاب داستان کوتاه، به سراغ داستان‌هایی بروید که مضمون و ژانرشان مطابق با سلیقه و روحیه‌تان است. بدین ترتیب، می‌توانید داستان را تا انتها بخوانید و زبان فرانسوی را با لذت بیشتری یاد بگیرید.

همچنین، اگر دوست دارید واژگان مربوط به موضوع یا حوزه مشخصی را یاد بگیرید، به سراغ داستان‌های مربوط به آن حوزه‌ها بروید. برای مثال، اگر می‌خواهید واژگان مربوط به غذا یا ورزش را یاد بگیرید، به سراغ داستان‌هایی با این مضامین بروید.

داستان‌های فرانسوی متناسب با سطح زبان فرانسه‌تان را انتخاب کنید.

هنگام انتخاب داستان کوتاه فرانسوی، به میزان دشواری آن توجه داشته باشید. اگر در سطح متوسط هستید، به هیچ وجه، به سراغ داستان‌های دشوار و پیچیده نروید، چرا که در میانه مسیر خسته خواهید شد. همچنین، اگر در سطح مبتدی هستید، به سراغ داستان‌های خیلی کوتاه بروید.

به کتاب صوتی گوش دهید.

وقتی داستان کوتاهی را انتخاب می‌کنید، فایل صوتی آن را نیز فراهم کنید و همزمان با خواندن داستان، آن را گوش کنید. بدین ترتیب، نحوه صحیح تلفظ واژگان را نیز یاد می‌گیرید و علاوه بر آن، مهارت شنیداری‌تان نیز تقویت می‌شود.

عجله نکنید.

برای تمام شدن داستان عجله نکنید، بلکه سعی کنید داستان را با دقت بخوانید تا همه واژگان جدید و کاربرد صحیح‌شان را یاد بگیرید.

بهترین داستان های کوتاه برای یادگیری زبان فرانسوی

و اما می‌رسیم به معرفی بهترین داستان‌های کوتاه برای یادگیری زبان فرانسوی! ادبیات فرانسوی بسیار غنی است و طی قرون متمادی، داستان‌های کوتاه بسیاری در ژانرهای مختلف و با مضامین گوناگون نوشته شده است. در ادامه، برخی از بهترین داستان‌های کوتاه فرانسوی را برای یادگیری این زبان معرفی خواهیم کرد.

مجموعه داستان Fables Choisies Pour Les Enfants

مجموعه داستان Fables Choisies Pour Les Enfants مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه کلاسیک است و ژان دو لافونتین آن‌ها را در این مجموعه گردآوری کرده است. کودکان، از نسل‌های مختلف، این داستان‌های کوتاه را خوانده‌اند. این داستان‌ها برای کودکان نوشته شده‌اند، اما یادتان باشد که قدیمی هستند و کلمات قدیمی و غیررایج بسیاری را در آن‌ها خواهید دید.

داستان Cendrillon

داستان Cendrillon یا سیندرلا از مشهورترین داستان‌ها در سراسر جهان است و کودکانی از نسل‌های مختلف آن را شنیده‌اند. شما نیز حتما این داستان را شنیده‌اید، بنابراین می‌توانید نسخه فرانسوی آن را بیابید و بدون اینکه نگران درک پیرنگ آن باشید، روی زبانش تمرکز کنید و واژگانش را یاد بگیرید.

داستان Le Chat Botté

داستان Le Chat Botté یکی دیگر از داستان‌های کلاسیک است. این داستان چندان بلند نیست و با خواندن آن، می‌توانید با زمان passé simple یا گذشته ساده در زبان فرانسوی آشنا شوید.

داستان Aux Champs

اگر دوست دارید داستانی تفکربرانگیز را بخوانید، به سراغ داستان کوتاه Aux Champs بروید. این داستان کوتاه فرانسوی در مورد دو خانواده فقیر است که یک زوج ثروتمند به آن‌ها پیشنهاد می‌کنند در ازای پرداخت پول زیاد، یکی از فرزندان‌شان را به سرپرستی بگیرند.

این داستان از جذاب‌ترین و تلخ‌ترین داستان‌های کوتاه فرانسوی است و سبک و زبان آن قدیمی و متعلق به قرن نوزدهم است.  

مجموعه داستان Contes de la bécasse

مجموعه داستان Contes de la bécasse اثر موپاسان، نویسنده مشهور فرانسوی، است. داستان‌های موپاسان بسیار جذاب و پرطرفدار هستند و اگر می‌خواهید با ادبیات فرانسه آشنا شوید، حتماً به سراغ این کتاب بروید.

مجموعه داستان Trois Contes

مجموعه داستان Trois Contes اثر گوستاو فلوبر، نویسنده بزرگ فرانسوی، است. از دیگر آثار مهم فلوبر می‌توان به رمان مشهور مادام بوواری اشاره کرد. این مجموعه داستان شامل سه داستان کوتاه بسیار الهام‌بخش است.

داستان کوتاه Le Curé de Tours

داستان کوتاه Le Curé de Tours از بهترین داستان‌های بالزاک، نویسنده بزرگ فرانسوی، است. متن این داستان بسیار آسان است و حتی زبان اموزان سطح مبتدی نیز می‌توانند از خواندن آن لذت ببرند. این داستان کوتاه در مورد دو کشیش با شخصیت‌ها و اهداف کاملاً متفاوت است.

داستان کوتاه Les Choses

داستان کوتاه Les Choses، اثر جورج پرک، از بهترین داستان‌ها برای یادگیری واژگان فرانسوی است. این داستان در مورد زندگی یک زوج جوان در پاریس پس از جنگ جهانی دوم است. در این داستان، خواهید دید اولین نسل پس از جنگ چگونه با مصرف‌گرایی مدرن روبه‌رو می‌شوند.

سخن آخر

اگر می‌خواهید از روند یادگیری زبان فرانسوی لذت ببرید، داستان‌های کوتاه فرانسوی را از یاد نبرید. اگر بهترین داستان‌های کوتاه فرانسوی را بشناسید و شیوه صحیح مطالعه داستان کوتاه برای یادگیری زبان فرانسوی را بدانید، می‌توانید زبان فرانسوی را با لذت یاد بگیرید. اگر در سطوح مبتدی یا متوسط هستید، بهتر است ابتدا به سراغ داستان‌های خیلی کوتاه بروید تا بتوانید هر روز، داستان جدیدی را بخوانید و خسته نشوید. در سطح پیشرفته، می‌توانید به سراغ داستان‌های بلندتر با پیرنگ پیچیده‌تر بروید. با مطالعه داستان کوتاه، دامنه واژگان‌تان را گسترش دهید و دستور زبان فرانسوی را نیز بیاموزید.  

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا