دسته‌بندی نشده

بهترین انیمیشن ها برای یادگیری زبان آلمانی

انیمیشن‌ها، با رنگ‌های فراوان، داستان‌های جذاب و موسیقی شادی‌آور، باعث می‌شود روند یادگیری زبان آلمانی برای‌تان جذاب‌تر شود. خوشبختانه تعداد انیمیشن های آلمانی آنقدر زیاد است که همیشه می‌توانید انیمیشن‌‌های جدید برای تماشا کردن و یادگیری زبان آلمانی دارید. اما در هر مرحله کدام انیمیشن‌های آلمانی را ببینیم. چگونه زبان آلمانی را از این انیمیشن‌ها یاد بگیریم؟

در این مطلب، هر آنچه باید در مورد بهترین انیمیشن ها برای یادگیری زبان آلمانی بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید!

چگونه از انیمیشن ها برای یادگیری زبان آلمانی استفاده کنیم؟

دلایل زیادی برای تماشای انیمیشن های آلمانی و یادگیری زبان آلمانی از طریق آن‌ها وجود دارد. در ادامه، از برخی از این دلایل برای‌تان گفته‌ایم.

  • با صنعت فیلم و انیمیشن آلمان آشنا می‌شود.
  • کاراکترهای جالبی را می‌بینید و با داستان‌های نو آشنا می‌شوید.
  • مهارت گوش دادن در شما تقویت می‌شود. زبان انیمیشن‌های آلمانی بسیار ساده و شفاف است، از این رو، زبان آموزان می‌توانند به راحتی متوجه آن شوند. حتی زبان آموزان مبتدی نیز می‌توانند از انیمیشن ها برای یادگیری زبان آلمانی استفاده کنند و واژگان و افعال کاربردی را یاد بگیرند.

هنگام تماشای انیمیشن آلمانی، نباید فراموش کنید که هدف‌تان یادگیری زبان آلمانی است. در واقع، نباید در قصه حل شوید و حواس‌تان از زبان پرت شود. اما چگونه از داستان و جذابیبت روایت دل بکنیم؟ چاره کار آسان است. یک بار انیمیشن را تماشا کنید و داستانش را دریابید. چند روز بعد، مجدداً به سراغ انیمیشن بروید و به زبان آن توجه کنید: برای مثال، واژگان جدید و تلفظ و معنای‌شان را یاد بگیرید و کاربردشان را نیز در جمله یاد بگیرید.

اگر واژه جدیدی را می‌شنوید و معنایش را نمی‌دانید، سریعاً یادداشتش کنید و به دنبال معنایش بگردید. پس از اتمام فیلم، نگاهی به فهرست واژگان‌تان بیندازید و شروع به مرورشان کنید. یادتان باشد که باید تلفظ صحیح واژگان و کاربردشان را نیز در جمله یاد بگیرید. حتی می‌توانید در فرهنگ لغت آلمانی به سراغ مترادف‌ها و متضادهای این واژگان نیز بروید و کاربرد آن‌ها را نیز یاد بگیرید. بدین ترتیب، رفته رفته، دایره واژگان‌تان گسترده‌تر می‌شود، مهارت‌های گوش دادن‌تان نیز گسترده‌تر خواهد شد. وقتی واژگان زیادی را با تلفظ صحیح یاد بگیرید، می‌توانید از آن‌ها در نوشته‌ها و مکالمه‌های‌تان نیز استفاده کنید. علاوه بر این‌ها، می‌توانید متون مختلف آلمانی را بخوانید و درک‌شان کنید. بدین ترتیب، انیمیشن آلمانی تأثیر شگفت انگیزی بر یادگیری زبان آلمانی خواهد داشت.

معرفی انیمیشن برای یادگیری زبان آلمانی

اگر می‌خواهید از انیمیشن برای یادگیری زبان آلمانی استفاده کنید، باید به سراغ جذاب‌ترین و بهترین انیمیشن ها برای یادگیری زبان آلمانی بروید تا روند یادگیری برای‌تان جذاب‌تر شود. در ادامه، انیمیشن آلمانی را معرفی کردیم.

انیمیشن Der Mondmann

این انیمیشن محصول سال 2021 است و داستان مردی را روی کره ماه روایت می‌کند. روزی، این مرد از تنهایی در فضا خسته می‌شود و تصمیم می‌گیرد برای ماجراجویی راهی کره زمین شود. در این انیمیشن، ماجراجویی‌های این مرد را روی کره زمین می‌بینید.

انیمیشن Käptn Blaubär

انیمیشن Käptn Blaubär بر اساس کمدی Walter Moers ساخته شده است. این مجموعه انیمیشن در مورد Captain Blaubär، خرس آبی رنگ، و ماجراجویی‌هایش در Seven Seas است. در هر قسمت، داستان‌های خنده‌داری را می‌بینیم که مخاطب را جذب می‌کند. این انیمیشن را در یوتیوب و iTunes می‌توانید ببینید.

انیمیشن Felidae

انیمیشن Felidae محصول سال 1994 است. این انیمیشن برای کودکان نیست، بلکه مخاطب آن بزرگسالان هستند. این انیمیشن آلمانی در مورد پرده برداشتن از راز یک قتل است.

انیمیشن Lissi und der wilde Kaiser

انیمیشن Lissi und der wilde Kaiser از انیمیشن‌های حیرت‌انگیزی است که همه اعضای خانواده می‌توانند از تماشای آن لذت ببرند. این انیمیشن یک پارودی از سه گانۀ Sissi است. این سه‌گانه در اتریش بسیار محبوب بود و می‌توان گفت موفق‌ترین سه‌گانۀ آلمانی زبان است.

انیمیشن Die Abenteuer des Prinzen Achmed

انیمیشن Die Abenteuer des Prinzen Achmed محصول سال 1926 است و می‌توان آن را از اولین انیمیشن‌ها در جهان دانست. حتی اگر نمی‌خواهید زبان آلمانی یاد بگیرید، تماشای این انیمیشن برای‌تان جذاب خواهد بود. جالب است بدانید که پیرنگ این انیمیشن بر مبنای داستان‌های هزار و یک شب است.

انیمیشن Ritter Rost

کاراکتر Rost با اژدهایش، Cole، در Scrapland زندگی می‌کند. این کاراکتر دیگر یک سری ماجراها می‌شود و باید پادشاهی را از Rince Novel شیطان‌صفت در امان بدارد.

انیمیشن Sandmännchen

انیمیشن Sandmännchen از محبوب‌ترین انیمیشن‌های سریالی کودکان است. بسیاری از کودکان آلمانی با تماشای این انیمیشن بزرگ شده‌اند.

انیمیشن Lauras Stern

انیمیشن Lauras Stern محصول سال 2004 است و آن را براساس کتابی به همین نام ساخته‌اند. Laura به شهری جدید می‌رود و با ستاره‌ای کوچک که روی زمین افتاده است دوست می‌شود.

انیمیشن Der 7bte Zwerge

 در سال 2014، نسخه سه بعدی انیمیشن Der 7bte Zwerge در سینما اکران شد. پیرنگ این انیمیشن ملهم از داستان‌های سفیدبرفی و زیبای خفته است.

سخن آخر

تا به اینجا، با بهترین انیمیشن ها برای یادگیری زبان آلمانی آشنا شدید. اگر روش های یادگیری زبان آلمانی با انیمیشن را بشناسید، می‌توانید از این انیمیشن‌ها در جهت تقویت تک تک مهارت‌های زبانی‌تان بهره بگیرید، از صحبت کردن و خواندن گرفته تا گوش دادن و نوشتن. کافی است این انیمیشن‌ها را چندین بار با دقت تماشا کنید و همه واژگان و تلفظ‌های صحیح‌شان را یاد بگیرید. یادتان باشد که در استفاده از انیمیشن برای یادگیری زبان آلمانی باید ثابت قدم باشید و دلسرد نشوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا