زبان فرانسه

الفبای فرانسه و تلفظ آن: حروف الفبای فرانسه را چگونه تلفظ کنیم؟

خشت اول گر نهد معمار کج، تا ثریا می‌رود دیوار کج! بله، وقتی شروع به یادگیری زبان فرانسه می‌کنید، باید خشت اول را صاف بگذارید. خشت اول چیزی نیست جز الفبای فرانسه. یادگیری الفبای فرانسه اولین گام برای تسلط به زبان فرانسه است. اگر این قدم را درست بردارید، تا انتهای مسیر نیز درست پیش خواهید رفت و به مقصد نهایی خواهید رسید. وقتی نگاهی به متن فرانسوی می‌اندازید، همۀ حروف به نظرتان آشنا هستند. اما این ظاهر ماجرا است! ظاهر حروف الفبای فرانسه شبیه به ظاهر الفبای انگلیسی است، اما تلفظ حرف آن کاملاً متفاوت با تلفظ حروف انگلیسی است. اگر می‌خواهید شروع به یادگیری زبان خوش‌آهنگ فرانسه کنید، باید الفبای این زبان و تلفظ صحیح حروف آن را یاد بگیرید. علاوه بر آن، باید بدانید تلفظ هر حرف در مجاورت با حروف دیگر چه تغییری می‌کند. اگر مدت زیادی است یادگیری فرانسه را آغاز کرده‌اید، اما هنوز در تلفظ مشکل دارید، نگران نباشید، یادگیری تلفظ صحیح آن مستلزم تمرین و ممارست است. در این مطلب، هر آنچه باید در مورد الفبای فرانسه بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید!

الفبای فرانسوی و تلفظ حروف آن

الفبای زبان فرانسه، مانند الفبای بسیاری از زبان‌های لاتین، دقیقاً شبیه به الفبای زبان انگلیسی است. در زبان فرانسوی، 26 حرف وجود دارد. برخی از این حروف چند تلفظ دارند، از این رو، 38 صدا در این زبان وجود دارد. برخی از حروف مانند  U دو تلفظ متفاوت دارند.

تلفظ واژۀ الفبا در زبان فرانسه

معادل واژۀ الفبا در زبان فرانسه l’alphabet است. این واژه مذکر است. تلفظ فرانسوی واژۀ الفبا با صدای è ختم می‌شود و به هیچ وجه، شبیه به تلفظ انگلیسی آن نیست.

تلفظ واژۀ حرف در زبان فرانسه

در زبان فرانسه، une letter معادل واژۀ حرف یا letter است. این واژه مونث است.

حروف صدادار و حروف بی‌صدا در زبان فرانسه

در الفبای فرانسه، 6 حرف صدادار و 20 حرف بی‌صدا وجود دارد.

معادل فرانسوی واژۀ حرف صدادار: une voyelle

معادل فرانسوی واژۀ حرف صامت: une consonne

حروف صدادار در زبان فرانسوی: a, e, i, o, u, y

جدول الفبای فرانسوی

در جدول زیر، از الفبای فرانسه و تلفظ حروف آن برای‌تان گفته‌ایم.

حرفنشانۀ فونتیکصدا
A[a]ah
B[be]bay
C[se]say
D[de]day
E[ə]uh
F[ɛf]ehf
G[ʒe]zhay
H[aʃ]ahsh
I[i]ee
J[ʒi]zhee
L[ɛl]ehl
M[ɛm]ehm
N[ɛn]ehn
O[o]oh
P[pe]pay
Q[ky]ku
R[ɛʀ]]ehr
S[ɛs]ehs
T[te]tay
U[y]u
V[ve]vay
W[dubləve]doub-luh-vay
X[iks]eeks
Y[igʀɛk]ee-grec
Z[zɛd]zed

اکسان‌ها در زبان فرانسوی

در زبان فرانسه، چند علامت اکسان وجود دارد. در ادامه، این اکسان‌ها را با نام‌شان برای‌تان گفته‌ایم:

  • é “e accent aigu”
  • è “e accent grave”
  • ê “e accent circonflexe”
  • ë “e tréma”

چگونه به تلفظ حروف الفبای فرانسه مسلط شویم؟

برای یادگیری هر زبانی، باید به فکر خوب گوش دهید. پیش از تلفظ حروف الفبای فرانسه، تلفظ این واژگان را به خوبی گوش دهید. وقتی تلفظ چند واژه را چند بار گوش کردید، شروع به تلفظ آن‌ها کنید. خودتان هر حرف را چندین بار گوش دهید. اگر زمان لازم را به گوش دادن و تلفظ کردن اختصاص دهید، می‌توانید خیلی زود، تلفظ درست واژگان فرانسوی را یاد بگیرید و آن‌ها را به درستی ادا کنید.

یادگیری الفبای زبان فرانسه

با استفاده از روش‌های زیر، می‌توانید زبان فرانسه را به سرعت یاد بگیرید:

تکرار فاصله‌دار

اگر می‌خواهید واژگان فرانسه را به خوبی یاد بگیرید و هیچ‌گاه از یاد نبریدشان. جالب است بدانید که مغز انسان همواره سعی می‌کند همه چیز را فراموش کند. اگر فکر می‌کنید اگر به مدت یک هفته، هر روز الفبای فرانسه را تمرین کنید کافی است و تا ابد در ذهن‌تان خواهد ماند، سخت در اشتباهید، چرا که یادگیری الفبای هر زبان مستلزم تمرین مداوم است. اگر تمرین مداوم وجود نداشته باشد، خیلی زود همه چیز را از یاد خواهید برد. بهتر است هر چند روز یک بار، الفبای فرانسه را با خودتان تکرار کنید تا در ذهن‌تان بماند.

گوش دادن به آهنگ‌ها

یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری الفبای فرانسه گوش دادن به آهنگ‌های آموزش الفبای فرانسه است. بدین ترتیب، می‌توانید الفبای فرانسه را با موزیک و در شرایطی مفرح یاد بگیرید.

سخن آخر

یادگیری الفبای فرانسه اولین قدم در سفر پرهیجان یادگیری فرانسه است. اگر اولین گام را درست و اصولی بردارید، با گذر زمان، می‌توانید زبان فرانسه را به شیوایی فرانسوی‌زبانان صحبت کنید. در همان ابتدای کار، زمان کافی را به یادگیری الفبای فرانسه اختصاص دهید تا رفته رفته، ملکه ذهن‌تان شود. بدین ترتیب، وقتی به پیچ و خم‌های مختلف این زبان می‌رسید، دیگر نیازی نیز زمانی را صرف یادگیری تلفظ صحیح الفبا کنید، بلکه می‌توانید روی یادگیری نکات ظریف این زبان تمرکز کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا