دسته‌بندی نشده

برنامه ریزی برای یادگیری زبان آلمانی

آلمانی از زبان‌های دشوار است، اما امروز، هر کس به دلیلی، مشغول یادگیری آن است. برخی به فکر مهاجرت به آلمان هستند و برخی دیگر می‌خواهند با زبان آلمانی وارد بازار کار شوند. فرقی نمی‌کند هدف‌تان از یادگیری زبان آلمانی چیست، در هر صورت، باید ویژگی‌های زبان آلمانی را بشناسید و شیوه صحیح برنامه ریزی برای یادگیری این زبان را بشناسید. اما چگونه برای یادگیری زبان آلمانی برنامه ریزی کنیم؟ در این مطلب، هر آنچه باید در مورد برنامه ریزی برای یادگیری زبان آلمانی بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

ویژگی‌های زبان آلمانی چیست؟

پیش از برنامه ریزی برای یادگیری زبان آلمانی، باید ویژگی‌ها و ابعاد مختلف این زبان را بشناسید تا بتوانید برنامه ریزی درستی را انجام دهید و مسیر درستی را برای یادگیری زبان المانی در پیش بگیرید.

اسم‌های ترکیبی در زبان آلمانی

بسیاری از اسم‌های آلمانی بسیار طولانی و ترکیبی هستند. بنابراین وقتی در مسیر یادگیری زبان آلمانی، با واژه  Freundschaftsbezeugung مواجه می‌شوید، اصلاً نباید بترسید و به فکر متوقف کردن یادگیری زبان آلمانی بیفتید. در واقع، این واژگان طولانی متشکل از واژه‌های مختلف است. از واژه‌های ترکیبی در زبان آلمانی می‌توان به Freundschaft (دوستی) و bezeugen (نشان دادن) اشاره کرد.

ساختار دقیق جمله‌ها

جمله‌های آلمانی ساختاری دقیق و مشخص دارند. در واقع، تک تک واژگان آلمانی باید طبق دستور زبان آلمانی کنار یکدیگر قرار بگیرند. هیچ واژه‌ای نباید جابه‌جا شود. بنابراین نمی‌توانید هیچ کدام از اجزای جمله را بدون در نظر گرفتن دستور زبان جا به جا کنید.

سیستم پیچیده تطابق

زبان آلمانی و زبان انگلیسی از ی خانواده هستند و ویژگی‌های مشترکی نیز دارند. اما زبان آلمانی، بر خلاف زبان انگلیسی، جنسیت دارد و چهار حالت نیز در آن وجود دارد. از این رو، در انتخاب حروف تعریف، صفت و غیره، باید به این موارد توجه داشته باشید.

در این زبان، دو نوع حرف تعریف وجود دارد: حرف تعریف معین و حرف نعریف نامعین.

همچنین، چهار حالت در این زبان وجود دارد: آکوزاتیو، گنتیو، داتیو و فاعلی.

از این رو، بسیاری از افعال و واژگان را باید با توجه این موارد انتخاب کنید.

جنسیت غیر قابل پیش بینی

 و اما می‌رسیم به جنسیت در زبان آلمانی. در این زبان، سه نوع جنسیت وجود دارد: مونث، مذکر و خنثی. در این اسامی، هیچ نشانه‌ای نیز برای تشخیص وجود ندارد و نمی‌توانید جنسیت را حدس بزنید، بلکه باید جنسیت هر واژه را به یاد بسپارید. برای مثال، واژه das Mädchen به معنای دختر است، اما اسمی خنثی است، اما واژه  der Junge به معنای پسر است و اسمی مذکر است.

وجود لهجه‌های مختلف آلمانی

تعداد گویش وران زبان آلمانی بسیار زیاد است و این گویش وران در سراسر جهان ساکن هستند. همین مسئله باعث پیدایش لهجه‌های مختلف زبان آلمانی شده است. بنابراین حتی اگر یک آلمانی اهل هامبورگ به باواریا برود، متوجه حرف‌های‌شان نخواهد شد. بنابراین، بسته به شهری که می‌خواهید به آن مهاجرت کنید، باید لهجه مناسب را انتخاب کنید.

چگونه برای یادگیری زبان آلمانی برنامه ریزی کنیم؟

تا به اینجا، با ویژگی‌های زبان آلمانی آشنا شدید. اکنون به نحوه برنامه ریزی برای یادگیری زبان آلمانی می‌رسیم. آلمانی زبان دشواری است، اما یادگیری آن غیرممکن نیست و با دانستن یک سری نکات، می‌توانید مسیر یادگیری این زبان را به خوبی طی کنید.

با انگیزه شروع به یادگیری زبان آلمانی کنید

یادگیری زبان آلمانی کاری دشوار و زمان‌بر است. هنگام یادگیری زبان آلمانی، آنقدر قوانین سفت و سخت و استثناء‌ پیش روی‌تان قرار می‌گیرد که ممکن است کمی سردرگم شوید. یادتان باشد که وقتی به دشواری و سردرگمی رسیدید، نباید دلسرد شوید و مسیر یادگیری را نیمه کاره رها کنید، بلکه باید همچنان انگیزه‌تان را حفظ کنید و پیش بروید.

بهتر است در همان ابتدای مسیر یادگیری زبان المانی، هدف‌تان را مشخص کنید و همواره، در سراسر مسیر، وقتی دشواری‌ها بر سر راه‌تان قرار می‌گیرند، این هدف را به خودتان یادآوری کنید.

واژگان و افعال پرکاربرد آلمانی را یاد بگیرید

در ابتدای روند یادگیری زبان آلمانی، واژگان و افعال پرکاربرد در این زبان را یاد بگیرید تا بتوانید صحبت کردن و نوشتن به زبان آلمانی را خیلی زود آغاز کنید. یادگیری افعال، اسامی، صفت‌ها و قیدهای پرکاربرد در زبان آلمانی باعث می‌شود خیلی زود، بتوانید در مورد موضوعات روزمره به زبان آلمانی صحبت کنید.

از اشتباه کردن در مسیر یادگیری زبان المانی نترسید

وقتی در مسیر یادگیری زبان المانی هستید، از اشتباه کردن نترسید و اصلاً انتظار نداشته باشید که خیلی زود، شروع کنید دقیق و درست، به زبان آلمانی صحبت کنید. در مسیر صحبت کردن و نوشتن، اشتباهات زیادی را مرتکب خواهید شد که نباید از آن بترسید یا خجالت بکشید، بلکه باید صرفاً از اشتباهات‌تان یاد بگیرید.

به طور مرتب آلمانی بخوانید

وقتی در مسیر یادگیری زبان آلمانی هستید، هر روز، آلمانی بخوانید. روزانه حداقل یک ساعت زبان بخوانید و اگر فرصت لازم را داشتید، از ابزارهای کمک آموزشی، مانند اپلیکیشن‌های آموزش زبان آلمانی، پادکست آموزش زبان آلمانی و مواردی از این دست استفاده کنید. اگر برای‌تان مقدور است، با گویش‌وران زبان آلمانی به این زبان صحبت کنید.  

جنسیت اسامی را یاد بگیرید

وقتی در حال یادگیری واژگان آلمانی هستید، بهتر است جنسیت هر واژه آلمانی را نیز همان موقع یاد بگیرید. اما چگونه؟ هنگام یادگیری هر واژه جدید، حرف تعریف آن را نیز بگیرید. بدین ترتیب، جنسیت واژه برای همیشه در ذهن‌تان باقی خواهد ماند.

سخن آخر

تا به اینجا، با ابعاد مختلف زبان آلمانی و همچنین برنامه ریزی برای یادگیری زبان آلمانی آشنا شدید. همانطور که گفتیم، آلمانی زبان آسانی نیست و برای تسلط به آن، باید همواره، ثابت قدم باشید، به طور مرتب آلمانی بخوانید، از اشتباه کردن نترسید و وقتی به پیچیدگی‌های زبان آلمانی رسیدید، دلسرد نشوید و انگیزه‌تان را حفظ کنید. روند یادگیری زبان آلمانی را برای خودتان مفرح کنید و در طول میسر، واژه‌ها و اصطلاحات عامیانه را نیز یاد بگیرید تا بتوانید مثل گویش وران این زبان صحبت کنید. همچنین، از زبان رسمی نیز غافل نشوید تا بتوانید در هر موقعیت، متناسب با شرایط، زبان مناسب را انتخاب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا