زبان انگلیسی

بعد از انگلیسی چه زبانی یاد بگیریم؟

یادگیری زبان جدید مزایای زیادی دارد و علاوه بر اینکه روی روحیه و عملکرد ذهن‌تان تأثیر می‌گذارد، فرصت‌های شغلی و تحصیلی بسیاری را نیز پیش روی‌تان قرار می‌دهد. اگر مسلط به زبان انگلیسی هستید و اکنون به فکر یادگیری زبان جدید هستید، گزینه‌های زیادی را پیش روی‌تان می‌بینید که انتخاب از میان‌شان برای‌تان دشوار است. برای یادگیری زبان جدید، باید زمان، انرژی و هزینه صرف کنید، بنابراین باید در انتخاب زبان بسیار دقت کنید تا این سرمایه‌گذاری را در جای درست انجام دهید.  اما بعد از انگلیسی چه زبانی را یاد بگیریم؟  در این مطلب، برای‌تان خواهیم گفت بعد از زبان انگلیسی چه زبانی یاد بگیریم. با ما همراه باشید.

زبان آلمانی

آلمانی زبان رسمی شش کشور است و زبان اول 76 میلیون نفر در جهان است. اما به طور کلی، 135 میلیون نفر در جهان به زبان آلمانی صحبت می‌کنند و 15 میلیون نفر نیز در حال یادگیری این زبان هستند.

آلمانی شباهت زیادی به زبان انگلیسی دارد و می‌توان گفت 60% از واژگان این دو زبان مشترک هستند. بنابراین اگر مسلط به زبان انگلیسی هستید، یادگیری واژگان آلمانی برای‌تان چندان دشوار نخواهد بود.

آلمانی دشواری‌های مختص به خودش را دارد:

در این زبان تعداد واژه‌های طولانی بسیار زیاد است. این واژه‌های طولانی متشکل از چندین واژه هستند.

دستور زبان آلمانی دشوار است: وجود چهار حالت و سه جنسیت یادگیری دستور زبان آلمانی را برای زبان آموزان دشوار می‌کند.

صرف افعال آلمانی دشوار است، چرا که همه افعال این زبان باقاعده نیستند و باید صرف‌شان را به صورت جداگانه یاد بگیرید.

همه این موارد یادگیری زبان آلمانی را دشوار می‌کنند.

اما چرا باید زبان آلمانی را با این همه دشواری یاد بگیریم؟

  • آموزش رایگان در آلمان

یکی از دلایل اصلی زبان آموزان برای یادگیری زبان آلمانی امکان تحصیل رایگان در موسسه‌های آموزشی کشور آلمان است. البته امکان نحصیل به زبان انگلیسی نیز در این کشور وجود دارد، اما همه دانشگاه‌های آلمان آموزش به زبان انگلیسی را در برنامه‌شان ندارند.

  • وجود فرصت‌های شغلی متعدد در آلمان

بعد از اتمام تحصیل در دانشگاه‌های آلمان، می‌توانید وارد بازار کار شوید و اگر مسلط به زبان آلمانی باشید، ورود به بازار کار آلمان برای‌تان بسیار آسان‌تر خواهد شد. بازار کار برای رشته‌های برنامه‌نویسی، مهندسی برق، مشاور آی تی، اقتصاد، معماری و پرستاری در آلمان بسیار خوب است. نرخ بیکاری خارجی‌ها در این کشور فقط 5.6% است، اما در کل اروپا این نرخ 14.9% است.

  • امکان اخذ اقامت آلمان

برای اخذ اقامت آلمان، باید هشت سال بدون وقفه در آلمان زندگی کنید. بعد از آن، می‌توانید اقامت دائم این کشور را دریافت کنید.

زبان فرانسوی

زبان فرانسه تاریخچه‌ای غنی دارد. فرانسوی از زبان‌های بین‌المللی است و از لحاظ تعداد گویش‌ور در رتبه هفتم قرار دارد. در سراسر جهانف 267 میلیون نفر به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند. در دنیای مدرن، فرانسه را زبان سینما، موسیقی، فلسفه و ادبیات می‌دانند.

فرانسوی از زبان‌های خوش‌آهنگ است، اما یادگیری آن چندان کار ساده‌ای نیست. در ابتدای مسیر یادگیری زبان فرانسه، درک صحبت‌های گویش‌وران این زبان آسان نیست و ممکن است متوجه بسیاری از واژه‌ها و اصطلاحات نشوید. این مسئله طبیعی است و اصلاً لازم نیست نگران باشید، چرا که در ادامه مسیر، مشکل حل خواهد شد.

دستور زبان فرانسوی نیز دشوار است: اسامی جنسیت (مذکر و مونث) دارند و برای انتخاب صفت و صرف فعل، باید به جنسیت اسامی توجه کنید. بنابراین باید جنسیت اسامی فرانسوی را از بر باشید. در این بین، استثناهای بسیاری نیز وجود دارد که باید آن‌ها را یاد بگیرید.

یادگیری زبان فرانسوی برای انگلیسی زبانان و اشخاص مسلط به زبان انگلیسی آسان‌تر است، چرا که تعداد واژگان مشترک میان این دو زبان بسیار زیاد است. به علاوه، بعد از یادگیری زبان فرانسه، یادگیری زبان‌های اسپانیایی و ایتالیایی نیز برای‌تان بسیار آسان خواهد شد، چرا که نقاط اشتراک میان این سه زبان بسیار زیاد است. هر سه زبان ریشه در زبان لاتین دارند.

اما چرا زبان فرانسه یاد بگیریم؟

  • تحصیل در فرانسه

تحصیل در فرانسه نسبتاً ارزان است. در واقع، تحصیل در این کشور، در مقایسه با تحصیل در انگلستان، بلژیک و هلند، بسیار ارزان‌تر است. به طور تقریبی، هزینه تحصیل در دوره کارشناسی سالیانه 3.34 یورو است، هزینه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد سالیانه 4130 یورو و دوره دکتری 416 یورو است. البته یادتان باشد که فرانسه کشور ارزانی نیست و هزینه زندگی در این کشور به طور میانگین ماهیانه 1095 یورو است.

  • کار در فرانسه

اگر قصد دارید در کشور فرانسه کار کنید، باید به بان فرانسه مسلط باشید. فرانسوی‌ها تسلط چندانی به زبان فرانسه ندارند، بنابراین یادگیری فرانسوی ضروری است. بر اساس آمارهای لینکدین، در بازار کار فرانسه، تقاضا برای مشاغلی مانند متخصص امنیت سایبری و هوش مصنوعی در فرانسه بسیار زیاد است.  نرخ بیکاری غیرفرانسوی‌ها در این کشور 13.1% است.

  • اقامت فرانسه

برای اینکه شهروند فرانسه باشید، باید پنج سال در این کشور زندگی کنید. اما اگر در دانشگاه‌های فرانسه تحصیل کنید، این عدد به سه سال کاهش خواهد یافت.

ترکی استانبولی

ترکی استانبولی 88 میلیون گویش‌ور دارد و این گویش‌وران فقط در ترکیه زندگی نمی‌کنند، بلکه در کشورهای فرانسه، آلمان و ایالات متحده آمریکا نیز هستند. با یادگیری ترکی استانبولی فرصت کار و تحصیل در این کشور برای‌تان فراهم می‌شود.

زبان اسپانیایی

از قرن شانزدهم، زبان اسپانیایی در سراسر جهان رواج پیدا کرد. در حال حاضر، این زبان بیش از 543 میلیون گویش‌ور دارد. زبان اسپانیایی، از لحاظ تعداد گویش‌ور، بعد از زبان انگلیسی، چینی و هندی، در رتبه چهارم قرار دارد. اسپانیایی زبان رسمی 18 کشور است و تعداد گویش‌وران این زبان در ایالات متحده آمریکا نیز بسیار زیاد است.

تعداد گویش‌های زبان اسپانیایی بسیار زیاد است و این گویش‌ها بسیار متفاوت با یکدیگر هستند. بنابراین هنگام یادگیری زبان اسپانیایی، با لهجه‌ها و گویش‌های بسیاری مواجه خواهیدشد. به علاوه، دستور زبان اسپانیایی نیز دشوار است. وجود حروف تعریف، حنسیت اسامی و افعال بی‌قاعده و صرف آن‌ها سبب دشواری دستور زبان اسپانیایی شده است. همانطور که گفتیم، بعد از یادگیری زبان فرانسه یادگیری اسپانیایی برای‌تان بسیار خواهد شد، چرا که 75% از واژگان این دو زبان مشترک هستند.

اما چرا زبان اسپانیایی یاد بگیریم؟

  • هزینه مقرون به صرفه تحصیل در اسپانیا

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی اسپانیا سالیانه 822 تا 2739 یورو است. در آرژانتین نیز امکان تحصیل رایگان برای دانشجویان خارجی وجود دارد.

  • هزینه پایین زندگی

هزینه زندگی در اسپانیا و کشورهای آمریکای لاتین بسیار پایین است.

زبان چینی

چینی پرگویش‌ترین زبان در جهان است. در سراسر کشور چین، زبان چینی را با لهجه‌های مختلف صحبت می‌کنند، اما سیستم نوشتاری این زبان واحد است. به طور کلی، چینی از دشوارترین زبان‌ها است و اگر می‌خواهید این زبان را یاد بگیرید، باید زمان زیادی را به یادگیری و تمرین اختصاص دهید.

یادگیری زبان چینی تقریباً 88 هفته طول می‌کشد و برای رسیدن به تسلط نسبی، باید تقریباً 2200 ساعت چینی بخوانید و در دوره‌های آموزش زبان چینی شرکت کنید.

یادگیری چینی باعث می‌شود فرصت‌های شغلی بسیاری داشته باشید، چرا که روز به روز، اهمیت این زبان در دنیای کسب و کار افزایش پیدا می‌کند.  زبان چینی در کشورهای چین، تایوان و سنگاپور رایج است و تقریباً یک میلیارد و سیصد هزار گویش ور در سراسر جهان دارد.

مترجمان و مدرسان زبان انگلیسی درآمد بسیار بالایی در کشور چین دارند. درآمد هر مدرس زبان انگلیسی در چین تقریباً ماهانه 2813 یورو است. همچنین بازار کار مهندسی آی تی نیز در این کشور بسیار خوب است. اما یادتان باشد که برای ورود به بازار کار چین، باید مسلط به این زبان باشید.

همچنین با یادگیری زبان چینی، امکان تحصیل در دانشگاه‌های کشور چین نیز برای‌تان فراهم می‌شود. کشور چین امکان تحصیل رایگان را برای دانشجویان خارجی فراهم کرده است.

سخن آخر

حتماً تا به اینجا، به پاسخ این سوال که بعد از زبان انگلیسی کدام زبان را یاد بگیریم رسیده‌اید. همانطور که مشاهده کردید، برای یادگیری زبان جدید، باید عوامل متعددی را در نظر بگیرید تا بتوانید انتخاب درستی را انجام دهید. در حال حاضر، زبان‌های آلمانی، فرانسوی، ترکی استانبولی، چینی و اسپانیایی از بهترین گزینه‌ها برای یادگیری هستند، چرا که پس از تسلط به آن‌ها، فرصت‌های متعددی برای تحصیل، کار و مهاجرت پیش روی‌تان قرار می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا