زبان انگلیسی

چگونه انگلیسی خوش خط بنویسیم

خطاطی هنر پرطرفداری است و در هر زبانی نیز وجود دارد، اعم از زبان انگلیسی. اما آیا زبان آموزان نیز می‌توانند زبان انگلیسی را با خط خوش بنویسند. برای نوشتن حروف انگلیسی با خط خوش، کافی است این خط را بشناسید و یک از اصول و قواعد نوشتن آن را بشناسید. اما برای نوشتن خط خوش به چه ابزارهایی نیاز داریم؟ در این مطلب، برای‌تان خواهیم چگونه انگلیسی خوش خط بنویسیم. با ما همراه باشید.

هنر خطاطی در زبان انگلیسی

در زبان انگلیسی، Calligraphy به معنای خط زیبا یا خط خوش است. این واژه ریشه در زبان یونانی دارد و هزاران سال است که در فرهنگ‌های مختلف وجود دارد. خطاطی چندین سبک دارد: غربی، شرقی، آسیایی، جنوب آسیایی و اسلامی. همه خطاطان برای نوشتن حروف انگلیسی با خط خوش از یک اصل مشخص پیروی می‌کنند.

خطاطی مدرن انگلیسی چیست؟

خطاطی مدرن انگلیسی سبکی از خطاطی است که پیرو قوانین خطاطی سنتی انگلیسی نیست و شباهت چندانی به سبک‎‎های سنتی مانند Copperplate، Spencerian، Italic و Blackletter ندارد. البته خطاطی مدرن انگلیسی متکی بر اصول خطاطی سنتی است، با وجود این، یک سری آزادی‌ها نیز به شما می‌دهد تا بتوانید در نوشتن خلاق‌تر باشید.

خطاطی مدرن انگلیسی چه تفاوتی با خطاطی سنتی انگلیسی دارد؟

خطاطی سنتی انگلیسی (مانند چهار موردی که در بالا نام‌شان را ذکر کردیم) از ضربه‌های مشخصی از قلم تشکیل شده است. خطاطی سنتی را با یک سری از ابزارهای خاص انجام می‌دهند و ارتفاع و زاویه هر حرف نیز مشخص است.

در خطاطی مدرن، خطاط آزادی عمل بیشتری دارد. اما یادتان باشد که شما نمی‌توانید هر چیزی را به هر شکلی که می‌خواهید به اسم خطاطی مدرن روی کاغذ بنویسید.

قواعد خطاطی و خوش‌نویسی زبان انگلیسی برای زبان اموزان سطح مبتدی و همچنین خطاطان مبتدی کمی دشوار و پیچیده خواهد بود، اما اگر آن‌ها را به درستی تمرین کنید، رفته رفته مسلط خواهید شد.

ابزارهای لازم برای نوشتن انگلیسی با خط خوش

تا به اینجا، با تفاوت میان خطاطی مدرن و خطاطی سنتی انگلیسی آشنا شدید. پیش از آنکه شروع به نوشتن کنید، باید یک سری ابزارها را تهیه کنید.

خطاطی را می‌توانید با ابزارهای مختلف انجام دهید. برای مثال:

  • مداد
  • خودکار
  • قلمو
  • ماژیک
  • خودنویس

اگر در سطح مبتدی هستید و تازه می‌خواهید خطاطی انگلیسی را تمرین کنید، بهتر است با ماژیک براش شروع کنید. در واقع، ماژیک براش یا brush pen از ابزارهای ضروری برای شروع خطاطی است. این ماژیک‌ها سری ضخیم و انعطاف‌پذیر دارند و نوشتن را برای‌تان آسان می‌کنند.

خطاطی با خودنویس نیز بسیار جذاب است، اما یادگیری کار با آن دشوار و زمان‌بر است. با کمی تمرین و ممارست، می‌توانید کار با قلم را نیز یاد بگیرید.

اگر علاقه مند به خوش‌نویسی با قلم و جوهر هستید، باید بدانید که خوشنویسی انگلیسی را نیز می‌توانید با این روش انجام دهید. برای خطاطی با قلم و جوهر، باید همواره، قلم را در جوهر فرو کنید و بنویسید. اما یادتان باشد که بهتر است مشق خطاطی انگلیسی را با قلم و دوات شروع نکنید.

مداد هم که از ابزارهای اصلی هر خطاط است. خطاطی با مداد کار دشواری نیست و با کمی تمرین و تکرار، می‌توانید به آن مسلط شوید.

چگونه خطاطی مدرن انگلیسی را شروع کنیم؟

برای شروع خطاطی مدرن، ابتدا باید شیوه صحیح نگه داشتن قلم را در دست بدانید و تمرین کنید.  اما شیوه صحیح چیست؟ در قدم اول، باید بدانید که باید قلم را به صورت زاویه دار در دست نگه دارید، نه به صورت صاف، بدین ترتیب، می‌توانید خطوط دلخواه‌تان را روی کاغذ ترسیم کنید. برای مثال، در مواقع لازم، می‌توانید خط نازک ترسیم کنید و در واقع لازم، خط ضخیم.

یادتان باشد که وقتی می‌خواهید طبق اصول خطاطی مدرن انگلیسی بنویسید، باید اصل یکپارچگی را رعایت کنید. در سراسر متن، باید حواس‌تان باشد که قرار است دقیقاً طبق یک اصل پیش بروید.

وقتی می‌خواهید شروع به نوشتن کنید، با استفاده از مداد و خط کش، چند خط را داخل کاغذ ترسیم کنید و طبق همان خطوط، شروع به نوشتن کنید. در قدم اول، می‌توانید صرفاً به کشیدن خطوط کم رنگ بسنده کنید، سپس به آن‌ها را پررنگ‌تر کنید تا بتوانید از همان ابتدا، خطوط پررنگ را ترسیم کنید. برای رسیدن به این مرحله، باید حسابی تمرین کرده باشید.

در نهایت، یادتان باشد که در خطاطی مدرن، باید حواس‌تان به فاصله میان کلمات نیز باشد تا انسجام حفظ شود.

سخن آخر

با یادگیری اصول خطاطی انگلیسی، رفته رفته، می‌توانید انگلیسی خوش خط بنویسید. یادتان باشد که هنگام نوشتن، باید اصل یکپارچگی را رعایت کنید و کاملاً مطابق با اصول خطاطی مدرن انگلیسی پیش بروید. اگر می‌خواهید انگلیسی را با خط خوش بنویسید، باید تمرین و تکرار را ادامه دهید و از تلاش دست نکشید، چرا که برخی از طرفداران خطاطی، در میانه مسیر دلسرد می‌شوند و برخی دیگر گمان می‌کنند که دیگر نیازی به تمرین و تکرار ندارند. اما یادتان باشد که تمرین باید مداوم و مستمر باشد تا روز به روز، کیفیت کارتان بیشتر شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا