دسته‌بندی نشده

اپلیکیشن یادگیری زبان چینی

چینی از آن زبان‌های دشواری است که برای یادگیری آن، باید جعبه ابزار مجهز و پیشرفته‌ای داشته باشید. یکی از مهم‌ترین ابزارها اپلیکیشن‌های آموزش زبان چینی است. با توجه به تعداد روزافزون داوطلبان یادگیری زبان چینی، تنوع  اپلیکیشن‌های آموزش زبان چینی نیز بسیار زیاد است. هر کدام از اپلیکیشن‌ها در تقویت مهارت‌های مشخصی از این زبان کمک‌تان خواهد کرد. اما بهترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان چینی کدام است؟ در هر سطح از یادگیری زبان چینی، به سراغ کدام منابع برویم؟

در این مطلب، از اپلیکیشن‌های یادگیری زبان چینی برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

اپلیکیشن HelloChinese

اگر دوست دارید زبان چینی را با گیمیفیکیشن یاد بگیرید، اپلیکیشن HelloChinese گزینه بسیار مناسبی برای‌تان خواهد بود. این اپلیکیشن آموزش زبان چینی برای زبان‌آموزان سطح مبتدی مناسب است و تا به امروز، بیش از هشت میلیون بار در سراسر جهان دانلود شده است. درس‌های موجود در این اپلیکیشن بسیار ساختارمند هستند و طبق سطوح آزمون HSK طبقه‌بندی شده‌اند.

با استفاده از HelloChinese، می‌توانید تلفظ صحیح واژگان چینی، چهار لحن مهم در این زبان و نحوه صحیح نوشتن کاراکترهای چینی را یاد بگیرید.

اپلیکیشن  FluentU

اپلیکیشن FluentU از منابع جذاب برای یادگیری زبان چینی است و این زبان را با استفاده از موزیک ویدئو، تریلر فیلم، اخبار و صحبت‌های الهام‌بخش به شما یاد می‌دهد. این مواد و مطالب متناسب با سطح شما است.

اپلیکیشن Pleco

اپلیکیشن Pleco از اولین اپلیکیشن‌هایی است که زبان‌آموزان با آن آشنا می‌شوند. این اپلیکیشن رایگان است و می‌توان گفت بهترین اپلیکیشن دیکشنری چینی است. برای استفاده از این اپلیکیشن، نیازی نیست به اینترنت دسترسی داشته باشید. به علاوه، می‌توانید کاراکترها را داخل اپلیکیشن بنویسید و معنای واژه را بیابید. بنابراین برای جستجو واژگان در دیکشنری چینی Pleco لازم نیست پین یین (pinyin) واژگان چینی را بشناسید. برای هر واژه مثال‌های متعددی در این دیکشنری وجود دارد، از این رو، می‌توانید کاربرد صحیح هر واژه یا اصطلاح را نیز با استفاده از این دیکشنری یاد بگیرید.

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های این اپلیکیشن امکان ساختن فلش کارت برای یادگیری زبان چینی است. در واقع، می‌توانید با استفاده از این اپلیکیشن، فلش کارت مختص به خودتان را بسازید.

اپلیکیشن Daily Chinese

اگر به فکر گسترش دایره واژگان‌تان هستید، از اپلیکیشن Daily Chinese غافل نشوید. این اپلیکیشن واژگان چینی را با تکرار در فواصل مختلف زمانی به شما یاد می‌دهد. می‌توان گفت اپلیکیشن Daily Chinese یکی از بزرگترین مجموعه کاراکترها برای آموزش زبان چینی است. این اپلیکیشن حاوی بیش از 9000 کاراکتر چینی است، از این رو، می‌توانید حتی بعد از قبولی در آزمون HSK6، بالاترین سطح آزمون زبان چینی، همچنان از این اپلیکیشن برای یادگیری زبان چینی استفاده کنید.

اپلیکیشن Drops

یکی دیگر از اپلیکیشن‌های یادگیری زبان چینی Drops است. این اپلیکیشن نیز برای یادگیری واژگان چینی بسیار مناسب است. این اپلیکیشن به دو صورت رایگان و غیر رایگان وجود دارد. در صورت استفاده از نسخه رایگان Drops، می‌توانید روزانه 5 دقیقه از این اپلیکیشن برای یادگیری زبان چینی استفاده کنید و در صورت استفاده از نسخه پولی این اپلیکیشن، می‌توانید روزانه 10 تا 15 دقیقه واژه چینی یاد بگیرید.

این اپلیکیشن واژگان چینی را از طریق گیمیفیکیشن و با استفاده از تصاویر به شما یاد می‌دهد، از این رو، نیازی نیست نگران زبان واسطه باشید.

یکی از نقاط قوت این اپلیکیشن آموزش لغت طبقه‌بندی واژگان بر اساس موضوع‌شان است. بنابراین در هر بازه زمانی، می‌توانید واژگان مربوط به یک مبحث مشخص را یاد بگیرید.

اپلیکیشن Zizzle

اپلیکیشن Zizzle واژگان چینی را با استفاده از داستان و عناصر بصری به شما یاد می‌دهد. در این اپلیکیشن، بیش از 1000 گاراکتر وجود دارد و می‌توانید 600 کاراکتر آن را با استفاده از تصویر یاد بگیرید. با استفاده از اپلیکیشن یادگیری زبان چینی Zizzle، می‌توانید پرکاربردترین واژگان چینی را یاد بگیرید.

اپلیکیشن Skritter

اگر به فکر یادگیری مهارت نوشتاری زبان چینی هستید، اپلیکیشن Skritter را انتخاب کنید. با استفاده از این اپلیکیشن، می‌توانید نوشتار و املای کاراکترها را نیز تمرین کنید. همانطور که می‌دانید برای نوشتن کاراکترهای چینی، باید ترتیب نوشتن استروک‌ها را رعایت کنید، این اپلیکیشن ترتیب نوشتن استروک‌ها را نیز به شما یاد می‌دهد. علاوه بر این موارد، می‌توانید تلفظ صحیح واژگان چینی را با لحن صحیح نیز با استفاده از این اپلیکیشن یاد بگیرید.

اپلیکیشن Du Chinese

اپلیکیشن Du Chinese یکی دیگر از اپلیکیشن‌های مناسب برای یادگیری زبان چینی ماندارین است. با استفاده از این اپلیکیشن، می‌توانید زبان چینی را با استفاده از داستان یاد بگیرید. واژه 读 (dú) در زبان چینی به معنای «خواندن» است.

داستان‌های موجود در این اپلیکیشن را گویش‌وران زبان چینی با استفاده از واژگان ساده و کاربردی روایت می‌کنند، از این رو، درک آن‌ها برای‌تان دشوار نیست و علاوه بر آن، می‌توانید تلفظ صحیح واژگان کاربردی چینی را از زبان گویش‌وران زبان چینی یاد بگیرید.

سخن آخر

تا به اینجا، با بهترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان چینی آشنا شدید. با استفاده از این اپلیکیشن‌ها، می‌توانید واژگان پرکاربرد زبان چینی را با تلفظ و کاربرد صحیح یاد بگیرید. به علاوه، می‌توانید مهارت‌های شنیداری، گفتاری و درک مطلب‌تان را نیز با استفاده از این اپلیکیشن‌ها یاد بگیرید.  

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا