زبان آلمانی

بهترین روش یادگیری واژگان زبان آلمانی

یادگیری واژگان از مهم‌ترین بخش‌های یادگیری زبان آلمانی است. اگر در حال یادگیری زبان آلمانی هستید، باید واژه‌های جدید مربوط به حوزه‌های مختلف را یاد بگیرید. یادگیری واژگان زبان آلمانی صرفاً به یاد سپردن واژه و معنای آن نیست، بلکه روش مختص به خودش را دارد. روش‌های مختلفی برای یادگیری واژگان زبان آلمانی وجود دارد. بهتر است این روش‌ها را بشناسید تا بتوانید در نهایت، بهترین روش را، متناسب با روحیه، سبک یادگیری و شرایط‌تان، انتخاب کنید. اما چگونه واژگان آلمانی را سریع یاد بگیریم؟ چگونه بهترین روش یادگیری کلمه های آلمانی را انتخاب کنیم؟

در این مطلب، هر آنچه باید در مورد روش های یادگیری کلمه برای‌تان خواهیم گفت تا در انتخاب بهترین روش یادگیری واژگان زبان آلمانی کمک‌تان کنیم. با ما همراه باشید.

هر روز واژه آلمانی بخوانید

هر روز واژه آلمانی بخوانید. یکی از رایج‌‌ترین اشتباهات در میان زبان آموزان این است که برای یادگیری عجله دارند و همین مسئله باعث می‌شود یک روز حجم زیادی از واژگان را بخوانند و در روز دیگر، اصلاً هیچ واژه‌ای را نخوانند. این روش کاملاً ناکارآمد است. یادگیری واژه در زبان آلمانی و هر زبان دیگری مثل عضله‌سازی است، یعنی مستلزم تمرین و تکرار بسیار است. در واقع، اگر یک روز در هفته 12 ساعت تمرین کنید، اما شش روز دیگر اصلاً به باشگاه نروید، هیچ تغییری حاصل نخواهد شد و هیچ عضله‌ای نیز ساخته نخواهد شد. اما اگر 3 تا 4 روز در هفته راهی باشگاه شوید و هر بار، دو ساعت در باشگاه باشید، رفته رفته، متوجه تغییرات چشم‌گیر خواهید شد.

این راهکار در مورد یادگیری واژگان آلمانی نیز صدق می‌کند. بهتر است روزانه، 3 تا 6 واژه جدید را یاد بگیرید و هر روز، واژگان جدید را با خودتان مرور کنید. بدین ترتیب، در سال، تقریباً 2000 واژه خواهید آموخت و طی دو سال، دایره واژگان‌تان بسیار گسترده خواهد شد و می‌توانید به راحتی، به زبان آلمانی بنویسید و صحبت کنید.

انواع متون آلمانی را بخوانید

از مطالعه متون آلمانی غافل نشوید. مطالعه متون آلمانی فرصت یادگیری واژگان جدید را در اختیارتان قرار می‌دهد و علاوه بر آن، با خواندن هر متن، با کاربرد واژه در متن و جمله آشنا خواهید شد.

از اپلیکیشن‌های آموزش کلمات آلمانی استفاده کنید

تکنولوژی یادگیری زبان جدید را بسیار آسان و مفرح کرده است. اپلیکیشن‌های آموزش زبان آلمانی واژگان را از طریق تمرین و تکرار به شما یاد می‌دهند وعلاوه بر آن، بازی را در روند یادگیری دخیل می‌کنند. همین دو عامل باعث افزایش سرعت یادگیری واژگان آلمانی می‌شود. اپلیکیشن‌های آموزش آلمانی در همه جا همراه‌تان هستند، از این رو، در اوقات مرده نیز، می‌توانید واژگان جدید آلمانی یاد بگیرید و از این طریق، از اتلاف وقت جلوگیری کنید.

واژگان جدید آلمانی را در جمله یاد بگیرید

 یکی از مشکلات زبان آموزان در به خاطر سپردن معنای واژگان آلمانی این است که می‌خواهند معنای هر واژه را بدون یادگیری کاربرد آن در جمله یاد بگیرند. این مسئله یادگیری واژه را دشوار می‌کند و رفته رفته، سبب سرخوردگی زبان آموزان می‌شود. از این رو، بهتر است هنگام یادگیری هر واژه جدید، سری به دیکشنری بزنید و کاربرد آن را در جمله یاد بگیرید. یا اینکه اگر واژه را از متن آلمانی برمی‌دارید، جمله مورد نظر را نیز یاد بگیرید. حتی می‌توانید جمله‌ها را نیز در دفترچه لعت‌تان یادداشت کنید.

واژگان پرتکرار آلمانی را یاد بگیرید

در ابتدای مسیر یادگیری آلمانی، به سراغ واژگان پرتکرار بروید و آن‌هایی را یاد بگیرید که در زندگی روزمره کاربرد دارند. بدین ترتیب، می‌توانید هنگام انجام کارهای مختلف، واژگان آلمانی را نیز به ذهن‌تان بیاورید. بعد از آن، به سراغ حوزه‌های مورد علاقه‌تان بروید. برای مثال، اگر به بازی شطرنج علاقه دارید، واژگانی مربوط به بازی شطرنج را یاد بگیرید یا اینکه اگر بدنسازی ورزش مورد علاقه‌تان است، به سراغ واژگان مربوط به این حوزه بروید. برای مثال، معادل آلمانی عضله، باشگاه و تجهیزات مختلف بدنسازی را یاد بگیرید و هنگام تمرین، تک تک‌شان را به یاد بیاورید.

این روش باعث تکرار واژگان کاربردی در ذهن‌تان می‌شود و به مرور زمان، خواهید دید که چگونه این واژگان در ذهن‌تان تثبیت می‌شوند.

به زبان آلمانی بنویسید

یکی از بهترین روش‌ها برای یادگیری واژگان آلمانی و تثبیت آن‌ها در ذهن نوشتن به زبان آلمانی است. البته منظورمان این نیست که یک رمان یا یک مقاله آلمانی بنویسید، بلکه صرفاً روزانه چند جمله بنویسید تا واژگان جدید و کاربردشان در ذهن‌تان تثبیت شود. این کار باعث ماندن قواعد دستوری در ذهن‌تان نیز خواهد شد.

اسامی آلمانی را به همراه حروف تعریف‌شان یاد بگیرید

همانطور که می‌دانید اسامی آلمانی جنسیت دارند: مذکر، مونث و خنثی. هر جنسیت نیز حرف تعریف مختص به خودش را دارد. جنیست واژگان اسم های آلمانی اهمیت بسیار زیادی دارد، چرا که حرف تعریف، صفت و فعل جمله بر اساس آن تعیین می‌شود. برای اینکه جنسیت اسامی در ذهن‌تان باقی بمانند، بهتر است هر واژه را به همراه حرف تعریف مختص به خودش یاد بگیرید تا برای همیشه در ذهن‌تان باقی بمانند، در غیر اینصورت، به یاد سپردن جنسیت واژگان آلمانی برای‌تان دشوار و طاقت‌فرسا خواهد شد.

سخن آخر

تا به اینجا، با روش‌های مختلف یادگیری واژگان زبان آلمانی آشنا شدید. به طور خلاصه، می‌توان گفت بهترین روش یادگیری واژگان زبان آلمانی روشی است که در آن، تمرین و تکرار به صورت متداوم انجام می‌شود. رمز موفقیت در یادگیری زبان آلمانی و گسترش دایره واژگان این زبان تکرار مرتب است. بهتر است هر روز، چند واژه جدید را یاد بگیرید و واژگان قبلی را نیز مرور کنید. همچنین، سعی کنید هر واژه جدید را به همراه کاربردش در جمله یاد بگیرید تا برای همیشه در ذهن‌تان باقی بماند. به علاوه، هنگام یادگیری اسامی آلمانی، جنسیت‌شان را نیز به ذهن بسپارید تا بعداً در تشخیص جنسیت آن‌ها، دچار سردرگمی اشتباه نشوید. بعد از مدت کوتاهی، از واژگان آلمانی در گفتار و نوشتارتان استفاده کنید، حتی در حد ادا کردن یا نوشتن چند جمله کوتاه به زبان آلمانی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا