زبان انگلیسی

آیلتس آکادمی چیست؟

اگر بخواهید راهی کشوری انگلیسی زبان شوید، باید در آزمون آیلتس شرکت کنید. آزمون آیلتس دو نوع دارد: آکادمیک و جنرال. بسته به هدف‌تان از مهاجرت، ممکن است لازم باشید در یکی از این دو آزمون شرکت کنید و نمره لازم را کسب کنید. اگر بخواهید برای ادامه تحصیل به کشور دیگری بروید، باید در آزمون آیلتس آکادمیک شرکت کنید. اما آزمون آیلتس آکادمیک چیست؟ محتوای آن چگونه است؟ چگونه برای آزمون آیلتس آکادمیک آماده شویم؟ در این مطلب، هر آنچه باید در مورد آزمون آیلتس آکادمیک بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

انواع آزمون آیلتس چیست؟

به طور کلی، دو نوع آزمون آیلتس وجود دارد:

آزمون آیلتس آکادمیک

آزمون آیلتس جنرال

برای انتخاب آزمون مناسب، باید به نیازتان برای شرکت در آزمون آیلتس توجه داشته باشید. در واقع، اگر در آزمون درست شرکت نکنید، نتیجه آن نیز به دردتان نخواهد خورد.

معرفی آیلتس آکادمیک

آیلتس آکادمیک برای سنجش سطح زبان داوطلبان طراحی شده است و علاوه بر سطح زبان، این آزمون نشان می‌دهد که آیا سطح زبان داوطلب و دانش زبانی او در حدی است که بتواند در محیط دانشگاهی از آن استفاده کند یا خیر. به عبارت ساده، طی آزمون آیلتس آکادمیک متوجه می‌شوید که آیا می‌توانید در دانشگاه، به زبان انگلیسی درس بخوانید یا خیر.

چه زمانی باید در آزمون آیلتس آکادمیک شرکت کنیم؟

در برخی از موقعیت‌ها، باید در آزمون آیلتس آکادمیک شرکت کنید:

  • اگر بخواهید در مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد در کشوری انگلیسی زبان تحصیل کنید.
  • اگر بخواهید در سازمانی در کشور انگلیسی زبان کار کنید.

آزمون آیلتس جنرال چیست؟

برای شناخت بهتر آزمون آیلتس آکادمیک، بهتر است آزمون آیلتس جنرال را نیز بشناسید تا بتوانید متوجه تفاوت این دو بشوید. آیلتس جنرال برای سنجش سطح زبان داوطلب و توانایی او برای کاربرد زبان انگلیسی در زندگی روزمره‌اش طراحی شده است. در واقع، آزمون آیلتس جنرال نشان می‌دهد که آیا داوطلب می‌تواند در مکالمه‌های روزمره، محل کار یا جامعه از زبان انگلیسی برای تعامل با دیگران استفاده کند یا خیر.

چه زمانی در آزمون آیلتس جنرال شرکت کنیم؟

کار در کشورهای انگلیسی زباهن

مهاجرت به کشورهای انگلیسی‌زبان

یافتن کار در کشور خودتان

ورود به مدرسه یا کالج

ساختار آزمون آیلتس آکادمیک چگونه است؟

و اما می‌رسیم به ساختار آزمون آیلتس آکادمیک! در آزمون آیلتس آکادمیک نیز هر چهار مهارت سنجیده می‌شود:

لیسنینگ

اسپیکینگ

رایتینگ

ریدینگ

البته این چهار مهارت در آزمون آیلتس جنرال نیز سنجیده می‌شوند. قسمت‌های لیسنینگ و اسپیکینگ در هر دو نوع آزمون، جنرال و آکادمیک، مشابه است، اما بخش‌های ریدینگ و رایتینگ متفاوت است.

بخش لیسنینگ آزمون آیلتس آکادمیک

بخش لیسنینگ آزمون آیلتس آکادمیک متشکل از چهار بخش است و در هر بخش نیز، ده سوال وجود دارد. ترتیب سوالات براساس فایل صوتی است، بنابراین می‌توانید به ترتیب، به سوالات پاسخ دهید. بخش اول و دوم لیسنینگ آیلتس آکادمیک در مورد زندگی روزمره است. در بخش اول، دو نفر گفتگو می‌کنند و در بخش دوم، یک نفر صحبت می‌کند. بخش سوم و چهارم در مورد تحصیل و آموزش است. در بخش سوم، دو نفر با یکدیگر گفتگو می‌کنند و در بخش چهارم، راوی در مورد یک موضوع آکادمیک صحبت می‌کند.

هر بخش را فقط یک بار می‌توانید بشنوید و طی آن، با لهجه‌های مختلف، مانند انگلیسی بریتیش، آمریکایی، نیوزلندی و استرالیایی، روبه رو خواهید شد.

در انتها، ده دقیقه زمان اضافه دارید تا به سوالات این بخش پاسخ دهید. یادتان باشد که آزمون آیلتس نمره منفی دارید، از این رو، فقط باید به سوالاتی پاسخ بدهید که از جواب‌شان مطمئن هستید.

بخش ریدینگ آزمون آیلتس آکادمیک

متون بخش ریدینگ آزمون آیلتس آکادمیک برگرفته از کتاب‌ها، ژورنال‌ها، مجله‌ها، روزنامه‌ها و منابع آنلاین است. در این بخش، متونی با سبک‌های مختلف خواهید دید: روایی، توصیفی و استدلالی. ممکن است در این متون با نمودار و تصویر نیز روبه رو شوید. برای واژه‌های تخصصی نیز تعریفی کوتاه ارائه شده است.

این بخش را نیز باید در پاسخ‌نامه جواب دهید. برای پاسخ به سوالات بخش درک مطلب، یک ساعت زمان دارید. برای بخش ریدینگ، هیچ زمان اضافه‌ای در نظر گرفته نشده است و باید طی همان یک ساعت، به سوالات پاسخ دهید. هنگام نوشتن، کاملاً حواس‌تان را جمع کنید تا هیچ غلط املایی یا دستوری نداشته باشید، چرا که این اشتباهات نمره منفی دارند.

بخش رایتینگ آزمون آیلتس آکادمیک

بخش رایتینگ شامل دو بخش است و باید به سوالات هر دو بخش پاسخ بدهید. در بخش اول، باید اطلاعات موجود در یک شکل، جدول یا نمودار را توضیح دهید. در این بخش، بیست دقیقه زمان دارید تا 150 کلمه بنویسید.

در بخش دوم، دیدگاهی را در مورد یک موضوع مشخص می‌خوانید و باید نظر خودتان را در مورد آن بگویید و استدلال کنید. در بخش، چهل دقیقه زمان دارید تا 250 کلمه بنویسید.

یادتان باشد که در این بخش، باید جمله کامل بنویسید، نه عبارت و غیره. بنابراین در این بخش، شصت دقیقه زمان دارید تا دو متن بنویسید.

بخش اسپیکینگ آزمون آیلتس آکادمیک

بخش اسپیکینگ ازمون آیلتس آکادمیک طی یک مصاحبه انجام می‌شود و معمولاً، 11 تا 14 دقیقه طول می‌کشد. داوطلب و اگزمینر با یکدیگر صحبت می‌کنند. این بخش شامل دو قسمت است. در بخش اول، باید در مورد خودتان و موضوعاتی مانند خانواده، خانه، تحصیلات و علاقه‌مندی‌های‌تان صحبت کنید.

در بخش دوم، باید در مورد موضوع مشخصی صحبت کنید. یک دقیقه زمان دارید برای صحبت کردن در مورد موضوع مورد نظر آماده شوید. بعد از آن، باید بیش از دو دقیقه در مورد موضوع صحبت کنید و سپس به سوالات مربوط به آن پاسخ دهید.

در بخش سوم، باید پاسخی دقیق و پرجزئیات به سوالاتی که از شما می‌پرسند بدهید.

چگونه در آزمون آیلتس شرکت کنیم؟

آزمون آیلتس به دو شیوه کامیپوتری و کاغذی برگزار می‌شود. در سراسر جهان، بیش از 800 مرکز رسمی آیلتس وجود دارد و برای شرکت در آزمون آیلتس و کسب مدرک معتبر، باید به یکی از مراکز رسمی آیلتس مراجعه کند.

آزمون آیلتس آکادمیک نیز به صورت کامپیوتری برگزار می‌شود و می‌توانید به راحتی، در این آزمون شرکت کنید.

آزمون آیلتس برای گرفتن ویزای انگلستان

اگر هدف‌تان از شرکت در آزمون آیلتس مهاجرت به انگلستان و کار یا تحصیل در این کشور است، باید در نوع خاصی از آزمون آیلتس شرکت کنید: IELTS for UK Visas and Immigration (UKVI).

آزمون IELTS for UKVI نیز دو نوع آکادمیک و آیلتس دارد. به علاوه، نوع دیگری از آزمون آیلتس نیز در این گروه قرار می‌گیرد: IELTS Life Skills test. طی این نوع آزمون آیلتس، صرفاً مهارت‌های لیسنینگ و اسپیکینگ سنجیده می‌شوند و نیازی نیست خودتان را برای مهارت‌های رایتینگ و درک مطلب آماده کنید.

 بنابراین هنگام انتخاب نوع آزمون آیلتس، باید به مقصدتان نیز فکر کنید.

سخن آخر

تا به این‌جا، با آزمون آیلتس آکادمیک و تفاوت آن با دیگر انواع آیلتس آشنا شدید. اگر قصد دارید به کشوری انگلیسی‌زبان مهاجرت کنید و در آن‌جا ادامه تحصیل دهید، باید به فکر شرکت در آزمون آیلتس آکادمیک باشید. طی این ازمون، توانایی‌تان برای درس خواندن به زبان انگلیسی و ادامه تحصیل در دانشگاه انگلیسی زبان سنجیده می‌شود. آزمون آیلتس آکادمیک برای ورود به دانشگاه است و برای ورود به مدرسه یا کالج، نیازی نیست در آزمون آکادمیک آیلتس شرکت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا