زبان انگلیسی

چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم؟

چرا همه اشخاص بر ضرورت یادگیری زبان انگلیسی تأکید می‌کنند؟ چرا یادگیری زبان انگلیسی مهم است؟ همه ما می‌دانیم که انگلیسی زبانی بین‌المللی است، یعنی بسیاری از کشورها زبان انگلیسی را زبان دوم‌شان می‌دانند. اما ضرورت یادگیری زبان انگلیسی فقط مختص به این مورد نیست. در این مطلب، برای‌تان خواهیم چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم. با ما همراه باشید.

یادگیری زبان انگلیسی و امکان استفاده از منابع مهم علمی

انگلیسی زبان تکنولوژی است، به خصوص تکنولوژی‌هایی مانند علوم کامپیوتر، ژنتیک و پزشکی. اگر می‌خواهید به‌روزترین منابع مربوط به این حوزه‌ها را بخوانید، باید زبان انگلیسی را یاد بگیرید. به عبارت دیگر، زبان انگلیسی ابزاری ضروری برای گسترش افق دیدتان و افزایش دانش‌تان است. اگر زبان انگلیسی را یاد نگیرید، دسترسی‌تان به جهان علم و دانش محدود خواهد شد. با یادگیری هر زبان جدید، زندگی جدیدی را آغاز می‌کنید و اگر فقط یک زبان را بلد باشید، فقط یک زندگی را تجربه خواهید کرد.

یادگیری زبان انگلیسی و آشنایی با ادبیات و فرهنگ سرزمین‌های دیگر

انگلیسی فقط زبان علم و دانش نیست، بلکه امکان آشنایی با فرهنگ و ادبیات دیگر کشورها را نیز برای‌تان فراهم می‌کند. اکثر آثار ادبی مدرن و کلاسیک به زبان انگلیسی ترجمه شده‌اند، حتی اگر به زبان‌های دیگر ترجمه نشده باشند. بنابراین در صورت تسلط بر زبان انگلیسی، می‌توانید آثار ادبی دیگر کشورها را نیز بخوانید.

یادیگری زبان انگلیسی و امکان تحصیل در بهترین مدارس و دانشگاه‌ها در سراسر جهان

همانطور که می‌دانید اکثر دانشگاه‌های درجه یک، از جمله هاروارد، آکسفورد و ییل در کشورهای انگلیسی زبان واقع شده‌اند. به علاوه، از آنجایی که بسیاری از کشورها انگلیسی را زبان دوم‌شان می‌دانند، دوره‌های مختلفی به زبان انگلیسی در کشورهای مختلف در حال برگزاری است. اگر به زبان انگلیسی مسلط باشید، می‌توانید در دوره‌های مورد علاقه‌تان نیز شرکت کنید.

یادگیری زبان انگلیسی و داشتن سفری لذت بخش

اگر بتوانید به زبان انگلیسی صحبت کنید، می‌توانید بدون دردسر و محدودیت، به کشورهای مختلف جهان سفر کنید. حتی اگر به زبان رسمی کشورتان مسلط نباشید، تسلط به زبان انگلیسی کمک‌تان خواهد کرد. بدین ترتیب، تسلط بر زبان انگلیسی حتی می‌تواند سفر را برای‌تان لذت‌بخش کند.

یادگیری زبان انگلیسی و فرصت‌های شغلی بیشتر

اگر می‌خواهید در سازمانی چندملیتی کار کنید، باید زبان انگلیسی را یاد بگیرید. همچنین، با یادگیری زبان انگلیسی، می‌توانید با کاربران و شرکت‌های خارجی تعامل داشته باشید و بدین ترتیب، کسب و کارتان را بهبود ببخشید. علاوه بر این‌ها، اگر می‌خواهید در حوزه علوم پزشکی، علوم کامپیوتر و تکنولوژی فعالیت کنید، باید زبان انگلیسی را یاد بگیرید.

یادگیری زبان انگلیسی و دسترسی به منابع بیشتر در اینترنت

اگر بخواهید در مورد هر مطلبی، از مطالب علمی گرفته تا دنیای مد و تغذیه، مطلبی را در اینترنت جستجو کنید، تسلط به زبان انگلیسی باعث می‌شود متابع بی‌شماری پیش روی‌تان قرار بگیرد. با یادگیری این زبان، دیگر لازم نیست برای خواندن هر مطلبی به دنبال یافتن مترجم باشید، بلکه خودتان می‌توانید مطالب مورد نظرتان را بخوانید و محتوای‌شان را نیز دریافت کنید.

یادگیری زبان انگلیسی و تمرین ذهن

یادگیری زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری به بهبود سلامت ذهن و مغزتان کمک می‌کند. در واقع، یادگیری زبان جدید سبب تقویت حافظه‌‎تان می‌شود و توانایی ذهن‌تان را برای تمرکز بر اطلاعات و پردازش آن‌ها افزایش می‌دهد. طبق پژوهش‌های انجام شده، کسانی که به بیش از یک زبان صحبت می‌کنند حافظه قوی‌تری دارند و خلاق‌تر نیز هستند. یادتان باشد که یادگیری زبان جدید از بروز آلزامیز زودهنگام و زوال عقل نیز خودداری می‌کند.

یادگیری زبان انگلیسی و یافتن دوستان بیشتر

با یادگیری زبان انگلیسی، می‌توانید با مردم سراسر جهان ارتباط برقرار کنید. گسترش شبکه‌های اجتماعی باعث شده است مردم سراسر جهان بتوانند با یکدیگر در ارتباط باشند. حال اگر مسلط به زبان انگلیسی باشید، می‌توانید از این امکان استفاده کنید و دوستانی را از سراسر جهان برای خودتان بیابید.

یادگیری زبان انگلیسی و افزایش اعتماد به نفس

اگر به زبان انگلیسی مسلط شوید، رزومه‌ای پربارتر خواهید داشت و همچنین می‌توانید مردمی از ملل مختلف ارتباط برقرار کنید. همچنین از پس کارهایی بر می‌آیید که دیگر اشخاص قادر به انجام‌شان نیستند. همین مسائل سبب افزایش اعتماد به نفس‌تان خواهد شد.

سخن آخر

تا به این‌جا، متوجه شدید که چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم. انگلیسی زبان رسمی 53 کشور است. 400 میلیون نفر در سراسر جهان به زبان انگلیسی صحبت می‌‎کنند. به عبارت ساده، انگلیسی پرگویش‌ترین زبان در سراسر جهان است. بنابراین یادگیری زبان انگلیسی سبب سهولت برقراری ارتباط با دیگران خواهد شد. با یادگیری زبان انگلیسی، فرصت‌های شغلی بیشتری پیش روی‌تان قرار خواهد داشت و سفر کردن نیز برای‌تان آسان‌تر خواهد شد. انگلیسی زبان اینترنت و رسانه است، بنابراین با تسلط بر این زبان، می‌توانید به منابع مختلف دسترسی داشته باشید. علاوه بر این‌ها، با یادگیری زبان انگلیسی اعتماد به نفس‌تان افزایش خواهد یافت و ذهن‌تان نیز تقویت خواهد شد. بنابراین، یادگیری زبان انگلیسی می‌تواند نقش بسیار مهمی در بهبود موقعیت‌تان و همچنین سلامت جسم و روح‌تان داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا