زبان انگلیسی

چگونه انگلیسی فکر کنیم؟

هر زبان‌آموزی باید بتواند به زبان انگلیسی فکر کند. در واقع، باید آن‌قدر با زبان انگلیسی آمیخته شود که بتواند حتی به زبان انگلیسی فکر کند. فکر کردن به زبان انگلیسی باعث می‌شود که بتوانید این زبان را دقیق‌تر و روان‌تر صحبت کنید. اگر می‌خواهید به زبان انگلیسی صحبت کنید، لزوماً نباید در کشور انگلیسی زبان زندگی کرده باشید، بلکه کافی است مغزتان را روی «حالت انگلیسی» بگذارید. اما چگونه انگلیسی فکر کنیم؟ چگونه به تقویت زبان انگلیسی کمک می‌کند. در این مطلب، برای‌تان خواهیم گفت چگونه به انگلیسی فکر کنیم. با ما همراه باشید!

روش برای فکر کردن به زبان انگلیسی

روش‌های مختلف برای فکر کردن به زبان انگلیسی وجود دارد. 

  • از دیکشنری‌های دوزبانه استفاده نکنید

پیش از هر چیزی، یادتان باشد که نباید از دیکشنری دوزبانه استفاده کنید، بلکه باید به سراغ دیکشنری انگلیسی به انگلیسی بروید. 

  • فعالیت‌های روزمره را به زبان انگلیسی انجام دهید

بهتر است زبان انگلیسی را با فعالیت‌های روزمره‌تان در آمیزید. اما چگونه؟ در ادامه، چند نمونه از نحوه در آمیختن زبان انگلیسی با زندگی روزمره برای‌تان گفته‌ایم.

  • وارد تنظیمات گوشی‌تان شوید و زبان آن را به انگلیسی تغییر دهید. 
  • با حیوان خانگی‌تان به زبان انگلیسی صحبت کنید. 
  • اگر می‌خواهید خریدی را انجام دهید، در ذهن‌تان، این کار را به زبان انگلیسی انجام دهید.

  • به منابع صوتی زبان انگلیسی گوش دهید

به سراغ منابع صوتی به زبان انگلیسی بروید. برای مثال، رادیو انگلیسی گوش دهید، پادکست‎‌های انگلیسی دانلود کنید و هنگام انجام کارهای روزمره‌تان انجام دهید. وارد یوتیوب شوید و ویدئوهای مورد علاقه‌تان را به این زبان گوش دهید. 

  • زبان انگلیسی را از طریق ترجمه یاد نگیرید

یادتان باشد که نباید زبان انگلیسی را از طریق ترجمه یاد بگیرید. ترجمه روش مناسبی برای یادگیری زبان انگلیسی نیست. بهتر است هر واژه را یاد بگیرید و آن‌ها را در مکالمه‌های‌تان به کار بگیرید. 

  • اشیاء اطراف‌تان را با معادل انگلیسی‌شان یاد بگیرید.

معادل انگلیسی نام اشیاء اطراف‌تان را یاد بگیرید و آن‌ها را در ذهن‌تان مرور کنید. حتی می‌توانید معادل انگلیسی آن‌ها را روی کاغذ بنویسید و روی آن‌ها بچسبانید. از وسایلی شروع کنید که هر روز، ازشان استفاده می‌کنید. 

  • با خودتان به زبان انگلیسی صحبت کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای فکر کردن به زبان انگلیسی صحبت کردن با خودتان است. از خودتان سوال بپرسید و به انگلیسی پاسخ دهید. برای مثال، می‌توانید روبه‌روی آینه بایستید و با خودتان به زبان انگلیسی صحبت کنید. برای مثال، می‌توانید حوادثی را که در طول روز برای‌تان اتفاق افتاده است شرح دهید یا این‌که در مورد موضوع مشخصی صحبت کنید. حتی می‌توانید مکالمه‌ای را بسازید و با خودتان صحبت کنید. 

  • واژگان انگلیسی را در جمله یاد بگیرید

وقتی شروع به مطالعه واژگان انگلیسی می‌کنید، نباید به یادگیری معنای واژه بسنده کنید. اما چه کنیم؟ بهتر است واژگان را در جمله و عبارت یاد بگیرید. بدین ترتیب، نحوه استفاده از واژه را خواهید آموخت و حتی می‌توانید معنای آن را در متون مختلف نیز یاد بگیرید. 

  • از واژگان استفاده کنید

هنگام یادگیری زبان، از همه واژگانی که یاد می‌گیرید استفاده کنید تا در ذهن‌تان باقی بماند. از اشتباه کردن نترسید، بلکه از اشتباهات‌تان یاد بگیرید. این تمرین را خیلی زود شروع کنید تا شاهد نتایج شگفت‌انگیز آن باشید. 

  • با گویش‌وران زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنید

از طریق شبکه‌های اجتماعی، گویش‌وران زبان انگلیسی را بیابید و با آن‌ها مکالمه کنید. بدین ترتیب، می‌توانید زبان محاوره را یاد بگیرید، تلفظ صحیح واژگان و عبارت‌ها را یاد بگیرید و آموخته‌های‌تان را نیز به زبان بیاورید. 

  • به واژگان انگلیسی مرتبط با موقعیت فکر کنید

در هر شرایطی که هستید، به واژگان مرتبط با آن موقعیت فکر کنید. برای مثال، صبح که از خواب بیدار می‌شوید، واژگانی مانند bed، toothbrush، bathroom، eat، coffee، clothes و shoes فکر کنید. وقتی به سمت محل کارتان حرکت می‌کنید، واژگانی مانند car، job، company، desk، computer، paper، pencil، colleague و boss را در ذهن‌تان مرور کنید. این تمرین را در مورد چیزهایی که در طول روز می‌بینید و می‌شنوید انجام دهید تا واژگان در ذهن‌تان تثبیت شود. 

همچنین، می‌توانید واژگان را در قالب جمله استفاده کنید. به مثال‌های زیر دقت کنید:

هنگام صرف ناهار، این جمله‌ها را با خودتان بگویید:

I’m eating a sandwich.

My friend is drinking soda.

This restaurant is very good.

هنگام تماشای تلویزیون، این جمله‌ها را با خودتان بگویید:

That actress is beautiful.

The journalist has black hair.

He’s talking about politics.

اصلا مهم نیست جمله‌ها ساده باشند یا پیچیده، کوتاه باشند یا بلند، در هر صورت، این کار بسیار کمک‌تان خواهد کرد. 

حتما تا به این‌جا، به پاسخ این سوال که چگونه انگلیسی فکر کنیم رسیده‌اید. همانطور که مشاهده کردید، راه‌های متفاوتی برای تمرین فکر کردن به زبان انگلیسی وجود دارد. تا جای امکان، زبان انگلیسی را وارد زندگی‌تان کنید. برای مثال، زبان منوی گوشی‌تان را به انگلیسی تغییر دهید. به یادگیری معنای واژگان اکتفا نکنید، بلکه کاربردشان را نیز در جمله یاد بگیرید. با رعایت یک سری نکات، می‌توانید به انگلیسی فکر کنید و رفته رفته، مهارت اسپیکینگ را در خودتان تقویت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا