دسته‌بندی نشده

معرفی اپلیکیشن های یادگیری زبان چینی

چینی از پرگویش‌ترین زبان‌های جهان است و در سال‌های اخیر، تعداد زبان آموزان چینی نیز در سراسر جهان افزایش چشمگیری داشته است. تسلط به زبان چینی فرصت‌های شغلی بسیاری را در داخل کشور و خارج از کشور برای‌تان ایجاد خواهد کرد و علاوه بر آن، شانس‌تان را برای اخذ ویزای برخی از کشورها افزایش خواهد داد. چینی زبانی دشوار و در عین حال، شیرین است. افزایش تعداد زبان آموزان این زبان باعث شد اپلیکیشن‌های متعددی برای یادگیری آن طراحی شده است. بنابراین، علاوه بر شرکت در کلاس‌های زبان چینی، می‌توانید از بهترین اپلیکیشن‌ها نیز استفاده کنید. اما بهترین اپلیکیشن‌های زبان چینی کدام است؟ در این مطلب، به معرفی اپلیکیشن های یادگیری زبان چینی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

اپلیکیشن Hello Chinese

اپلیکیشن Hello Chinese از ابزارهای مبتنی بر بازی است و از بهترین گزینه‌ها برای زبان آموزان سطح مبتدی و پیشرفته است. با استفاده از این اپلیکیشن، می‌توانید زبان چینی ماندارین یا استاندارد را یاد بگیرید.

با استفاده از این اپلیکیشن، می‌توانید روی هر چهار مهارت زبانی‌تان کار کنید: مهارت خواندن و درک مطلب، نوشتاری، شنیداری و گفتاری. این اپلیکیشن فرصت تمرین کردن کاراکترهای چینی را نیز برای‌تان فراهم کرده است. بنابراین هلو چاینیز از کامل‌ترین و جامع‌ترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان چینی است و تا نیمه‌های مسیر تسلط بر زبان چینی می‌تواند همراه بسیار خوبی برای‌تان باشد.

اپلیکیشن Pleco

اپلیکیشن Pleco را هر زبان آموز باید در تلفن همراهش داشته باشد. این اپلیکیشن از بهترین دیکشنری‌های زبان چینی است که واژگان را با تلفظ صحیح و کاربردهای مختلف‌شان به شما یاد می‌دهد.

برای استفاده از اپلیکیشن چینی Pleco اصلا لازم نیست به اینترنت دسترسی داشته باشید.

یکی از مزایای اپلیکیشن Pleco این است که می‌توانید کاراکترهای زبان چینی را در آن ترسیم کنید و معنایش را بیابید. علاوه بر آن، می‌توانید از واژه مورد نظرتان عکس بگیرید و معنایش را در اپلیکیشن جستجو کنید.

بنابراین بهتر است این اپلیکیشن را از اولین روز یادگیری زبان چینی در تلفن همراه‌تان نصب کنید و تک تک واژگانی را که یاد می‌گیرید در آن جستجو کنید. در Pleco می‌توانید تلفظ تک تک جمله‌ها را نیز یاد بگیرید.

اپلیکیشن Anki

اگر به یادگیری واژه با فلش کارت عادت دارید، اپلیکیشن Anki را از یاد نبرید. با استفاده از این اپلیکیشن، می‌توانید واژگان زبان چینی را در فواصل زمانی استاندارد مرور کنید و رفته رفته، به این زبان مسلط شوید.

اپلیکیشن Pimsleur

اپلیکیشن Pimsleur بسیار کاربردوست است و از لحاظ زیبایی‌شناختی نیز در گروه جذاب‌ترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان قرار می‌گیرد.

با استفاده از این اپلیکیشن، می‌توانید روی مهارت‌های شنیداری و گفتاری‌تان کار کنید.

مدت زمان هر کدام از درس‌های این اپلیکیشن نیم ساعت است. اگر به طور مداوم و مستمر از این اپلیکیشن استفاده کنید، به مرور زمان، فکر کردن به زبان چینی و در نهایت، صحبت کردن به این زبان را یاد می‌گیرید.

اپلیکیشن Duolingo

اپلیکیشن Duolingo از محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان است که بخش زبان چینی آن نیز بسیار قوی است. این اپلیکیشن نیز مبتنی بر بازی است و یادگیری را برای‌تان جذاب و مفرح می‌کند.

روند آموزشی این اپلیکیشن، بسته به میزان پیشرفت شما و نقظ ضعف و نقاط قوت‌تان تغییر می‌کند.

اپلیکیشن Zizzle

اپلیکیشن Zizzle از بهترین اپلیکیشن‌های یادگیری کاراکترهای زبان چینی است. در این اپلیکیشن، می‌توانید کاراکترها را با استفاده از تصاویر و داستان‌های کوتاه یاد بگیرید. در هر کدام از داستان‌ها، کاراکترهای مورد نظر چندین بار تکرار می‌شوند تا رفته رفته، چشم‌تان و ذهن‌تان به آن‌ها عادت کند. همچنین، تلفظ هر کاراکتر را نیز به خوبی به شما یاد می‌دهد و چندین بار برای‌تان تکرار می‌کند.

بنابراین با استفاده از اپلیکیشن Zizzle، می‌توانید پیچیده‌ترین و دشوارترین کاراکترهای زبان چینی را به همراه تلفظ صحیح‌شان یاد بگیرید.

اپلیکیشن FluentU

اگر جزو آن دسته از زبان آموزانی هستید که دوست دارید زبان چینی را از طریق ویدئو یاد بگیرید، اپلیکیشن Fluentu را از یاد نبرید. در این اپلیکیشن، ویدئوهای مختلف به همراه زیرنویس گردآواری شده‌اند.

تنوع ویدئوهای موجود در این اپلیکیشن بسیار زیاد است. موزیک ویدئو، مصاحبه و مواردی از این دست در Fluentu گردآوری شده‌اند.

ویدئوهای موجود در این اپلیکیشن طبقه‌بندی‌شده هستند، اما اگر در سطح مبتدی هستید، بهتر است فعلاً از این اپلیکیشن استفاده نکنید.

اپلیکیشن Chairman’s Bao

اپلیکیشن Chairman’s Bao برای زبان آموزان در هر سه سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته مناسب است. در این اپلیکیشن، اخبار و داستان‌های مربوط به دنیای واقعی گردآوری شده‌اند. با استفاده از این اپلیکیشن، می‌توانید مهارت خواندن و درک مطلب را در خودتان تقویت کنید.

جالب است بدانید که در حال حاضر، این اپلیکیشن بیش از 125000 کاربر دارد و علاوه بر آن، بیش از 350 دانشگاه و سازمان نیز در سراسر جهان، از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند.

در این اپلکیشن، بیش از 7000 نوشته وجود دارد که همه آن‌ها، براساس سطح‌ دشواری و آسانی‌شان، دسته‌بندی شده‌اند. بنابراین در هر سطحی از یادگیری زبان چینی که باشید، می‌توانید متن مناسب و مفید را برای خودتان بیابید.

اگر قصد دارید در آزمون زبان چینی HSK، در هر سطحی، شرکت کنید، می‌توانید از این اپلیکیشن، برای تقویت مهارت درک مطلب کمک بگیرید.

سخن آخر

تا به اینجا، با بهترین اپلیکیشن های زبان چینی آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، هر کدام از این اپلیکیشن‌های ویژگی‌های مختص به خودشان را دارند و روی مهارت‌های مشخصی کار می‌کنند، بنابراین لازم نیست از همه این اپلیکیشن های آموزش زبان چینی استفاده کنید، بلکه باید آن‌ها را بررسی کنید و از میان‌شان، اپلیکیشنی را که متناسب با روحیه، عادت‌های یادگیری و شرایط‌تان است انتخاب کنید. یادتان باشد اپلیکیشن های یادگیری زبان چینی برای تسلط بر زبان چینی کافی نیستند و بهتر است این اپلیکیشن‌ها را در کنار کلاس‌های خصوصی یا گروهی زبان چینی استفاده کنید. در واقع، اپلیکیشن‌های چینی را صرفاً از ابزارهای داخل جعبه ابزار یادگیری زبان چینی بدانید و با این نگاه از آن‌ها استفاده کنید. برای یادگیری این زبان دشوار، باید استاد مسلطی را در کنارتان داشته باشید تا بتوانید مسیر را درست پیش بروید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا