زبان آلمانی

آزمون FSP آلمان

یکی از آزمون‌هایی که داوطلبان تحصیل در آلمان برای شرکت در آن اقدام می‌کنند آزمون FSP آلمان است. شرکت در آزمون FSP مستلزم داشتن یک سری شرایط مشخص است. اگر شما نیز قصد شرکت در این آزمون را دارید، بهتر است این آزمون را بشناسید، با مباحث آن آشنا شوید و نمره قبولی در آن را بدانید تا بتوانید موفق شوید. در این مطلب، هر آنچه باید در مورد آزمون آزمون FSP آلمان بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

آزمون FSP آلمان چیست؟

آزمون FSP (Feststellungsprüfung) از آزمون‌های زبان آلمانی است و کسانی که قصد تحصیل در دانشگاه‌های کشور آلمان را دارند می‌توانند در این آزمون شرکت کنند. این آزمون مثل کنکوری برای ورد به دانشگاه‌های آلمانی و تحصیل در مقطع کارشناسی است.

چه کسانی باید در آزمون FSP شرکت کنند؟

کسانی که در کشورهای عضو اتحادیه اروپا تحصیل کرده‎اند و مدرک دیپلم‌شان را از دبیرستان‌های این کشور دریافت کرده‌اند لازم نیست در آزمون FSP شرکت کنند، چرا که مدرک آن‌ها در کشور آلمان قابل قبول است.

برای شرکت در آزمون FSP، باید یک سری شرایط را داشته باشید. سن‌تان بالاتر از 18 باشد، مدرک دیپلم را اخذ کرده باشید، دوره دو ساله کالج را در آلمان گذرانده باشید، مدارک و مشخصات مورد نظر را در وبسایت ثبت کرده باشید و مدرک معتبر زبان آلمانی نیز داشته باشید.

هزینه شرکت در آزمون FSP چقدر است؟

برای شرکت در آزمون FSP آلمان باید هزینه مشخصی را بپردازید. معمولاً هزینه شرکت در آزمون FSP 200 یورو است.

شرایط شرکت در آزمون FSP چیست؟

همانطور که گفتیم، آزمون FSP برای است که خارج از اتحادیه اروپا تحصیل کرده‌اند. پیش از شرکت در این آزمون، باید دو ترم در کالج تحصیل کرده باشید.

آزمون FSP برای رشته های مختلف

دانش آموزان از رشته‌های مختلف می‌توانند در این آزمون شرکت کنند. به طور کلی، دوره‌های مختلف در آلمان به دسته‌های مختلف تقسیم می‌شود:

 گروه G: رشته‌های علوم انسانی و هنر (G-course)

گروه T: ریاضیات و مهندسی (T-course)

گروه W: مدیریت، اقتصاد و جامعه شناسی (W-course)

گروه M: پزشکی، پیراپزشکی و زیست شناسی (M-course)

گروه S: زبان و زبانشناسی (S-course)

برای تحصیل در هر کدام از این رشته‌ها، باید علاوه بر تسلط به زبان المانی، درس‌های رشته مورد نظر را نیز بدانید تا بتوانید نمره ققابل قبول را کسب کنید.

چگونه در آزمون  FSP شرکت کنیم؟

برای شرکت در آزمون FSP، باید مدارک لازم را گردآوری کنید، آن‌ها را اسکن کنید و در نهایت، در وبسایت مورد نظر، بارگذاری کنید. در این قسمت ثبت نام به اتمام نخواهد شد، بلکه مدارک و مضخصات‌تان از سوی نهاد مورد نظر تأیید شود تا مجوز شرکت در آزمون برای‌تان صادر شود.

یادتان باشد که مدارکی مانند گواهی تحصیلی، مدارک تحصیلی (دانشنامه و و ریزنمرات) و پاسپورت را به زبان آلمانی یا انگلیسی ترجمه رسمی کنید و به نهاد مورد نظر ارائه دهید.

آزمون FSP چه زمانی برگزار می‌شود؟

آزمون FSP سالی دو بار برگزار می‌شود: یک بار در اوایل ماه آوریل و بار دیگر در ماه اکتبر. بسته به تصمیم‌تان برای زمان ورود به دانشگاه، باید در یکی از این دو تاریخ در آزمون شرکت کنید.

نمره دهی در آزمون FSP

داوطلبان آزمون FSP در نهایت نمره بین 1 تا 5  را کسب می‌کنند. نمره یک بالاترین سطح است و نمره پنج پایین‌ترین سطح. بنابراین اگر می‌خواهید از بهترین دانشگاه‌های آلمان پذیرش بگیرید، باید نمره‌تان به یک نزدیک‌تر باشد.

ویزای تحصیلی آلمان برای شرکت در آزمون FSP

برای شرکت در آزمون FSP، باید ویزای آلمان را دریافت کرده باشید.

منابع آزمون FSP چیست؟

برای شرکت در آزمون FSP، باید منابع شخصی را بر اساس رشته تحصیلی‌تان انتخاب کنید.

آیا آزمون FSP دشوار است؟

اما آیا آزمون FSP دشوار است؟ نمی‌توان پاسخ صریح و دقیقی را به این سوال داد. اگر به زبان المانی تسلط کافی داشته باشید و درون رشته تحصیلی‌تان را در کالج به صورت دقیق مطالعه کرده باشید، به راحتی، می‌توانید به سوالات این آزمون پاسخ دهید و نمره قابل قبول را نیز کسب کنید.

مدت اعتبار مدرک آزمون FSP

مهلت اعتبار نتیجه آزمون FSP یک سال است و در صورت نیاز به این مدرک، باید دوباره در آزمون شرکت کنید. بنابراین بهتر است دقیقاً زمانی در این آزمون شرکت کنید که قرار است آن را به دانشگاه مورد نظرتان ارائه دهید.

سخن آخر

تا به اینجا با آزمون FSP آلمان آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، برای ورود به دانشگاه های آلمان و تحصیل در مقطع کارشناسی، باید در این آزمون شرکت کرده باشید و نمره قابل قبول را نیز کسب کرده باشید. آزمون FSP برای رشته‌های مختلف برگزار می‌شود، از هنر و ریاضی گرفته تا مدیریت و پزشکی. بنابراین علاوه بر تسلط به زبان المانی و اخذ مدرک معتبر این زبان، باید به رشته‌ خودتان نیز تسلط داشته باشید. در ضمن، یادتان باشد پیش از شرکت در این آزمون المانی، باید دو سال در یکی از کالج‌های کشور آلمان تحصیل کرده باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا