زبان اسپانیایی

آیا یادگیری زبان اسپانیایی سخت است؟

آیا یادگیری زبان اسپانیایی سخت است؟ اگر سرعت صحبت کردن اسپانیایی زبانان شما را می‌‌ترساند، اما باز هم دوست دارید واژۀ Despacito را همانطور که لوییس فونسی ادا می‌کند تلفظ کنید، خواندن این مقاله کمک‌تان می‌کند. اگر روند درست یادگیری زبان اسپانیایی را بدانید، می‌توانید خیلی زود به رویای‌تان برسید. اگر به فکر یادگیری زبان اسپانیایی هستید و می‌خواهید این زبان را مثل اسپانیایی زبان صحبت کنید، باید مراحل یادگیری این زبان را بشناسید، موانع موجود در مسیر یادگیری و دشواری‌های این زبان را بشناسید تا بتوانید به این زبان مسلط شوید. در این مطلب، از یادگیری زبان اسپانیایی و موانع موجود در مسیر برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید!

زبان اسپانیایی و دشواری‌های یادگیری آن

یادگیری زبان اسپانیایی آسان است، به خصوص اگر زبان انگلیسی را نیز بلد باشید. اسپانیایی یکی از قدیمی‌ترین زبان‌ها است و ریشه در زبان رومی دارد، مانند بسیاری دیگر از زبان‌های اروپایی. بنابراین این زبان وجوه مشترکی با زبان‌های انگلیسی، فرانسوی و آلمانی دارد. اسپانیایی زبان رسمی 20 کشور است و در سراسر جهان، بیش از 500 میلیون نفر به این زبان صحبت می‌کنند. علاقمندان به یادگیری این زبان بسیار زیاد هستند و همواره، شمار این زبان آموزان نیز در حال افزایش است.

شباهت زبان اسپانیایی به زبان انگلیسی

ساختار زبان اسپانیایی بسیار شبیه به ساختار زبان انگلیسی است. زبان اسپانیایی و زبان انگلیسی را را زبان‌های SOV می‌نامند، یعنی در جمله، به ترتیب فاعل، فعل و مفعول قرار می‌گیرد.

به مثال زیر توجه کنید:

Carlos found a card?

Carlos encontró una tarjeta.

اجازه دهید مثال پیچیده‌تری بزنیم. ساختار جمله‌های شرطی اسپانیایی شبیه به ساختار جمله‌های انگلیسی است. به مثال زیر توجه کنید:

If I’d win the lottery, I’d never work again.

Si ganara la lotería, nunca volvería a trabajar.

حتی اسامی اسپانیایی را نیز با s جمع می‌بندیم، درست مثل جمع بستن در زبان انگلیسی. به مثال زیر توجه کنید.

Manzana  (سیب)

Manzanas (سیب‌ها)

این‌ها فقط نمونه‌هایی از شباهت‌های زبان اسپانیایی با زبان انگلیسی است. بنابراین اگر حتی آشنایی اولیه‌ای با زبان انگلیسی داشته باشید، می‌توانید اسپانیایی را نیز راحت‌تر یاد بگیرید.

الگوهای مشخص و دقیق زبان اسپانیایی

در زبان اسپانیایی الگوهای مشخص و استثناهایی وجود دارد که روند یادگیری را بسیار آسان‌تر می‌کند. برای مثال، جنسیت اسم‌ها در زبان اسپانیایی مشخص است. در این زبان، واژه‌هایی که به  -o ختم می‌شوند، مذکر هستند و واژه‌هایی که به –a ختم می‌شوند، مونث هستند. در این مورد استثناهایی نیز وجود دارد. مثلاً اسم‌هایی که به –ema ختم می‌شوند همیشه مذکر هستند.

دشواری‌های یادگیری زبان اسپانیایی

و اما دشواری‌های زبان اسپانیایی چیست؟ یادگیری این زبان زیبا دشواری‌هایی را نیز دارد که در ادامه برای‌تان گفته‌ایم.

لهجه اسپانیایی دشوار است

اسپانیایی‌ها خیلی سریع صحبت می‌‌کنند و همین مسئله باعث می‌شود تلفظ واژگان این زبان دشوار می‌شود. اما چارۀ کار چیست؟ شروع به گوش دادن پادکست‌های اسپانیایی کنید و فیلم‌های اسپانیایی کنید و جمله‌ها، واژه‌ها و اصطلاحات را با خودتان تکرار کنید. بدین ترتیب، گوش‌تان به شنیدن این زبان عادت می‌کند و می‌توانید رفته رفته، واژه‌ها و جملات را با همان سرعت ادا کنید.

برخی از قسمت‌های زبان اسپانیایی دشوار است

در زبان اسپانیایی، چهار واژه برای واژۀ «شما» وجود دارد:

مفرد و غیررسمی

Usted

مفرد و رسمی

Vosotros

جمع و غیررسمی

Ustedes

جمع و رسمی

علاوه بر این، واژه‌های اسپانیایی یا مذکر هستند یا مونث! همانطور که گفتیم، این واژه‌ها نشانه دارند، اما واژه‌های اطراف‌شان را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهند: حرف تعریف و صفت.

چند نوع گویش اسپانیایی وجود دارد

در هر گوشه از جهان، کشوری وجود دارد که اسپانیایی زبان اصلی آن است. در هر کدام از این کشورها، اصطلاحات عامیانه، ضرب‌المثل‌ها و مترادف‌هایی وجود دارد که تسلط به این زبان را کمی دشوار می‌کند. برای مثال، مکزیکی‌ها اسپانیایی را به یک شکل صحبت می‌کنند و آرژانتینی‌ها به شکل دیگری صحبت می‌کنند. همین مسئله تسلط به این زبان را برای‌تان دشوار می‌کند.

تعداد افعال بی قاعده در زبان اسپانیایی بسیار زیاد است

تعداد افعال بی‌قاعده در زبان اسپانیایی بسیار زیاد است. بعضی از این افعال هیچ شباهتی به مصدرشان ندارند و همین مسئله یادگیری زبان اسپانیایی را برای ما دشوار می‌کند.

توصیه‌هایی برای یادگیری زبان اسپانیایی

زبان و فرهنگ اسپانیایی بسیار جذاب است، اما نباید دشواری‌هایش را از یاد ببریم. در ادامه، برای‌تان گفته‌ایم چگونه می‌توانید بر این دشواری‌ها غلبه کنید:

  • در کلاس‌های جمعی و خصوصی آموزش زبان اسپانیایی شرکت کنید
  • متون اسپانیایی را بخوانید
  • به پادکست‌ها و موسیقی‌های اسپانیایی گوش دهید
  • روزی ده واژه اسپانیایی یاد بگیرید
  • سریال‌ها و فیلم‌های اسپانیایی ببینید
  • به زبان اسپانیایی صحبت کنید
  • به زبان اسپانیایی بنویسید
  • صبور باشید و ناامید نشوید

سخن آخر

همانطور که مشاهده کردید، یادگیری زبان اسپانیایی سخت است، اما غیرممکن نیست. کافی است دشواری‌های زبان اسپانیایی را بشناسید تا بتوانید راه‌های غلبه بر آن‌ها را یاد بگیرید. زبان اسپانیایی را وارد زندگی‌تان کنید. برای مثال، در کلاس زبان اسپانیایی صحبت کنید، فیلم و سریال اسپانیایی ببنید و پادکست اسپانیایی گوش دهید تا بتوانید هر چه سریع‌تر به این زبان مسلط شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا