زبان انگلیسی

آیا زبان انگلیسی سخت است؟ | ?Is English Difficult

بسیاری از زبان آموزان معتقدند زبان انگلیسی سخت است و یادگیری آن اصلاً کار ساده‌ای نیست. بسیاری از زبان‌آموزان با تلفظ واژگان انگلیسی، یادگیری دستور زبان انگلیسی، به خاطر سپردن واژگان و استفاده درست از اصطلاحات مشکل دارند. اما آیا زبان انگلیسی سخت است؟ بخش‌های دشوار یادگیری زبان انگلیسی چیست؟ در این مطلب، برای‌تان خواهیم گفت. آیا زبان انگلیسی سخت است یا نه. با ما همراه باشید!

چرا باید زبان انگلیسی را یاد بگیریم؟

انگلیسی زبان بین‌المللی کسب و کار، تجارت و علم است، از این رو، در سراسر جهان، عده زیادی همواره در حال یادگیری این زبان هستند. می‌توان گفت 1.5 میلیارد نفر در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند و 527 میلیون گویش‌ور زبان انگلیسی در سراسر جهان زندگی می‌کند. با توجه به این آمار تقریباً یک چهارم جمعیت کره زمین با زبان انگلیسی آشنایی دارند. بنابراین دلایل متعددی برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد، از سفر و مهاجرت گرفته تا تجارت و کسب علم.

چرا یادگیری زبان انگلیسی دشوار است؟

یادگیری زبان هر زبان آموزی را وارد مرحله جدیدی از زندگی می‌کند. می‌دانیم که هر زبان ظرافت‌ها و پیچیدگی‌های مختص به خودش را دارد، زبان انگلیسی نیز از این قاعده مستثنی نیست. یادگیری زبان انگلیسی برای فارسی زبانان، که الفبای‌ زبان مادری‌شان لاتین نیست، دشواری‌های مختص به خودش را دارد. در ادامه، از سختی‌های یادگیری زبان انگلیسی برای‌تان خواهیم گفت.

انگلیسی شباهتی با زبان مادری‌تان ندارد

همانطور که گفتیم، یادگیری زبان انگلیسی برای فارسی زبانان که الفبای زبان مادری‌شان لاتین نیست بسیار دشوار است. در واقع، زبان انگلیسی کاملاً متفاوت با زبان فارسی است. واژگان، دستور زبان و تلفظ واژگان انگلیسی دنیایی کاملا متفاوت است. بنابراین باید بدانید که قرار است با دنیای جدیدی رو به رو شوید.

یادگیری زمان افعال و صرف افعال انگلیسی زمان‌بر است

یادگیری صرف افعال انگلیسی و زمان افعال زمان‌بر است و به تمرین و تکرار بسیار نیاز دارد. در واقع، یادگیری زمان‌ها در زبان انگلیسی فراتر از زمان گذشته، حال و آینده است.

به جمله‌های زیر دقت کنید:

Emily had cried when Patrick walked into the room. (ماضی بعید)

Emily was crying when Patrick walked into the room. (ماضی استمراری)

Emily had been crying when Patrick walked into the room. (ماضی بعید استمراری)

Emily had cried when Patrick walked into the room. (ماضی بعید)

در چهار جمله بالا، امیلی در نقطه‌ای از زمان گذشته گریه کرده است، بنابراین فعل cry در هر چهار جمله در زمان گذشته به کار رفته است. اما سه نوع زمان گذشته را در این جمله‌ها می‌بینید، ماضی بعید، ماضی استمراری، ماضی بعید استمراری.

همانطور که مشاهده می‌کنید یادگیری زمان‌ها در این زبان کار ساده‌ای نیست و باید با تمرین و تکرار، یاد بگیرید چگونه در هر جمله، از زمان درست استفاده کنید.

یادگیری کاربرد حروف تعریف انگلیسی سخت است

در زبان انگلیسی، سه حرف تعریف وجود دارد: a، an و the. یادگیری کاربرد این سه حرف تعریف برای همه زبان آموزان بسیار دشوار است. قاعده کلی کاربرد این حروف تعریف این است باید  a(n)را برای چیزهای غیرمشخص و the را برای چیزهای مشخص استفاده کنید. اما داستان پیچیده‌تر از این قواعد کلی است و وقتی نوبت به استفاده از این حروف تعریف در نوشته و مکالمه می‌رسد، به شدت دچار سردرگمی خواهید شد. بنابراین، باید به سراغ منابع معتبر بروید و همه قواعد مربوط به استفاده از حروف تعریف انگلیسی را یاد بگیرید.

اجازه دهید گوشه‌ای از پیچیدگی کاربرد حروف تعریف انگلیسی را برای‌تان بگوییم:

برخی از اسم‌های خاص با حرف تعریف the همراه می‌شوند:

the Bahamas, the Miami Heat

برخی از اسامی خاص به هیچ وجه با هیچ حرف تعریفی همراه نمی‌شوند:

Charles, New Hampshire

گاهی اسامی بعد از حروف اضافه بدون حرف تعریف می‌آیند:

at school, in prison, after lunch

بنابراین باید مبحث حروف تعریف و کاربردشان را به طور مفصل بخوانید و استثناها را نیز به خوبی یاد بگیرید.

افعال عبارتی انگلیسی غیر قابل پیش‌بینی هستند

افعال عبارتی انگلیسی یا phrasal verbs از بیش از یک کلمه تشکیل شده‌اند. معمولاً این افعال ترکیبی از یک فعل و یک حرف اضافه هستند. در زبان انگلیسی، تعداد افعال عبارتی بسیار زیاد است و یادگیری کاربرد صحیح آن‌ها مستلزم تمرین و تکرار بسیار است.

اکثر افعال عبارتی اصطلاح هستند و شما نمی‌توانید معنای آن‌ها را با توجه به معنی فعل و حرف اضافه همراهش حدس بزنید. در جدول زیر، افعال عبارتی متشکل از فعل pick و حروف اضافه را برای‌تان آورده‌ایم:

to choosepick out
to lift up in your hand OR to receive a signalpick up
to search thoroughly through a selection of optionspick over
to bullypick on
to break something carefully into piecespick apart
to noticepick up on
to take small bites of your food, not really eat itpick at
to eliminate something one-by-onepick off
to search carefully within a messpick through

همانطور که مشاهده کردید، به هیچ وجه نمی‌توان معنای فعل عبارتی را حدس زد.

علاوه بر این، برخی از این افعال جدشدنی هستند و برخی دیگر نیستند:

Sarah knocked over the can.    صحیح

Sarah knocked the can over.  صحیح

Sarah looked after Mark’s kids.  صحیح

Sarah looked Mark’s kids after.  غلط

سخن آخر

حتما تا به این‌جا به پاسخ سوال «آیا زبان انگلیسی سخت است؟» رسیده‌اید. زبان انگلیسی نیز مانند هر زبان دیگری دشواری‌هایی دارد که با تمرین و تکرار، باید این دشواری‌ها را از پیش روی‌تان بردارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا