دسته‌بندی نشده

آیا یادگیری زبان ایتالیایی سخت است؟

آیا یادگیری زبان ایتالیایی دشوار است؟ یادگیری زبان ایتالیایی چقدر طول می‌کشد؟ این دو سوال از رایج‌ترین سوالات در میان زبان‌آموزان است. اگر در حال یادگیری زبان ایتالیایی هستید یا به یادگیری زبان فکر می‌کنید، باید پاید پاسخ این سوالات را بدانید. یادگیری زبان ایتالیایی مانند یادگیری هر زبان دیگری دشواری‌های مختلص به خودش را دارد، اما یک سری راهکارها وجود دارد که باعث می‌شوند سرعت یادگیری زبان ایتالیایی افزایش پیدا کند.

در این مطلب، برای‌تان خواهیم گفت که آیا یادگیری زبان ایتالیاییی دشوار است یا نه و چگونه باید مسیر یادگیری را برای خودتان هموار کنید. با ما همراه باشید.

یادگیری زبان ایتالیایی چقدر طول می‌کشد؟

پیش از هر چیزی، باید بدانیم یادگیری زبان ایتالیایی چقدر طول می‌کشد. حتماً این سوال به ذهن‌تان می‌رسد و دوست دارید بدانید چه زمانی را باید برای یادگیری زبان ایتالیایی اختصاص دهید. همانطور که می‌دانید یادگیری یک زبان به عوامل زیادی بستگی دارد، از این رو، با در نظر گرفتن عوامل مختلف، می‌توانیم پاسخی تقریبی به این سوال بدهیم.

  • روزانه چند ساعت به یادگیری زبان ایتالیایی اختصاص می‌دهید.
  • آیا به زبان دیگری مسلط هستید یا خیر
  • آیا به گویش‌وران زبان ایتالیایی دسترسی دارید یا خیر
  • آیا می‌خواهید در کلاس‌های زبان ایتالیایی شرکت کنید یا خیر
  • آیا می‌توانید از ابزارهای کمک‌آموزشی زبان ایتالیایی استفاده کنید

پاسخ شما به سوالات بالا در پاسخ به این سوال تأثیر می‌گذارد. برای مثال، اگر به یک زبان رومی دیگر، مانند زبان انگلیسی، آشنایی داشته باشید، بالطبع، یادگیری زبان ایتالیایی برای‌تان آسان‌تر خواهد شد.

اما به طور کلی، بر اساس پژوهش‌های انجام‌شده، یادگیری زبان ایتالیایی تقریباً 480 ساعت طول می‌کشد. در واقع، باید 480 ساعت زمان صرف کنید تا بتوانید به زبان ایتالیایی صحبت کنید، متون ایتالیایی را بخوانید و صحبت‌های ایتالیایی زبان را نیز متوجه می‌شوید.

بنابراین اگر هفته‌ای پنج روز را به یادگیری زبان ایتالیایی اختصاص دهید و روزانه یک ساعت مطالعه کنید، تقربیاً بعد از دو سال، به زبان ایتالیایی مسلط خواهید شد. بنابراین ااگر ساعت‌های بیشتری از روز را به یادگیری زبان ایتالیایی اختصاص دهید، بالطبع، خیلی سریع‌تر به ایتالیایی مسلط خواهید شد.

معرفی زبان ایتالیایی

زبان ایتالیایی بسیار جذاب و خوش آهنگ است، کافی است یک فیلم ایتالیایی ببینید تا عاشق این زبان شوید. ایتالیایی نیز از خانواده زبان‌های رومی است. از میان همه زبان‌های رومی، ایتالیایی به زبان لاتین نزدیک‌تر است.

زبان ایتالیایی مدرن تقریباً جدید و نوپا است. این زبان از گویش Tuscan یا توسکانی به وجود آمده است. طبقه سطح بالای جامعه فلورانس از این زبان برای نوشتن آثار ادبی، صحبت کردن و مکتوب کردن استفاده می‌کردند، بعدها، نویسندگانی مانند دانته به افزایش محبوبیت و شناخته شدن این زبان کمک کردند.

الفبای ایتالیایی شبیه به الفبای ایتالیایی است و فقط تلفظ برخی از واژه‌های آن متفاوت است.

دشواری‌های یادگیری زبان ایتالیایی

وقتی در حال یادگیری زبان ایتالیایی هستید، یک سری دشواری‌ها در مسیرتان قرار می‌گیرد که مختص به زبان ایتالیایی است. در ادامه، از دشواری‌های زبان ایتالیایی برای‌تان خواهیم گفت.  

جنسیت در زبان ایتالیایی

در زبان ایتالیایی، همه اسم‌ها، اشیاء، حیوانات و گیاهان جنیسیت دارند: مونث یا مذکر. برای صرف فعل، انتخاب حرف تعریف و صفت مناسب، باید جنسیت کلمه در زبان ایتالیایی را بشناسید.

به مثال زیر توجه کنید:

La sedia è rotta.

صندلی شکست.

جملۀ بالا را نمی‌توانید به شکل زیر بنویسید، چرا که اشتباه است:

il sedia è rotto.

افعال بی قاعده در زبان ایتالیایی

افعال بی‌قاعده در زبان ایتالیایی نیز وجود دارند و همین مسئله یادگیری این زبان را کمی دشوارتر می‌کند. بسیاری از رایج‌ترین افعال در زبان ایتالیایی بی‌قاعده هستند و نمی‌توانید آن‌ها را طبق قواعد صرف فعل در زبان ایتالیایی صرف کنید، بلکه باید نحوه صرف کردن‌شان را بدانید.

هنگام یادگیری دستور زبان ایتالیایی، باید حواس‌تان به این افعال باشد و قوانین و استثناهای مربوط به آن را یاد بگیرید.

لهجه ایتالیایی

در حال حاضر، زبان ایتالیایی استاندارد وجود دارد، اما در شمال ایتالیا، یک لهجه رایج است و در جنوب ایتالیا، یک لهجه دیگر، و همین مسئله یادگیری زبان ایتالیایی را دشوار می‌کند. در واقع، تفاوت ایتالیایی رایج در جنوب و شما ایتالیا باعث گیجی زبان آموزان می‌شود.

برای مثال، در مدارس ایتالیایی، هنگام تدریس زبان ایتالیایی، به دانش آموزان یاد می‌دهند هرگز حرف تعریف معین را قبل از اسم قرار ندهید، اما در مناطق شما ایتالیا، با جمله زیر مواجه خواهید شد:

Esco con la Francesca

طبق دستور زبان ایتالیایی، حرف تعریف la نباید قبل از اسم قرار بگیرید، اما در شمال ایتالیا این اتفاق می‌افتد.

در سرزمین‌های شمال ایتالیا، از زمان گذشته فقط در موارد خاص استفاده می‌‌کنند، اما در جنوب ایتالیا، کاربرد این زمان بیشتر است. در زبان ایتالیایی استاندارد، زمان گذشته به اتفاقات اخیر اشاره دارد.

چه چیزهایی یادگیری زبان ایتالیایی را آسان می‌کند؟

صحبت کردن به زبان ایتالیایی، در مقیاسه با نوشتن به این زبان، بسیار آسان‌تر است. تلفظ واژگان ایتالیایی چندان کار دشواری نیست، چرا که دقیقاً همانطور که نوشته می‌شوند خوانده می‌شوند و هیچ استثنایی نیز وجود ندارد، برخلاف تلفظ در زبان‌های انگلیسی و فرانسوی.

اگر زبان انگلیسی را بشناسید، یادگیری زبان ایتالیایی برای‌تان راحت‌تر خواهد شد، چرا که بسیاری از واژگان ایتالیایی ریشه در زبان لاتین دارند. به مثال‌های زیر توجه کنید:

Ability/ abilità

Station/ stazione

Action/ azione

Corruption/ corruzione

Legally/ legalmente

Alpinism/ alpinismo

Dentist/ dentist

همانطور که مشاهده می‌کنید، اگر تسلط نسبی به زبان انگلیسی داشته باشید، می‌توانید معنای بسیاری از واژگان ایتالیایی را حدس بزنید.

سخن آخر

 تا به این‌جا، حتما به پاسخ این سوال آیا یادگیری زبان ایتالیایی سخت است رسیده‌اید. زبان ایتالیایی نیز مانند هر زبان دیگری دشواری‌های مختص به خودش را دارد. مواردی وجود جنسیت، تنوع لهجه و وجود افعال بی‌قاعده یادگیری زبان ایتالیایی را دشوار می‌کنند. قاعده‌مندی تلفظ واژگان ایتالیایی نیز یادگیری واژگان را آسان‌تر می‌کند. اگر مسیر درستی را برای یادگیری زبان ایتالیایی انتخاب کنید و در طول این مسیر نیز، انگیزه‌تان را حفظ کنید و از ابزارهای مناسب استفاده کنید، می‌توانید خیلی زود به زبان ایتالیایی مسلط شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا