زبان اسپانیایی

همه چیز در مورد آزمون زبان اسپانیایی CELU

اگر در حال یادگیری زبان اسپانیایی هستید، حتماً هدف یا اهداف مشخصی در پس یادگیری این زبان وجود دارد. اگر بخواهید سطح زبان اسپانیایی‌تان را بسنجید یا اینکه اگر بخواهید مدرک زبان اسپانیایی‌تان را به نهادی ارائه دهید، باید به فکر شرکت در آزمون زبان اسپانیایی باشید. یکی از آزمون‌های معتبر زبان اسپانیایی آزمون CELU است. هر سال، عده زیادی در این آزمون زندگی می‌کنند. اما آزمون CELU چیست؟ شرایط شرکت در آزمون زبان اسپانیایی CELU چیست؟ چگونه برای شرکت در این آزمون زبان اسپانیایی آماده شویم؟ در این مطلب، هر آنچه باید در مورد آزمون زبان اسپانیایی CELU بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

آزمون زبان اسپانیایی CELU چیست؟

آزمون CELU از آزمون‌های معتبر زبان اسپانیایی است که هر سال، زبان‌آموزان بسیاری در آن شرکت می‌کنند. در واقع، واژه CELU مخفف عبارت The Certificate of Spanish Language and Use است و شرکت‌ کنندگان آن کسانی هستند که می‌خواهند از مهارت‌های زبانی‌شان برای تحصیل یا کار استفاده کنند. در واقع، اگر می‌خواهید در کشورهای اسپانیایی زبان تحصیل یا کار کنید یا اینکه با شرکت‌های اسپانیایی همکاری کنید، می‌توانید در این آزمون شرکت کنید.

چه کسانی می‌توانند در آزمون زبان اسپانیایی CELU شرکت کنند؟

آزمون CELUبه طور کلی برای غیراسپانیایی زبانان است، یعنی کسانی که زبان اسپانیایی را به عنوان زبان دوم یاد می‌گیرند. برای شرکت در آزمون زبان اسپانیایی CELU شرایط و محدودیت خاصی وجود ندارد، به غیر از شرط این شرط سنی که باید سن‌تان بالای 16 باشد.

ساختار آزمون زبان اسپانیایی CELU

در آزمون زبان اسپانیایی CELU  هر چهار مهارت زبانی‌تان سنجیده خواهد شد. مهارت‌های خواندن و نوشتن از مهم‌ترین بخش‌های آزمون CELU هستند، چرا که در این قسمت‌ها داوطلبان با متون از ژانرهای مختلف سر و کار دارند. در بخش لیسنینگ، چند قطعه رادیویی ضبط‌شده برای داوطلبان پخش می‌شود و در بخش اسپیکینگ آزمون نیز باید با دو گویش‌ور زبان اسپانیایی مصاحبه‌ای پانزده دقیقه‌ای داشته باشید. این آزمون زبان اسپانیایی بسیار جامع و کامل است، اما همه بخش‌های آن طی یک روز برگزار می‌شوند و لازم نیست چند روز درگیر آن باشید.

چرا در آزمون زبان اسپانیایی CELU شرکت کنیم؟

وقتی مشغول یادگیری زبان اسپانیایی هستید، در کلاس‌های خصوصی یا گروهی شرکت می‌کنید، صرف افعال اسپانیایی را یاد می‌گیرید، دایره واژگان‌تان را گسترش می‌دهید، دستور زبان اسپانیایی را یاد می‌گیرید و مهارت‌های چهارگانه‌تان را تقویت می‌کنید، رفته رفته، به جایی می‌رسید که با خودتان فکر می‌کنید سردرگم هستید و اصلاً خبری از پیشرفت نیست. در چنین شرایطی، باید در آزمونی معتبر شرکت کنید تا سطح زبان‌تان بسنجید و از سردرگمی بیرون بیایید. با شرکت در آزمون‌های زبان اسپانیایی و آگاهی از سطح زبان‌تان، می‌توانید مسیر بهتری را در یادگیری زبان اسپانیایی در پیش بگیرید.

به علاوه، اگر بخواهید رزومه یا CVتان را تقویت کنید و تسلط به زبان اسپانیایی‌ را جزو مهارت‌های‌تان بگنجانید، می‌توانید در این آزمون معتبر زبان اسپانیایی شرکت کنید.

اگر قصد مهاجرت به کشورهای اسپانیایی زبان را دارید یا اینکه می‌خواهید در این کشورها کار یا تحصیل کنید، این آزمون زبان اسپانیایی گزینه بسیار مناسبی برای‌تان خواهد بود، چرا که کشورهای اسپانیایی زبان متعددی مدرک این آزمون را از شما می‌پذیرند.

زمان برگزاری آزمون CELU

آزمون زبان اسپانیایی CELU دو بار در سال، در ماه‌های نوامبر و ژوئن، برگزار می‌شود. سه ماه پیش از برگزاری آزمون، باید ثبت نام‌تان را انجام دهید. از وقتی ثبت نام در آزمون شروع می‌شود، یک ماه برای ثبت نام فرصت دارید. برای شرکت در آزمون CELU، باید راهی دانشگاه‌هایی شوید که این آزمون را برگزار می‌کنند. در وبسایت این آزمون زبان اسپانیایی همه اطلاعات مربوط به مراکز برگزاری آزمون ذکر شده است.

چگونه برای شرکت در آزمون CELU آماده شویم؟

برای شرکت در آزمون CELU، باید به سراغ منابع آزمون بروید و همچنین از نمونه سوالات آزمون‌های پیشین نیز استفاده کنید. کافی است یک جستجوی ساده در فضای اینترنت انجام دهید تا با هزاران منبع برای آمادگی آزمون زبان اسپانیایی CELU  رو به رو شوید. اگر با زبان انگلیسی آشنایی کافی داشته باشید، تنوع منابع نیز برای‌تان بیشتر خواهد بود.

در سراسر جهان، دوره‌های حضوری و آنلاین متعددی برای آمادگی آزمون‌های زبان اسپانیایی، از جمله آزمون CELU، برگزار می‌شود. از این فرصت‌ها نیز می‌توانید در جهت آمادگی برای آزمون استفاده کنید. با شرکت در این دوره‌ها، می‌توانید در جریان روند کار و آمادگی دیگر داوطلبان قرار بگیرید و علاوه بر آن، از تجربیات اساتید آن نیز برای کسب آمادگی بیشتر استفاده کنید. به طور کلی، با شرکت در این دوره‌ها، می‌توانید در مسیر درست آمادگی برای آزمون زبان اسپانیایی CELU قرار بگیرید و بالطبع، نمره بالاتری را نیز در این آزمون کسب کنید.

سخن آخر

اسپانیایی 440 میلیون گویش‌ور در سراسر جهان دارد و همواره، عده زیادی در حال یادگیری این زبان هستند. بنابراین تعداد آزمون های زبان اسپانیایی بسیار زیاد است و CELU یکی از همین آزمون‌های معتبر زبان اسپانیایی است. اگر می‌خواهید از زبان اسپانیایی در کارتان استفاده کنید، شرکت در آزمون CELU باعث تقویت رزومه‌تان خواهد شد. در واقع، با داشتن این مدرک زبان اسپانیایی شانس‌تان برای یافن کار مناسب مرتبط با زبان اسپانیایی افزایش خواهد یافت. در واقع، با داشتن این مدرک زبان اسپانیایی، به کارفرما اثبات خواهید کرد که مهارت زبانی کافی را دارید و می‌توانید از پس وظایف شغلی‌تان بر بیایید. این آزمون معتبر زبان اسپانیایی بسیار جامع و کامل است و طی آن، همه مهارت‌های زبانی‌تان سنجیده می‌شود. با شرکت در این آزمون، علاوه بر اینکه رزومه‌ای کامل‌تر و قوی‌تر خواهید داشت، از سطح هر چهار مهارت زبانی‌تان مطلع خواهید شد. برای آمادگی در آزمون زبان اسپانیایی CELU، منابع بسیار زیادی پیش روی‌تان قرار خواهد داشت که با جستجو در اینترنت، می‌توانید به بسیاری از آن‌ها دسترسی داشته باشید. علاوه بر آن، دوره‌های متعددی نیز برای آمادگی آزمون CELU برگزار می‌شود که با شرکت در آن‌ها، می‌توانید روند آمادگی‌تان را تسریع ببخشید، در مسیر درست آمادگی آزمون قرار بگیرید و در نتیجه، نمره بالایی را در این آزمون کسب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا