دسته‌بندی نشده

آلفا تست چیست؟

ایتالیا از آن کشورهای زیبا و جذابی است که همواره دانشجویان بسیاری را جذب خود کرده است. در ایتالیا دانشگاه‌های دولتی و خصوصی متعددی است که فرصت تحصیل در رشته‌های مختلف را برای دانشجویان فراهم کرده‌اند. اگر قصد مهاجرت به ایتالیا و تحصیل در دانشگاه‌های این کشور را دارید، باید در آزمون های زبان این کشور شرکت کنید و آزمون آلفا تست یکی از همین آزمون‌‌ها است. اما چگونه در آلفا تست شرکت کنیم؟ آلفا تست برای دانشجویان کدام مقاطع تحصیلی است؟ چه زمانی در آزمون آلفا تست شرکت کنیم؟ در این مطلب، برای‌تان خواهیم گفت آلفا تست چیست و چه کسانی باید در آن شرکت کنند. با ما همراه باشید.

آزمون آلفا تست چیست؟

پیش از هر چیزی باید بدانیم آلفا تست چیست. در سال 1987، انتشارات آلفا آزمونی را به نام آلفا تست برای اولین بار برگزار کرد. همه دانشجویان ایتالیایی و غیرایتالیایی برای ورود به دانشگاه‌های دولتی و خصوصی باید در این آزمون شرکت می‌کردند.

آلفا تست برای کدام مقاطع تحصیلی است؟

آلفا تست برای دانشجویان مقطع کارشناسی نیست، اما همه کسانی که قصد دارند در مقاطع بالاتر از کارشناسی در دانشگاه‌های کشور ایتالیایی شرکت کنند باید در این آزمون آلفا تست شرکت کنند.

تعداد سوالات آلفا تست و زمان پاسخ دهی به آن‌ها

تعداد سوالات آزمون آلفا در هر سال تغییر می‌کند. ممکن است یک سال آزمون آلفا شامل 60 تست باشد و سال دیگر شامل 80 تست شود. برای پاسخ 60 سوال صد دقیقه زمان دارید و برای پاسخ به 80 سوال صد و بیست دقیقه.

آزمون آلفا متشکل از دو بخش است:

در بخش اول، سوالات عمومی و استدلالی است: 22 سوال (در آزمون 60 سوالی) و 40 سوال (در آزمون 80 سوالی)

در بخش دوم، باید به سوالات تخصصی پاسخ دهید: زیست‌شناسی، شیمی و ریاضی و فیزیک.

نمره دهی در آزمون آلفا چگونه است؟

در آزمون آلفا، در ازای پاسخ صحیح به هر سوال 1.5 نمره دریافت می‌کنید. این آزمون نمره منفی نیز دارد، از این رو، باید مطمئن باشید پاسخ‌تان صحیح است و نباید به سوالاتی که شک دارید پاسخ دهید. بسته به میزان دشواری سوالات، به خاطر هر پاسخ اشتباه، 0 تا 4 نمره منفی دریافت خواهید کرد. بنابراین در پاسخ دادن به سوالات، باید بسیار دقت کنید.

در آزمون آلفا، هر چه نمره نهایی‌تان بالاتر باشد، شانس‌تان برای قبولی در دانشگاه‌های برتر ایتالیا بیشتر خواهد شد. براساس تجربیات سال‌های قبل، نمره بالای 50 باعث می‌شود شانس‌تان برای قبولی در آزمون بیشتر خواهد شد و در صورت کسب نمره 20 و کمتر از آن، شانس زیادی برای قبولی نخواهید داشت.

محل برگزاری آلفا تست کجاست؟

آزمون زبان ایتالیایی آلفا در کشورهای مختلف، زیر نظر کشور ایتالیا، برگزار می‌شود. ایران جزو برگزارکنندگان آزمون آلفا نیست، اما برای شرکت در این آزمون می‌توانید به کشورهای همسایه، مانند ترکیه، بروید. هنگام ثبت نام در آزمون آلفا، نردیک‌ترین حوزه‌های برگزاری آزمون آلفا به شما معرفی می‌شوند. می‌توانید مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید و برای شرکت در آزمون، به آن‌جا مراجعه کنید.

زمان برگزاری آزمون آلفا تست

آزمون آلفا سالی یک بار برگزار می‌شود و ثبت نام و برگزاری آن، هر دو، در فصل تابستان انجام می‌شود. در ماه جولای باید به فکر ثبت نام در آزمون آلفا باشید تا بتوانید در ماه سپتامبر، در این آزمون شرکت کنید. برای آگاهی از تاریخ دقیق ثبت نام و برگزاری آزمون، باید به سایت دانشگاه مورد نظرتان مراجعه کنید.

 هر دانشگاه این آزمون را در تاریخ مشخصی برگزار می‌کند. برای ثبت نام در آزمون آلفا و آگاهی از زمان برگزاری و مهلت ثبت نام در آزمون آلفا، باید به وبسایت دانشگاه مورد نظرتان مراجعه کنید. اگر قصد دارید درخواست پذیرش را برای چند دانشگاه ایتالیایی ارسال کنید، باید در آزمون‌ آلفای مختص به هر دانشگاه شرکت کنید.

هزینه شرکت در آزمون آلفا تست

هزینه آزمون آلفا 120 یورو است، اما هزینه شرکت در این آزمون فقط محدود به همین 120 یورو نمی‌شود. هر دانشگاه، بسته به خدماتی که برای آزمون ارائه می‌دهند، هزینه بالاتری را دریافت خواهند کرد. بنابراین برای آگاهی از هزینه نهایی آزمون آلفا، باید به سایت دانشگاه‌ مورد نظرتان مراجعه کنید.

تأثیر نتیجه آلفا تست بر دریافت بورسیه تحصیلی

اگر در فکر دریافت فاند تحصیلی هستید، باید بدانید که کسب نمره بالا در آزمون آلفا می‌تواند کمک‌تان کند. به طور کلی، یکی از معیارهای دانشگاه‌های ایتالیایی برای ارائه بورسیه تحصیلی به دانشجویان خارجی نمره آزمون آلفا است. بنابراین اگر در این آزمون نمره بالایی را کسب کنید، شانس‌تان برای دریافت فاند از بهترین دانشگاه‌های ایتالیا بیشتر خواهد شد.

چگونه برای شرکت در آزمون آلفا تست آماده شویم؟

همانطور که مشاهده کردید، آزمون آلفا تست سالی یک بار برگزار می‌شود و تا سال بعد، فرصتی برای جبران وجود ندارد، از این رو، برای آمادگی در آزمون آلفا باید بسیار تلاش کنید. برای آمادگی در آزمون، پس از مطالعه کامل و گسترده، می‌توانید به نمونه سوال‌های سال‌های قبل مراجعه کنید و همچنین، در آزمون‌های شبیه‌سازی‌شده شرکت کنید.

با یک جستجوی ساده در اینترنت و مراجعه به سایت‌های دانشگاه‌های مختلف، می‌توانید به نمونه سوالات آزمون آلفا و آزمون‌های شبیه‌سازی شده دسترسی داشته باشید. با مطالعه این منابع، شانس‌تان برای قبولی در آزمون افزایش خواهد یافت.

سخن آخر

تا به این‌جا دانستید آلفا تست چیست و چگونه می‌توانید برای شرکت در آن آماده شوید. با مطالعه کافی و شرکت در آزمون‌های شبیه‌سازی‌شده، شانس‌تان برای کسب نمره بالا در آزمون آلفا افزایش خواهد یافت. با کسب نمره بالا در آزمون آلفا، می‌توانید از بهترین دانشگاه‌های ایتالیا پذیرش بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا