زبان انگلیسی

پادکست انگلیسی عالی برای یادگیری زبان

از اوایل دهۀ 2000، پادکست وارد زندگی مردم شد. هر هفته، میلیون‌ها نفر در سراسر جهان، به پادکست‌های مختلف در مورد موضوعات مختلف، مانند تاریخ و ادبیات، گوش می‌دهند. برخی از اشخاص نیز از این ابزار مدرن برای یادگیری زبان انگلسی استفاده می‌کنند. در واقع، گوش دادن به پادکست انگلیسی یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی است. با استفاده از پادکست، می‌توانید زبان انگلیسی را وارد زندگی روزمره‌تان کنید، مکالمه‌های انگلیسی را یاد بگیرید، تلفظ واژگان را یاد بگیرید، در همه جا به آن‌ها دسترسی داشته باشید و مهارت‌های مختلف را یاد بگیرید. در این مطلب، چند پادکست انگلیسی عالی برای یادگیری زبان انگلیسی معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید!

پادکست Espresso English

پادکست Espresso English یکی از بهترین پادکست‌های برای ابتدای مسیر یادگیری زبان انگلیسی است. اگر هنوز نمی‌توانید قید و صفت را از یکدیگر تشخیص دهید یا این‌که هنوز نمی‌توانید زمان افعال را نمی‌شناسید، این پادکست کمک‌تان خواهد کرد. اپیزودهای مختلف این پادکست در مورد موضوعات متداول هستند، واژه‌ها و جمله‌های پرکاربرد را به شما یاد می‌دهند و سوالات متداول را نیز به شما می‌آموزند. با استفاده از این پادکست، می‌توانید انواع مهارت‌های زبان انگلیسی را یاد بگیرید و حتی دستور زبان و واژگان را نیز یاد بگیرید.

پادکست Coffee Break English

پادکست Coffee Break English شامل اپیزودهای 15 دقیقه‌ای است. در این اپیزود ابعاد مختلف فرهنگ و زندگی انگلیسی زبانان را یاد می‌گیرید. سرعت انگلیسی صحبت کردن در این پادکست بسیار پایین است، از این رو، برای مبتدیان نیز مناسب است، چرا که می‌توانند متوجه همه واژگان شوند.

پادکست All Ears English Podcast

پادکست All Ears English Podcast یکی از مشهورترین پادکست‌های انگلیسی برای سطح متوسط است. با استفاده از این پادکست، می‌توانید عبارت‌های عامیانه آمریکایی را یاد بگیرید. همچنین، این پادکست برای داوطلبان آزمون آیلتس مناسب است.

پادکست Luke’s English Podcast

اگر می‌خواهید زبان انگلیسی را با لهجه بریتانیایی یاد بگیرید، می‌توانید به سراغ پادکست Luke’s English Podcast بروید. در هر اپیزود از این پادکست، عبارت‌ها و واژگان بسیاری را خواهید آموخت.+

پادکست Stories Podcast

پادکست Stories Podcast برای گویش‌وران جوان زبان انگلیسی طراحی شده است. در هر اپیزود، داستانی ساده و جذاب را می‌شنوید. برخی از این داستان‌ها در مورد افسانه‌های باستانی هستند و برخی دیگر قصه‌های قدیمی پریان را بازگو می‌کنند. این پادکست متفاوت به شما کمک می‌کند واژگان و دستور زبان را از طریق قصه پریان یاد بگیرید.

پادکست English Across The Pond

فرقی نمی‌کند که می‌خواهید زبان انگلیسی را لهجه بریتانیایی یاد بگیرید یا آمریکایی، در هر صورت، می‌توانید به سراغ پادکست English Across The Pond بروید. این پادکست بسیار جامع و کامل است و علاوه بر واژگان و اصطلاحات انگلیسی، فرهنگ و تاریخ را نیز به شما یاد می‌دهد.

پادکست 6-Minute English from the BBC

اگر سرتان شلوغ است و وقت زیادی ندارید، بهتر است به سراغ پادکست 6-Minute English from the BBC بروید. این پادکست خبری هر هفته تولید می‌شود و بهترین گزینه برای زبان آموزان سطح متوسط است. در سال 2014 نیز، صدها اپیزود از این پادکست منتشر شد. از مضامین این اپیزودها می‌توان به فرهنگ بریتانیایی و سبک زندگی اشاره کرد.

پادکست The English We Speak

پادکست The English We Speak یکی دیگر از پادکست‌های BBC است که مدت زمان آن حتی از 6 دقیقه کمتر است. در واقع، هر اپیزود فقط 3 دقیقه است. در هر اپیزود، یک سری اصطلاح رایج در انگلستان را یاد می‌گیرید. اگر قصد مهاجرت به انگلستان را دارید، از این پادکست غافل نشوید. این پادکست برای زبان آموزان سطح متوسط و پیشرفته بسیار مناسب است.

پادکمست The Daily

پادکست The Daily برای زبان آموزان سطح پیشرفته مناسب است. این پادکست را نیویورک تایمز تولید کرده است و جالب است بدانید که جزو ده پادکست برتر جهان است. مدت زمان هر اپیزود از این پادکست بیست دقیقه است.

پادکست Learn English Podcast

پادکست Learn English Podcast یکی از بهترین پادکست‌ها برای مبتدیان است. از طریق این پادکست، می‌توانید مکالمه‌های روزمره را نیز یاد بگیرید. در این پادکست، به مضامینی مانند فرهنگ بریتانیایی، جامعه، ورزش و علم پرداخته شده است.

پادکست Voice of America: Learning English

اگر می‌خواهید زبان انگلیسی را با لهجه آمریکایی یاد بگیرید، پادکست Voice of America: Learning English گزینه مناسبی برای‌تان خواهد بود. کافی است وارد وب‌سایت شوید تا بتوانید به پادکست‌های انگلیسی برای سطوح مختلف دسترسی داشته باشید. مبتدیان با موضوعات مربوط به یادگیری زبان و مهارت‌های آن سر و کار دارند. برای مثال، عناوینی مانند Let’s learn English، Everyday grammar، Words and their stories را خواهید دید. در سطوح متوسط و پیشرفته، با موضوعات جذاب‌تری مانند وضعیت سلامتی، سبک زندگی آمریکایی، علم، تکنولوژی، فرهنگ و اختیار روبه رو خواهید شد.

سخن آخر

پادکست از ابزارهای جذاب برای یادگیری زبان انگلیسی است. اگر می‌خواهید از پادکست انگلیسی برای یادگیری این زبان استفاده کنید، می‌توانید به سراغ پادکست های عالی برای یادگیری زبان بروید تا هنگام یادگیری، لذت نیز ببرید. پادکست انگلیسی را با توجه به سطح و علایق‌تان انتخاب کنید تا بتوانید به هدف‌تان برسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا