زبان اسپانیایی

آموزش زبان اسپانیایی برای کودکان

اگر دوست دارید کودک‌تان زبان جدیدی را یاد بگیرد، انتخاب بسیار مناسبی را انتخاب کرده‌اید. اسپانیایی از زبان‌های بسیار جذاب و پرکاربردی است که یادگیری‌اش مزایای بسیار زیادی برای کودکان و دارد. اما چگونه زبان اسپانیایی را به کودکان آموزش دهیم؟ چگونه روند آموزش زبان اسپانیایی را برای کودکان جذاب و مفرح کنیم؟ در این مطلب، هر آنچه باید در مورد آموزش زبان اسپانیایی برای کودکان بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

آموزش اسپانیایی به کودکان در خانه

اگر خودتان می‌خواهید به کودک‌تان زبان اسپانیایی را یاد دهید یا اینکه در مسیر یادگیری این زبان همراهی‌اش کنید، باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید:

چند موضوع ابتدایی را انتخاب کنید و به صورت فهرست‌وار بنوسید.

  • فهرستی از مباحث مهم در زبان را یادداشت کنید. برای مثال، اعداد، رنگ‌ها، نام حیوانات و معرفی خود به زبان اسپانیایی مباحث بسیار مهمی هستند که باید به مرور زمان به کودکان یاد دهید.
  • موضوعات مورد علاقه کودک‌تان را بشناسید و در لیست‌تان بنویسید. برای مثال، ورزش مورد علاقه کودک‌تان را بشناسید و در آموزش زبان اسپانیایی به سراغ این مبحث بروید.

منابع مناسب آموزش زبان اسپانیایی را فراهم کنید.

یادتان باشد که در انتخاب منبع آموزش زبان اسپانیایی باید بسیار دقت کنید. بهتر است منابع مناسب با کودکان را انتخاب کنید.

برای آموزش هر مبحث، بهتررین منابع را انتخاب کنید. برای مثال، اگر می‌خواهید اعداد اسپانیایی را به فرزندتان آموزش دهید، آهنگ‌های اسپانیایی مخصوص آموزش اعداد اسپانیایی را دانلود کنید و فلش‌کارت‌های رنگارنگ و تصویری را فراهم کنید.

برنامه منظمی را برای آموزش زبان اسپانیایی به کودک داشته باشید.

در همان ابتدای مسیر، تعیین کنید قرار است کدام از روزهای هفته را به آموزش اختصاص دهید و قرار است روزی چند ساعت این کار را انجام دهید.

اگر سن کودک‌تان خیلی کم است، بهتر است این زمان کوتاه باشد و بخش زیادی از زمان را به آموزش مبتنی به بازی اختصاص دهید.

اگر کودک‌تان در سن پیش دبستانی است، بهتر است فراتر از روزی نیم ساعت نروید.

اگر فرزندتان بزرگ‌تر است، می‌توانید آموزش را جدی‌تر دنبال کنید و زمان بیشتری را به آموزش اختصاص دهید. اما یادتان باشد که یادگیری زبان جدید برای کودکان دشوار است و نباید او را در مسیر خسته کنید.

به منابع آنلاین آموزش زبان اسپانیایی اتکا نکنید.

در حال حاضر، تعداد منابع آنلاین برای آموزش زبان اسپانیایی بسیار زیاد است، اما یادتان باشد که برای آموزش زبان به کودکان نباید زیاد به سراغ منابع آنلاین بروید. بهتر است از اجسام برای آموزش استفاده کنید.

بهترین منابع برای آموزش زبان اسپانیایی به کودکان

انتخاب منبع بخش بسیار مهمی از آموزش زبان اسپانیایی به کودکان است. در انتخاب منبع باید بسیار دقت کنید. در ادامه، از بهترین منابع برای آموزش زبان اسپانیایی به کودکان برای‌تان گفته‌ایم.

برای آموزش واژگان اسپانیایی از فلش کارت استفاده کنید

فلش کارت از بهترین ابزارها برای آموزش واژه است. این ابزار آموزشی برای کودکان نیز کاربرد دارد. بهتر است برای کودکان از فلش کارت‌های تصویری و رنگارنگ استفاده کنید تا روند یادگیری برای‌شان جذاب‌تر شود و واژگان نیز بهتر در ذهن‌شان باقی بماند.

از آهنگ‌های کودکانه اسپانیایی برای آموزش استفاده کنید

از آهنگ و موسیقی برای آموزش زبان اسپانیایی به کودکان غافل نشوید. برای آموزش مباحث مختلف، مانند رنگ‌ها، اعداد و غیره، از آهنگ‌های مخصوص آموزش آن‌ها استفاده کنید. استفاده از آهنگ باعث می‌شود روند یادگیری جذاب و مفرح باشد و کودک‌تان خسته نشود.

از اپلیکیشن‌های مخصوص آموزش زبان اسپانیایی برای کودکان استفاده کنید

اپلیکیشن‌ها رنگارنگ و جذاب هستند و روند یادگیری زبان اسپانیایی را برای کودکان تبدیل به بازی می‌کنند. بهتر است هنگام انتخاب ابزارهای کمک آموزشی، این اپلیکیشن‌ها را نیز در نظر داشته باشید. برای مثال، KinderLingo از اپلیکیشن‌های رایگان برای آموزش زبان به کودکان است. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید 150 واژه ضروری اسپانیایی را به فرزندتان بیاموزید. این اپلیکیشن مبتنی بر بازی است، از این رو، کودک‌تان از یادگیری خسته نخواهد شد.

با همدیگر دفتر آموزش زبان اسپانیایی بسازید

به همراه کودک‌تان دفتری برای آموزش زبان اسپانیایی بسازید. برای مثال، تصویر مربوط به هر واژه را به همره یکدیگر در دفتر بچسبانید. این کار باعث می‌شود روند یادگیری زبان اسپانیایی برای کودک‌تان تبدیل به تفریح شود و در نتیجه، از یادگیری خسته نشود.

کتاب داستان اسپانیایی بخوانید

کتاب داستان‌های کودکانه را تهیه کنید و برای کودک‌تان بخوانید. کودکان داستان را دوست دارند و چه بهتر که وقتی به سطح مناسبی رسیدند، برای‌شان داستان‌های اسپانیایی بخوانید. بدین ترتیب، علاوه بر واژه، جمله‌های اسپانیایی را نیز یاد می‌گیرند. بهتر است این داستان‌خوانی جنبه آموزشی نداشته باشد و صرفاً شبیه به تفریح باشد تا کودک‌تان دلزده نشود.

کارتون‌های اسپانیایی ببینید

زمانی را به تماشای کارتون‌های اسپانیایی اختصاص دهید. در این کارتون‌ها، از واژگان پرکاربرد و ساده استفاده شده است و کودک‌تان می‌تواند به راحتی، با آن‌ها ارتباط برقرار کند.

سخن آخر

تا به اینجا، با آموزش زبان اسپانیایی برای کودکان آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، آموزش زبان جدید به کودکان مستلزم رعایت یک سری نکات بسیار مهم است. مسیر آموزش زبان به کودکان بسیار متفاوت از مسیر آموزش به بزرگسالان است. در این مسیر، باید به نکات ظریف توجه داشته باشید تا روند آموزش تداوم داشته باشد و کودک‌تان خسته نشود. برای مثال، از ابزارهای رنگارنگ و جذاب استفاده کنید، برای کودک‌تان کتاب داستان‌ها و کارتون‌های جذاب تهیه کنید تا بخشی از مسیر آموزش شبیه به تفریح باشد.  در مسیر آموزش زبان اسپانیایی به کودکان کمال‌گرا نباشید! اگر در روند  آموزش زبان اسپانیایی به کودک‌تان وقفه‌ای افتاد، اصلا دلسرد نشوید و آموزش را قطع نکنید، چرا که مطالب در ذهن کودک‌تان باقی مانده است و می‌‌توانید آموزش را از سر بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا