زبان انگلیسی

اگزمینر آزمون آیلتس چگونه انتخاب می شود چگونگی و شرایط اگزمینری ممتحن

چگونه اگزمینر آزمون آیلتس شویم؟ اگزمینر آیلتس شدن تجربه بسیار جذابی است، چرا که می‌توانید عده زیادی را در مسیر رسیدن به اهداف‌شان همراهی کنید و علاوه بر آن، به کشورهای مختلف سفر کنید با مردمی ملل متعدد در تعامل باشید. اما چگونه اگزمینر آیلتس شویم؟ شرایط اگزمینری ممتحن آیلتس چیست؟ در این مطلب، برای‌تان خواهیم گفت چگونه می‌توانید اگزمینر آزمون آیلتس شوید. با ما همراه باشید.

آزمون آیلتس چیست؟

آزمون آیلتس از معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی است و طی آن، سطح زبان انگلیسی داوطلبان سنجیده می‌شود. طی این آزمون، هر چهار مهارت زبانی داوطلبان سنجیده می‌شود. مدرک آزمون آیلتس معتبر است و نهادها و سازمان‌های متعدد در سراسر جهان آن را می‌پذیرند. این آزمون بسیار معتبر است. اگر می‌خواهید در کشورهای انگلیسی زبان کار و تحصیل کنید، باید به فکر کسب این مدرک باشید.

دو نوع آزمون آیلتس وجود دارد:

  • آیلتس آکادمیک
  • آیلتس جنرال

آیلتس آکادمیک مختص به کسانی است که می‌خواهند در دانشگاه‌های انگلیسی زبان درس بخوانند و آیلتس جنرال برای کسانی مناسب است که قصد مهاجرت یا کار در کشور دیگری را دارند.

آزمون آیلتس متشکل از چهار بخش است: لیسنینگ، اسپیکینگ، رایتینگ و ریدینگ. در وافع، طی این آزمون هر چهار مهارت زبانی‌تان سنجیده می‌شوند.

اگزمینر آزمون آیلتس کیست؟

پیش از هر چیزی، باید بدانیم اگزمینر آزمون آیلتس کیست و چه وظایفی را بر عهده دارد. اگزمینر آزمون آیلتس کسی است که مهارت داوطلبان آزمون آیلتس را در بخش‌های رایتینگ و اسپیکینگ می‌سنجد. دو بخش دیگر آزمون آیلتس، یعنی لیسنینگ و ریدینگ، نیازی به آزمونگر ندارند و به صورت کامپیوتری تصحیح می‌‎شوند.

شرایط اگزمینر شدن آیلتس چیست؟

اگر می‌ خواهید اگزمینر آزمون آیلتس شوید، باید یک سری از شرایط خاص را داشته باشید و روند مشخصی را نیز طی کنید.

حداقل سه سال سابقه تدریس زبان انگلیسی (به زبان‌آموزان بالای 16 سال)

گرفتن مدرک CELTA یا DELTA از موسسه‌ای معتبر یا اخد مدارک معادل آن

اخذ مدارک TFL یا TESOL از نهادهای معتبر

داشتن مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد

علاقه به آموزش و ارزیابی آنلاین

یادتان باشد که مدارک لازم برای اگزمینری را باید نهادهای معتبر صادر کرده باشند.

چگونه اگزمینر آزمون آیلتس شویم؟

اگر شرایط اگزمینر شدن را دارید، نوبت به اقدام کردن برای رسیدن به این شغل می‌رسد. برای اگزمینر شدن، باید یک سری مراحل را طی کنید:

فرم درخواست اگزمینری آزمون آیلتس (The IELTS Examiner application form)

فرم حداقل مدارک مورد نیاز (Minimum Professional Requirements)

تأیید و رد درخواست اگزمینر آزمون آیلتس

تأیید و رد درخواست اگزمینر آزمون آیلتس بر عهده Examiner Trainer است. درخواست‌ها بر اساس حداقل شرایط سنجیده می‎شوند و اگر حتی حداقل شرایط را نداشته باشید، درخواست اگزمینری‌تان رد خواهد شد.

مصاحبه اگزمینر آزمون آیلتس

کسانی که شرایط لازم را داشته باشند و فرم درخواست‌شان پذیرفته شود، برای مصاحبه دعوت خواهند شد. این مصاحبه ممکن است به صورت حضوری و در یکی از مراکز رسمی برگزاری آزمون آیلتس انجام شود یا به صورت تلفنی و آنلاین صورت گیرد. تصمیم نهایی را هیئت مصاحبه می‌گیرد. فقط کسانی که در مصاحبه قبول می‌شوند می‌توانند ادامه مسیر را طی کنند.

آموزش اگزمینری آزمون آیلتس

پس از تأیید شرایط و قبولی در مصاحبه، باید در دوره آزموشی نیست شرکت کنید. در صورت حضور در دوره و گذراندن آن، گواهی مورد نظر صادر می‎‌شود و شما می‎‌‌توانید کارتان را شروع کنید.

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، آزمونگر مسئول تصحیح بخش‌های رایتینگ و اسپیکینگ آزمون آیلتس است. در این دوره آموزشی، یاد می‌گیرید چگونه به این بخش‌های آزمون نمره دهید و بخش اسپیکینگ آیلتس را چگونه برگزار کنید. این دوره چندان طولانی نیست و معمولاً بیش از دو جلسه طول نمی‌کشد. در هر جلسه، نحوه تصحیح هر مهارت را یاد می‌گیرید.

پس از اتمام دوره آموزشی، باید طی آزمونی نشان دهید که آیا می‌توانید معیارهای لازم در فرآیند نمره دادن به مهارت‌های رایتینگ و اسپیکینگ رعایت کنید یا خیر. ممکن است این آزمون بلافاصله بعد از اتمام دوره آموزشی یا دو هفته بعد از آن برگزار شود. لازم است بدانید که عملکرد شما در این مرحله با دقت کامل سنجیده می‌شود و باید دقت لازم را داشته باشید.

اگر در این مرحله نیز قبول شوید و توانایی‌تان تأیید شود، می‌توانید دو ماه پس از اعلام نتیجه، شروع به کار کنید.

سخن آخر

تا به اینجا متوجه شوید اگزمینر آزمون آیلتس چگونه انتخاب می‌شود و اصلا شرایط اگزمینری ممتحن چیست. اگزمینر آزمون آیلتس شغلی جذاب  پردرآمد است، از این رو، هر ساله، عده زیادی برای داشتن این شغل اقدام می‌کنند. اگر دوست دارید ممتحن آزمون آیلتس شوید و این کار را تجربه کنید، بهتر است ابتدا شرایط لازم برای اگزمینری آزمون آیلتس را فراهم کنید، سپس فرم درخواست را پر کنید و در صورت تأیید شدن از سوی مرکز، باقی مسیر را طی کنید. پس از تأیید اولیه، نوبت به مصاحبه، شرکت در کارگاه آموزش اگزمینری و در نهایت شرکت در آزمون می‌رسد. اگر این مراحل را با موفقیت طی کنید، می‌توانید خیلی سریع کارتان را شروع کنید و مهارت‌های اسپیکینگ و رایتینگ داوطلبان را طبق معیارهای آزمون آیلتس بسنجید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا